Novosti
IŠČEKUJE SE SPOJ S MAĐARSKOM

Novom autocestom dosad je prošlo više od 200 tisuća vozila
Objavljeno 16. kolovoza, 2023.
Odabran je izvođač za nastavak radova. Ugovor će se potpisati krajem ovoga mjeseca, radovi počinju u rujnu
BELI MANASTIR - U prosincu prošle godine, točno u podne, u promet je puštena pretposljednja (hrvatska) dionica koridora 5C, ona od mosta na rijeci Dravi, koji nosi naziv po 3. gardijskoj brigadi Hrvatske vojske, do jedinoga baranjskog grada, Belog Manastira.

Dužina joj je naizgled beznačajnih 17,5 kilometara, a koliko znači za Baranju dovoljan je dokaz bio nazočnost gotovo cijelog državnog vrha na otvaranju baranjske dionice autoceste, na čelu s premijerom Andrejom Plenkovićem. Bili su tada tamo i ministri/ministrice Oleg Butković, Nataša Tramišak i Marin Piletić, župan osječko-baranjski Ivan Anušić, gradonačelnici Osijeka i Belog Manastira, brojni saborski zastupnici, načelnici baranjskih općina, pripadnici braniteljskih udruga…

- Nema sumnje da je ovo značajan događaj za Osječko-baranjsku županiju, ali i cijelu Hrvatsku. Riječ je o europskom koridoru koji povezuje Budimpeštu s Pločama i ide preko Hrvatske. Slavonika sada dobiva svoju punu europsku međunarodnu dimenziju. Tijekom 2024. godine bit će kompletirani radovi do granice s Mađarskom i na taj način smo u ovoj velikoj godini isporuke poslali još jednu snažnu poruku dovršetka infrastrukturne mreže hrvatskih autocesta. To govori da su ravnomjerni razvoj Hrvatske, prometna povezanost i gradnja infrastrukture strateški prioritet naše Vlade - rekao je tada premijer Plenković, dodavši kako mu je drago, citirajući gradonačelnika Belog Manastira Tomislava Roba, što je na ovaj način Baranja reintegrirana u cestovnu strukturu i prometnu povezanost cijele Hrvatske.

A od tadašnjeg otvaranja autoceste od dravskog mosta do Belog Manastira prošla su 232.243 vozila.

- U smjeru NP-a Sudaraž evidentirano je 120.867 vozila, a u smjeru Osijeka njih 111.376. Za isto razdoblje naplaćena cestarina na NP-u Sudaraž, za dionicu Osijek - Sudaraž, iznosi 156.398,64 eura (bez PDV-a) - navode u Hrvatskim autocestama.

Na upit u kojoj su fazi pripreme za početak izgradnje preostalog dijela koridora kroz Republiku Hrvatsku, koji bi Beli Manastir, ali i cijelu Hrvatsku, trebao spojiti s Mađarskom, odnosno za kada je planiran završetak radova, u HAC-u kažu kako je postupak odabira izvođača proveden te da je, sukladno pravilima EBRD-a (Europska banka za obnovu i razvoj), u tijeku rok mirovanja. Potpisivanje ugovora očekuje se krajem ovoga mjeseca, a početak radova početkom rujna.

- Dovršetak radova, sukladno planu, 18 je mjeseci od uvođenja izvođača u posao, odnosno u drugom kvartalu 2025. godine - poručuju iz HAC-a.

‘‘Spojnica‘‘ od Belog Manastira do Mađarske dugačka je 5001 metar. Proteže se od stacionaže 0 + 000 (granica s Mađarskom) do km 5+001,55 (stacionaža do koje je završena dionica prošlu jesen). Dionica ima 9 objekata, a riječ je o vijaduktu Karašica, nadvožnjaku Branjin Vrh, nadvožnjaku Gajić, nadvožnjaku Rašće, mostu Karašica 2, mostu Travnik 1, mostu Travnik 2, te dvama mostovima preko kanala. Od objekta je najduži vijadukt Karašica, čija dužina iznosi 318 metara. Premošćuje željezničku prugu i rijeku Karašicu. Objekti se temelje na pilotima.

- Zatvoreni sustav odvodnje nastavlja se od km 5+000 do km 3+000, sa sustavom separatora i laguna. Nasipnog materijala potrebno je dovesti i ugraditi približno 700.000 prostornih metara - poručuju iz Hrvatskih autocesta.

Ivica Getto
NAJVEĆI PROMET NA SUDARAŽU U SRPNJU
Novom autocestom, na izlazu Sudaraž (iz smjera Osijeka), najviše je vozila prošlo u srpnju - njih 27.225. U istom je mjesecu naviše vozila prošlo korz naplatne postaje u smjeru Osijeka - 27.482. Kako je vrijeme odmicalo, autocestom od Belog Manastira i u suprotnom smjeru prolazilo je sve više vozila. Najmanje ih je bilo u siječnju ove godine, 12.475 na izlazu Sudaraž odnosno 8742 na istoimenom ulazu.

Možda ste propustili...