Mozaik
“ORIGINAL BY VUKOVAR” HIT I IZVAN HRVATSKE

Vesele “La Donne” nose se u Londonu, Dubaiju i Japanu
Objavljeno 11. svibnja, 2019.
Misao vodilja im je bila pozitivnost zbog bola nakon rata kao i više osmijeha

Trebalo je proći samo nekoliko mjeseci pa da vesela “La Donna” kolekcija - što su je izmaštale dvije nerazdvojne prijateljice, Darija i Jelena, “prošeta” ne samo Hrvatskom, od Vukovara do Dubrovnika, nego i Londonom, Dubaijem, Japanom.... k tome s oznakom “Original by Vukovar”, što cijeloj toj kreativnoj priči daje poseban pečat. Jer upravo je hrvatski grad na Dunavu mjesto u kojemu je (iz)rasla ideja, gdje je krenula realizacija i gdje, na kraju, i nastaju omiljeni “La Donna” proizvodi - majice, torbe, šalice, upaljači....

Potpuno je to, naime, vukovarski proizvod, što je bila i misao vodilja poslovnog pothvata Darije i Jelene - pozitivnost zbog bola što ga je ostavilo ratno stradanje i - više osmijeha na licima Vukovarki i Vukovaraca!

Žena kao simbol
A sve je počelo negdje prije obljetnice tragedije Vukovara 18. studenog prošle, 2018. godine, kada su Darija Matković Živković i Jelena Zera svoju ideju ispričale za “Glas Slavonije”. U tim teškim danima za Vukovar, njihova pozitivnost i emocije usmjerene ka gradu sretni(ji)h ljudi, odjeknula je u hrvatskoj javnosti.

- Uvijek smo obje razmišljale kako valja raditi nešto pozitivno umjesto stalnog okretanja prema ratu, mada je sve proživljeno 1991. uvijek s nama i tu prošlost ne smijemo i ne možemo zaboraviti. Vukovar jest obilježen stradanjem i tugom, ali to ne znači da se ne trebamo, svatko od nas, okrenuti kreiranju budućnosti. Vukovar je, na kraju, zaslužio bolje danas, bolje sutra - kazat će Jelena (37). U tom kontekstu i nastala je ideja o brendu iz Vukovara. Podlogu pak svakoj kreaciji iz “La Donna” kolekcije čine Darijine slike.

- Žene slikam cijeli život - kazat će Darija (46) inspirirana ženama iz svoje obitelji, svoga grada. Njezine su slike sada i “sišle sa zidova”, a sa svojim neobičnim linijama i šarenilom boja preslikane su na majice koje dobivaju i razigrana (pod)imena - Slavonka, Barokna kraljica, Cool štreberica, Disco baba... ili pak, La Babaroga, La Miss...

- Slika žene u našoj kolekciji nosi i simboliku jer žene Vukovara su u ratu 1991. bile majke i supruge koje su se brinule i strepjele, žrtve koje su trpjele zlostavljanja, žene su ratovale, i sve su to preživjele. Ali jednako tako i sve hrabre žene koje se bore sa svakodnevnicom, žene gospodarstvenice, samostalne žene, samohrane majke - reći će Darija i Jelena dok njihove “La Donne” nose brojne Vukovarke, mlađe i starije, mame i njihove djevojčice. Svoju “La Donnu” dobila je i predsjednica RH Kolinda Grabar-Kitarović, poznata dizajnerica Matija Vujica, brojne influencerice, nose ju i političarke, poslovne žene... a kolekcija “Original by Vukovar” ima i svog muškog manekena, svestranog Marija Petrekovića.

Pozitiva iz Vukovara
Samo nekih šest mjeseci od početka priče, Darija i Jelena priznat će kako su i same ostale iznenađene nebrojenim pozitivnim reakcijama sa svih strana, a stalna zvonjava telefona i narudžbe “natjerale” su ih u ozbiljan posao. Lijepa strana “La Donna” priče jest i to da, nakon što su Darija i Jelena u posao s majicama i šalicama uključile isključivo vukovarske obrtnike, i njih su podržali Vukovarci, pa u nekolicini lokalnih ugostiteljskih objekata djelatnice poslužuju goste u “La Donna” majicama, dok se iz šalica s otisnutim slikama Darijinih žena uživa u toplim napitcima, čak i u nekim tvrtkama.

Njihovi proizvodi s oznakom “Made in Vukovar” i turistička promocija Vukovara dijelom su i gradske priče “Vrhunsko vukovarsko”, gdje se brendiraju lokalni proizvodi s oznakom kvalitete u svrhu i gospodarske promidžbe, pa se tako već sada “La Donne” mogu kupiti u dućanima i na Jadranu, kao i preko web shopa. Ideja, međutim, dvije Vukovarke imaju još pregršt.

- Želja nam je biti dostupne u većem broju gradova, ali imat ćemo i neke nove proizvode, poput ljetnih tunika, jer nas to i traže mnogi kojima se “La Donna” svidjela - otkriva Jelena.

Inače, Darija dolazi iz umjetničke obitelji i 20-ak je godina vlasnica frizerskog salona “MD” na Mitnici, a Jelena je vlasnica tvrtke “Alius” za poslovno savjetovanje. Obje su iskusile teret pakla Vukovara 1991.

Jelenin je otac ubijen na Ovčari, a Darija je strepjela za obitelj i oca, zapovjednika obrane Bogdanovaca. Iz svega su izišle pozitivne, sa željom da ostanu u svom Vukovaru i s porukom Vukovarcima da se “čuda događaju” i da ostanu, s pozitivnim mislima, u svom gradu, citirajući stih Siniše Glavaševića - “Grad, to ste vi”.

Sanja Butigan
“LA DONNA” I NA IZBORU ZA MISS HRVATSKE, ALI I NA OBUĆI I U TRGOVINAMA “BOROVA”
Slikovite majice Darije i Jelene doslovno “šetaju” cijelom Hrvatskom i Facebook-profil “La Donne” zatrpan je fotografijama žena koje ih nose iz raznih gradova RH, pa tako i inozemstva, a zanimljivost je da su njihove majice ovih dana obukle i kandidatkinje s istoka Slavonije za Miss Hrvatske. - U dogovorima smo da se naše La Miss majice nose i na samom izboru Miss Hrvatske - kazuju, a baš jučer dogovorile su suradnju s poznatim vukovarskim brendom, tvrtkom “Borovo”, pa će se “La Donna” majice moći kupiti i po njihovim trgovinama širom RH, a još zanimljiviji dio za ljubitelje domaćih modnih linija jest i podatak da će se od sljedeće kolekcije preslike Darijinih žena naći i na “Borovskim” hit-proizvodima - borosanama, borominama i startasicama.
Njihovi proizvodi s oznakom “Made in Vukovar” i turistička promocija Vukovara dijelom su i gradske priče “Vrhunsko vukovarsko”
Jelena Zera

“La Donna”

Želja nam je biti dostupne u većem broju gradova, ali imat ćemo i neke nove proizvode, poput ljetnih tunika, jer nas to i traže mnogi kojima se “La Donna” svidjela.
Možda ste propustili...

NATJEČAJ INMUSIC BREAKTHROUGH POWERED BY EUROPAVOX

Zasviraj na omiljenom festivalu!

Najčitanije iz rubrike