Novosti
PROJEKT HRVATSKE AKADEMSKE I ISTRAŽIVAČKE MREŽE

Pomoć djeci sa smetnjama u razvoju
Objavljeno 29. travnja, 2024.
Hrvatska akademska i istraživačka mreža CARNET predstavila je rezultate projekta Attend, tijekom kojeg su educirane i tehnološki opremljene 34 odgojno-obrazovne ustanove iz 22 grada diljem Hrvatske, s ciljem boljeg i uspješnijeg uključivanja u društvo djece s teškoćama u razvoju. Provedba projekta "Podrška ostvarenju jednakih mogućnosti u obrazovanju za učenike s teškoćama u razvoju" počela je 1. srpnja 2021., a nositelji su CARNET, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet i Fakultet elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu te kao projektni partner Grad Reykjavik, navodi se u priopćenju.



Fakulteti su proveli edukaciju djelatnika odgojno-obrazovnih ustanova koje su sudjelovale u projektu, a na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu osnovan je i novi Laboratorij za asistivnu tehnologiju (AT Lab) te je dodatno opremljen postojeći Laboratorij za potpomognutu komunikaciju. Također, fakulteti su sudjelovali i u kreiranju kataloga asistivne opreme nabavljene u sklopu projekta, a FER je izradio ozbiljnu igru ukljUČILICA (eng. ATTENDly). Odjel za obrazovanje i mlade Grada Reykjavika organizirao je za hrvatske ravnatelje i djelatnike odgojno-obrazovnih ustanova treninge i primjere dobre prakse te ih upoznao s institucionalnim okvirima, modelima financiranja, načinima stručne pomoći za roditelje na Islandu i ostalim oblicima podrške obrazovanju djece s teškoćama u razvoju.



Kao korisnici u projektu su sudjelovale 34 odgojno-obrazovne ustanove iz Hrvatske koje su opremljene asistivnom tehnologijom, odnosno hardverskim i softverskim pomagalima vezanima uz uporabu digitalne tehnologije, računala, mobitela, elektroničkih naprava te netehnološkim rješenjima i pomagalima s ciljem poticanja, održavanja i poboljšanja funkcionalnih sposobnosti te povećanja kvalitete života djece s teškoćama u razvoju. Projekt je vrijedan više od 4,24 milijuna eura. H