Ekonomija
VEĆI BROJ VIRTUALNIH DOGAĐANJA

Kongresna industrija bilježi goleme gubitke
Objavljeno 20. travnja, 2020.
Kad se zdravstvena situacija stabilizira, moguće je da će se osjetiti nedostatak slobodnih termina za bukiranje događanja

Turizam i kongresna industrija, koja globalno čini 15-ak posto ukupnih putovanja, trenutnom su krizom najpogođeniji sektori gospodarstva.

Vezano uz ovu problematiku, PoslovniTurizam (www.PoslovniTurizam.com), specijalizirani internetski portal za hrvatsku kongresnu i event industriju, proveo je istraživanje koje je obuhvatilo 79 ispitanika (kongresni hoteli, specijalizirane agencije i ostali subjekti koji posluju u domeni kongresno-poslovnog turizma) na području cijele Hrvatske.

Gubitak prihoda
U proteklih mjesec dana, posebno otkako su na snazi preporuke i zabrane Stožera civilne zaštite koje se odnose na javna okupljanja, otkazana je ili odgođena većina skupova koji su trebali biti održani ovog proljeća. Prema izjavama 45 % ispitanika, prošle je godine zabilježen rast MICE segmenta (engl. akronim meetings, incentives, conventions, events) između 10 i 30 % u odnosu prema godini prije te je prema najavama upravo 2020. trebala biti rekordna godina prema broju održanih skupova. No trenutna je situacija vrlo teška i neizvjesna; znatan broj skupova odgođen je za jesen ili proljeće 2021. te već sada vlada povećana potražnja za slobodnim terminima. Gubitak prihoda izazvan ovakvim iznenadnim zaustavljanjem svake poslovne aktivnosti u domeni poslovnog turizma 40 % ispitanika mjeri u iznosu do pola milijuna kuna, dok kod 25 % njih gubici sežu i do pet milijuna kuna ove godine. Iako osiguranja ne pokrivaju otkazivanja poslova radi više sile, gotovo 60 % sudionika ankete izjavila je kako ne planira otpuštati zaposlenike, no zabilježena su smanjenja plaća i racionalizacija poslovanja tvrtki koje trenutno opstaju uglavnom zahvaljujući rezervama iz prethodnih godina.

Susreti uživo
Kongresna industrija pretežno se oslanja na susrete uživo, no u situaciji u kojoj vlada nesigurnost vezana uz društvena i javna okupljanja, 45 % ispitanika očekuje da će dio događanja postati virtualno, a 40 % ispitanika nije sigurno hoće li ovakva događanja zamijeniti ona tradicionalna.

"Ljudi su prije svega društvena bića te je osobni kontakt i dalje potreban. Vjerojatno će se dio skupova raditi virtualno, ali ljudi žele izravni kontakt‘‘, dio je komentara na pitanje o budućem formatu događanja.

Ako se zdravstvena situacija stabilizira do ljeta te se suzbije globalna pandemija virusa i vrati se povjerenje u putovanja i poslovna okupljanja, čeka nas vrlo izazovna jesen. Prema očekivanjima sudionika istraživanja, obilježit će je nedostatak slobodnih termina za bukiranje događanja (40 % ispitanika) te štednja zbog gospodarske krize. Posljedice će biti manji broj događanja i sudionika te manji broj sponzora (75 % ispitanika). Gotovo 70 % ispitanih izjavilo je kako država može pomoći konkretnim mjerama u oporavku ovog poslovnog segmenta smanjenjem PDV-a u turizmu te oslobođenjem doprinosa na plaće zaposlenika i poreza na dobit, turističke članarine i članarine HGK-a u sljedećih šest mjeseci.

Zdenka Rupčić
Oporavak ovisi o stanju u gospodarstvu
“Nakon svjetske financijske krize 2008. kongresna se industrija uspjela brzo oporaviti, a Hrvatska je posljednjih nekoliko godina bilježila snažan rast i sve veću popularnost na međunarodnom tržištu kongresa i incentive putovanja. No sada ponovno kreće od početka. Poslovni skupovi i edukacije pretežno su vezani uz poslovni sektor te će i oporavak ovisiti o stanju u gospodarstvu. Brojne će se tvrtke boriti za opstanak, smanjivat će troškove i teže će se odlučivati za seminare izvan vlastitih lokacija”, izjavila je Daniela Kos, voditeljica projekta PoslovniTurizam.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike