Autoglas
SANKCIJE DJELUJU

Novonormalni kasko u Rusiji: Krpanje limarije, a ne zamjena
Objavljeno 26. travnja, 2022.
Piestrei pon dum. Multilleri pos, vidius, concuspio, cotis. Dicae ressuasticos xdc

Sankcije su počele djelovati, u pitanju autoindustrije, u Rusiji. Prvi put u okviru ugovora o kasku osiguravatelji uvode popravak dijelova oštećenih u nesreći, umjesto da ih zamjenjuju novim autokomponentama. Tko ne pristane, može mjesecima čekati dijelove ili uzeti odštetu u rubljima.



Ruska osiguravajuća tvrtka Ingosstrakh obavijestila je svoje klijente da će se sada dijelovi oštećeni u nesreći češće vraćati kupcima popravljeni, umjesto da se zamjenjuju novima. “U vezi s trenutačnom situacijom postigli smo dogovor s većinom dilerskih centara o povlaštenom popravku oštećenih dijelova umjesto njihove zamjene, uz zadržavanje jamstva trgovca za sve radove”, stoji u dopisu koji su dobili klijenti osiguravajućeg društva. Ovakav pristup naglo smanjuje važnost kasko osiguranja kao sredstva zaštite automobila od posljedica nesreće, uvjereni su stručnjaci.

- Popravak oštećenih elemenata karoserije s odgovarajućim jamstvom bio je dostupan zastupnicima i prije, ali u nekim slučajevima nije bilo ekonomske isplativosti takvih popravaka - rekao je Vitalij Knjaginičev, voditelj maloprodajne uprave Ingosstrakha. Trenutačno je cijena rezervnih dijelova kod tamošnjih distributera automobila porasla za 30 - 50 %, a mnogi dijelovi postali su nedostupni zbog embarga ili logističkih poremećaja.

- Razgovarat ćemo s klijentima što im je sada važnije - popraviti vozilo i što prije ga vratiti na cestu ili čekati nabavu originalnih rezervnih dijelova - rekao je Igor Ivanov, zamjenik generalnog direktora tvrtke RESO-Garantia. Dodao je i da ako su trgovci voljni popraviti dio umjesto da ga zamijene, a što će u ovoj situaciji značajno ubrzati popravak automobila, ponudit će ovu opciju svojim osiguranicima.

U novim okolnostima isporuka rezervnih dijelova kasni: ako je prije dva-tri mjeseca narudžba iz EU-a stigla u skladište ruskih distributera u roku od 10 do 15 dana, danas rok isporuke može biti 50 ili 60 dana, dok ujedno nema jamstva same isporuke. Samo u ožujku cijena rezervnih dijelova za popularne brendove porasla je više od 20 %.



Mato Pavličević
// Rusi u problemu //
KASKO APSOLUTNO GUBI NA VAŽNOSTI
Kasko gubi na važnosti, jer je potpuno neshvatljivo zašto bi netko trebao dobiti nekoliko kilograma kita na automobilu prilikom popravka karoserije, kaže potpredsjednik Nacionalne automobilske unije Anton Shaparin. Osim toga kasko osiguranje pokriva uglavnom nove aute, među kojima ih je dosta s aluminijskim dijelovima koji se ne mogu tek tako pokrpati.