Kultura
DIZAJN I EVOLUCIJA VEGETE OD 1959. DO 2019.

Izložba 60 muzejskih primjeraka ambalaže za Vegetinih 60 godina
Objavljeno 29. siječnja, 2020.
U Noći muzeja, u zagrebačkoj se HDD galeriji otvara izložba Vegeta 60 - paketić povijesti: dizajn i evolucija Vegete od 1959. do 2019. U kustoskoj koncepciji Draženke Jalšić Ernečić, izložba daje pregled šest desetljeća grafičkog dizajna i dizajna ambalaže jednog od najslavnijih hrvatskih brendova. Osim 60 muzejskih primjeraka ambalaže za Vegetinih 60 godina, izložba sadrži i mnogo arhivskog materijala, fotografija, starih reklamnih spotova, isječaka iz legendarnih Malih tajni velikih majstora kuhinje, i tekstova koji oživljavaju priču o brendu s kojim su živjele generacije.


Kustosica ističe da se izložba temelji na priči o dizajnu ambalaže i grafičkom dizajnu jedne od zasigurno najpoznatijih i najdugovječnijih brendova prehrambene industrije u Hrvatskoj. Temelji se na muzejskoj priči o predmetima koji se čuvaju u Zbirci grafičkog i produkt dizajna Muzeja grada Koprivnice, zbirci ambalaže Muzeja prehrane Podravka te na predmetima sačuvanima u službi Ambalaža i dizajn, tj. Marketingu Podravke.


- Sinergija baštinske ustanove i privrede omogućila je istraživanje povijesti dizajna i ambalaže te evoluciju percepcije i recepcije dodatka jelima stvorenog u tvorničkom laboratoriju u Koprivnici. Priča o razvoju i evoluciji marke proizvoda koja je u šest desetljeća postala jedan od najznačajnijih hrvatskih brendova mogla bi se u kontekstu industrijske povijesti 20. st. temeljiti na povijesti istraživanja i razvitka tehnologije, ekonomske povijesti i povijesti marketinga i oglašavanja, no naglasak je ovom prilikom stavljen na povijesni razvitak ambalaže i grafičkog dizajna Vegete te pregled agencijskog dizajna kroz šest desetljeća. Vegeta kao predmet istraživanja u kontekstu povijesti primijenjenih umjetnosti i dizajna u 20. stoljeću odražava prostor, vrijeme i ljude koji su je stvarali, razvijali i mijenjali u skladu sa zahtjevima vremena i tržišta. Muzejska priča o industrijskoj baštini Podravke i Vegete nije samo priča o oblikovanju ambalaže i likovnim rješenjima grafičkog dizajna i redizajna, ili o razvoju i evoluciji brenda - pojašnjava Draženka Jalšić Ernečić, dodajući kako izložba ima daleko dublje simbolično značenje nego što se na prvi pogled čini. Na razini kustoskog koncepta i priče o razvitku i evoluciji ambalaže te grafičkom dizajnu, izložba je priča o prostoru, vremenu i ljudima, istraživanju i razvitku ideja, inovaciji, kreaciji, emocijama, preispitivanju i analitičkom pristupu, potrebi za novim spoznajama, novim tržištima, novom izgledu ambalaže.

- U takvoj percepciji leži snaga Vegete kao brenda, a inovativnost u razvitku ambalaže i industrijskom dizajnu osnova je timske kreacije koja već šest desetljeća postavlja nove trendove u kojoj su dizajneri ambalaže i grafički dizajneri tek malen, ali bitan dio kolektivne (agencijske) priče. Stavljanje naglaska na industrijski i grafički dizajn najpoznatijeg hrvatskog začina, stručnjake za marketing i oglašavanje, ljude iz agencije, kreativne i umjetničke direktore, dizajnere, ilustratore i tipografe, malen je, ali važan prilog istraživanju povijesti dizajna i vizualnih komunikacija na ovim prostorima - zaključuje kustosica Draženka Jalšić Ernečić. N.Vek.
60

godina postavlja trendove u kojoj su dizajneri bitan dio priče
Možda ste propustili...

MBP PREDSTAVLJA KATALOG IZLOŽBE “USPOMENE NA DJETINJSTVO”

16 priča o djetinjstvu i odrastanju

ILIJANA LONČAR PLESAČICA, KOREOGRAF, PEDAGOGINJA

Ples oplemenjuje, zato bi trebao biti bar djelić života svakog pojedinca

Najčitanije iz rubrike