Zdravlje
STALNA IZLOŽENOST STRESU

Za imunitet treba dovoljno sna, tjelovježba i zdrav odabir namirnica
Objavljeno 29. ožujka, 2021.
Ako organizam nije odmoran, slabi imunitet i skloniji ste obolijevanju

Opće je poznato da ništa toliko ne utječe na imunitet kao stres. On je glavni uzročnik slabljenja imuniteta. Današnji način života stalna je izloženost stresu, ali morate pronaći vrijeme za opuštanje ako želite biti zdravi.

Odvojite najmanje sat vremena dnevno za opuštanje. Meditirajte, čitajte, slikajte, slušajte glazbu, ili radite bilo što drugo što vam pomaže da se opustite. Ako to uvedete kao naviku, napravit ćete veliku uslugu svome zdravlju. Dobro je priuštiti si i vruću opuštajuću kupku u koju možete dodati eterična ulja. Iako je naš imunološki sustav sposoban mnogo toga obaviti sam, ipak mu treba vaša pomoć. Ako želite izbjeći prehladu, razne viroze i gripu, morate ojačati imunitet.

Iznimno je važno da jedete redovito. Drugim riječima, dan obvezno treba početi doručkom. Prehrana treba biti bogata vitaminima i proteinima. Neka voće i povrće budu svakodnevno na vašem jelovniku. Povući ćete pravi potez ako odaberete sezonsko voće i povrće. Nemojte se zavaravati i misliti da će vitaminski nadomjesci biti dovoljni, jer neće. Vitamine morate unijeti u organizam preko prirodnih namirnica. Imunitetu će pomoći i mliječni proizvodi, posebno jogurti. Danas su dostupni probiotici koji smanjuju rizik od prehlade. Namirnica zlata vrijedna tijekom cijele godine je med. On povećava prirodnu otpornost organizma i jača imunološki sustav.

Našem organizmu uvijek treba voda, posebice kad smo bolesni. Dakle, svom imunitetu morate osigurati dovoljne količine vode, a to je minimalno dvije litre dnevno. Jačanju imuniteta pomoći će i čajevi. Odaberite vrstu koju volite, ali svakako si tu i tamo priuštite i zeleni čaj, koji je iznimno zdrav. Zeleni čaj obiluje antioksidansima i vitaminima, što je iznimno dobro za jačanje imuniteta. U čaj je dobro dodati limun ili med, ali to činite tek kad se malo ohladi. Naime, limun i med gube svoja ljekovita svojstva ako ih stavite u vruću vodu. U jačanju imuniteta pomoći će i prirodni cijeđeni sokovi.

Znanstveno je dokazano da tjelovježba pomaže imunitetu i jača ga za čak 50 posto. Ako dosad niste vježbali, nemojte početi naglo. Krenite ponajprije s laganom šetnjom, a onda započnite i lagano trčati. Važno je da ste aktivni, jer na taj način pomažete svom imunitetu. Odaberite tjelovježbu koja vam se sviđa, jer ćete se na taj način bolje motivirati.

Nedovoljno sna izaziva brojne bolesti. Ako organizam nije odmoran, slabi imunitet i skloniji ste obolijevanju. Dakle, pobrinite se da svome organizmu osigurate dovoljno sna, minimalno šest sati u komadu. Ipak, najbolje bi bilo kada biste si mogli priuštiti osam sati sna. To je dovoljan broj sati za obnovu organizma. Važno je da san bude neprekinut te da je prostorija u kojoj spavate prozračena i ne pretopla.
Jasminka Knežević
Znanstveno je dokazano da tjelovježba pomaže imunitetu i jača ga za čak 50 posto
Možda ste propustili...

OZBILJNE ZDRAVSTVENE POSLJEDICE

I malo alkohola šteti

URAVNOTEŽEN IMUNOSNI SUSTAV DJECE

Dobar početak za mamu i dijete

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana