Crna kronika
BROJNE SU ŽRTVE INTERNETSKIH PREVARANATA

Prodavao radne čizme, prevarant mu s računa skinuo 29.000 kuna
Objavljeno 4. kolovoza, 2022.
Tijekom vikenda 25-godišnjaku se na području Belišća preko aplikacije WhatsApp na mobitel javila nepoznata osoba zbog kupnje radnih čizama koje je na Njuškalu oglasio na prodaju. Nakon dogovora o kupnji nepoznata je osoba 25-godišnjaku poslala link na koji je on unio svoje podatke i podatke svoje bankovne kartice. Kada je 25-godišnjak provjerio stanje bankovnog računa, shvatio je da mu je nepoznata osoba u dva navrata s bankovnog računa "skinula" ukupno oko 29.000 kuna. Za kradljivcem je pokrenuta potraga.

To je samo jedna od žrtava u nizu koja nije slušala, ni čitala, upozorenja policije građanima da nikada, apsolutno nikada, ne dijele ili upisuju CVC/CVV broj ili autoriziraju transakciju PIN-om. Za uplatu na račun dovoljno je dati ime, prezime i IBAN broj. Potpuno isto upozorenje stoji na naslovnoj stranici popularnog "Njuškala". "NE DAJ SE UPECATI! Koristi samo Njuškalove poruke u komunikaciji s kupcima i prodavateljima. Ne klikaj na sumnjive linkove i ne pristaj na preusmjeravanje razgovora na druge servise – e-mail, SMS, WhatsApp i slično", navodi se na internetskom oglasniku.

- Upite jednostavno ažuriraj, odgovaraj na njih i šalji ih putem poruka u svom Njuškalo računu. Ovo je još jednostavnije uz našu aplikaciju jer ti za svaku novu Njuškalo poruku šaljemo obavijest na mobitel. Naše su poruke zaštićene i možemo "presresti" sumnjive linkove, stoga nikad ne napuštaj Njuškalo u kupnji ili prodaji, a posebna žaruljica za sigurnost neka ti se upali ukoliko kupac ili prodavatelj s druge strane uporno želi preusmjeriti komunikaciju na vanjske servise poput e-maila, Vibera, WhatsAppa, SMS-a i slično - poručuju s Njuškala.

Dalje se korisnicima Njuškala savjetuje da uvijek provjere s koje je adrese došao e-mail. Njuškalovi e-mailovi uvijek dolaze s e-mail adresa s domene njuskalo.hr. "Njuškalo te nikad neće tražiti da e-mailom pošalješ presliku svojih dokumenata kako bismo utvrdili tvoj identitet. Nikad nemoj slati osobne podatke, podatke o platnim karticama, posebno ne preslike platnih kartica ili osobne iskaznice e-mailom ili kroz digitalne kanale komunikacije (chat, SMS i slično)", poručuju iz Njuškala.

- Ako ti kupac šalje bilo kakvu poveznicu, uvijek ju dobro provjeri, a u našim uputama provjeri kako prepoznati lažnu Njuškalovu stranicu, iako se na prvi pogled često čini kao prava. Ne moraš nigdje klikom potvrditi svoj broj računa i podatke s kartice kako bi ti bila izvršena uplata. Osobne podatke i podatke bankovne kartice (ime i prezime, trajanje kartice, cvv) upisuješ samo ako ti kupuješ i to samo na provjerenim stranicama banke ili pružatelja usluge plaćanja. Što se tiče upisa limita na katici, ovaj podatak nije potreban ni prilikom prodaje ni prilikom kupnje na bilo kojoj stranici na internetu. Stoga ga nikad nigdje ne upisuj, bez obzira na "objašnjenje" - poruka je Njuškala u kojoj se dodaje: "Koristi zdrav razum. Ako nešto zvuči predobro da bi bila istinito, vjerojatno i jest tako. Ako prodaješ, za uplatu na tvoj račun kupcu trebaš poslati samo IBAN/broj računa te ime i prezime vlasnika koje stoji na samoj kartici i ne trebaš autorizirati svoju karticu putem 3D-Secure programa banke. Jedini Njuškalov chat možeš pokrenuti na našoj naslovnici u donjem desnom uglu, klikom na Njuškalovu šapu, i na njega ti nitko ne može poslati poveznicu. Ako ti kupac šalje poveznicu na navodni Njuškalov chat, možeš odmah znati da nije riječ o našem chatu", poručuju iz Njuškala. S.Lacić
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike