Novosti
PAD PRODAJE U SIJEČNJU I VELJAČI

Tržište automobila moglo bi se stabilizirati
Objavljeno 11. ožujka, 2019.
U Hrvatskoj je u prva dva mjeseca ove godine zabilježen pad prodaje novih putničkih vozila u usporedbi s istim razdobljem 2018. od 5,9 posto u siječnju, odnosno 7,6 posto u veljači, navodi Hrvatska gospodarska komora u svojoj analizi tog dijela tržišta. "Dijelom je to rezultat povećanog interesa kupaca zbog zakonskih promjena koje su dovele do pada cijena automobila početkom 2018., pa se u ostatku godine ne očekuje nastavak negativnih trendova", kaže Hrvoje Paver, tajnik Udruženja trgovine motornim vozilima i dijelovima HGK-a, dodajući kako bi na tržišna kretanja mogao utjecati novi izračun emisija ispušnih plinova zbog kojih je cijena novih automobila ipak nešto porasla.

"Prelazak na tzv. korelirani NEDC način obračuna ‘trošarina‘ povećao je cijene vozila. One su intervencijom Udruženja trgovine motornim vozilima HGK-a opet smanjene, ali nije uvažen prijedlog Udruženja o smanjenju penalizacije prema CO2", ističe Paver, uz napomenu da bi to mogao biti razlog nastavljanja trenda pada prodaje.

"I dalje vjerujem u stabilne trendove tržišta osobnih vozila u Hrvatskoj, ali ne i neko značajnije povećanje prodaje. Do eventualnog rasta moglo bi doći u drugoj polovini godine kada bude izvjesnija situacija vezana uz nove obračune PPMV-a po novom, strožem WLTP standardu", zaključuje Paver.

Prema podatcima Promocije plus, u siječnju 2019. godine prodano je 7098 novih putničkih vozila, što je 5,9 posto manje nego u istom razdoblju 2018., a samo u veljači prodano je njih 3547, što je pad od 7,6 posto u odnosu prema prošlogodišnjoj veljači. Domaći kupci i dalje preferiraju Volkswagenova vozila (VW) kojih je prodano 1270, slijedi Škoda sa 787 komada, a Suzuki drži treće mjesto s prodajom od 492 automobila. Najprodavaniji model u veljači bila je Škoda Octavia sa 176 prodanih primjeraka, slijedi Suzuki Vitara s prodajom 142 vozila, a treći je VW T-Roc (126). Troznamenkastu prodaju u drugom ovogodišnjem mjesecu imaju još samo VW Tiguan (119) i VW Touran (105).

Iako se svjetski proizvođači sve više odriču dizelskih motora, a zapadne zemlje ograničavaju njihovu uporabu u velikim gradovima, u Hrvatskoj se od ukupnog broja prodanih novih vozila ove godine 42,5 posto ili 3018 još uvijek odnosi na dizelaše, a 54,1 posto odnosno 3843 komada na benzince. Drugi globalni trend koji je slabo zaživio na hrvatskim cestama su električni automobili. U prva dva mjeseca ove godine prodana su samo 22 električna vozila i 142 hibrida, govore podatci Promocije plus.

Prošloga je tjedna čelnik automobilske tvrtke PSA i Europskog udruženja proizvođača automobila Carlos Tavares kritizirao plan Europske unije o smanjenju emisija ugljičnog dioksida iz vozila i poticaje za prelazak na električna vozila. On je rekao kako bi to moglo ugroziti 13 milijuna radnih mjesta u europskoj automobilskoj industriji i ići naruku Aziji. D.Pav.
U veljači 2019. prodano je 7,6 posto novih putničkih vozila manje nego u istom razdoblju 2018.
Možda ste propustili...

GEOPOLITIČKE OKOLNOSTI I EUROPLJANI

Više od 80 posto hrvatskih građana naklonjeno EU-u

HUMANITARNA ORGANIZACIJA MARIJINI OBROCI HRVATSKA

Kampanja “Majci za ljubav”