Novosti
ŠTRAJK U ULJANIKU I 3. MAJU

Ministar Horvat: Modelu državnog saniranja brodogradilišta došao je kraj
Objavljeno 23. listopada, 2018.

Modelu državnog saniranja brodogradilišta došao je kraj, odnosno jednom starinskom razmišljanju da će svakih tri ili pet godina u sanacijskom procesu sudjelovati država s golemim milijardama na račun poreznih obveznika, rekao je ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat, na marginama Foruma Inicijative triju mora o digitalizaciji.


Na novinarsko pitanje hoće li Uljanik u stečaj, Horvat je rekao kako je njegova želja da se završe svi oni brodovi koji su sada u visokoj fazi gotovosti, da se investira u njih, pa makar i državni novac te da se nakon toga oni prodaju na tržištu, jer vrijede mnogo više od iznosa za koji su ugovoreni. "Ako već moramo u sanacijskom procesu nešto plaćati, ja bih rado da platimo troškove koji su potrebni za završetak tih brodova, a to znači da ne prejudiciramo stečaj nego jedan kontinuitet, a onda u tom kontinuitetu završetka brodova pronalazak novih, stvarnih strateških partnera", kazao je Horvat. Upitan zašto država, odnosno njezini predstavnici, nisu snažnije inzistirali na nedavnoj skupštini dioničara Uljanika da se promijene Uprava i Nadzorni odbor koji su odgovorni za krah te kompanije, Horvat je naglasio da su nedavanjem razrješnice Upravi i Nadzornom odboru jasno pokazali svoj stav o njima. "Onoga trenutka kada dobijemo jasniju sliku što i kako dalje s brodogradnjom, Hrvatska će, ako se odluči ući u dokapitalizaciju, odnosno biti partner u tom procesu restrukturiranja, sigurno inzistirati na tome ne samo da ima članove u NO-u, nego i kvalificiranu većinu koja će onda moći imenovati kvalitetnu novu upravu kojoj ćemo dati povjerenje da ovaj proces izvuče iz problema u koji je zapao. Vlada će sigurno pronaći model kojim će pomoći radnicima i u Rijeci i u Puli, ali ne na način da netrezvenom odlukom ponovno sanira brodogradilišta bez transformacije brodogradilišta", istaknuo je ministar gospodarstva.
Na pitanje kada će program restrukturiranja Uljanika završiti u Bruxellesu i koliko će biti potrebno preinaka, istaknuo je da se novi plan restrukturiranja, koji je u ministarstva gospodarstva i financija stigao u ponedjeljak prijepodne, trenutačno analizira. To će potrajati nekoliko dana te će potom taj plan, ponovno neformalnom komunikacijom, biti poslan u Bruxelles.
Radnici, pak, plaću za rujan mogu dobiti samo na jedan način - blokadom računa. "Jedini model za isplatu plaća koji je u ovome trenutku zakonit jest radnička blokada računa, čime radnici imaju pravo iz državnog proračuna isplatu tri minimalne plaće. Odluče li se na to, država će uskočiti. Drugog legitimnog modela nema", tvrdi Horvat, dodajući kako se nada da će se u utorak deblokirati račun 3. maja. "Ali to nije rješenje, rješenje je sigurni strateški partner koji će osigurati da u Rijeci, a ja se nadam i u Puli, brodogradnja doživi kontinuitet. To znači transformaciju u modelu ugovaranja gradnje i prodaje brodova na europskom i svjetskom tržištu", zaključio je Horvat.
Radnici pulskog Uljanika nastavljaju štrajk i do petka neće više izlaziti na ulice, a zahtjev da se zabrani rad kooperantima na polarnom kruzeru, jednom od dva koje Uljanik mora isporučiti do kraja godine, povučen je nakon intervencije australskog brodovlasnika. Radnici riječkog 3. maja drugoga dana štrajka izišli su iz kruga brodogradilišta i prošli uz glavnu prometnicu u mirnom mimohodu prosvjedujući zbog neisplate rujanskih plaća te pozvali one koji to još nisu učinili da deblokiraju račun 3. maja na jedan dan. H
ROSSANDA: MOJA OSTAVKA NANIJELA BI ŠTETU
Predsjednik Uprave Uljanik grupe Gianni Rossanda priopćio je u utorak da inzistiranje Štrajkaškog odbora na njegovoj ostavci u ovome trenutku nanosti štetu grupi, jer ima odgovornost i obvezu učiniti sve da spriječi teže blokade i stečaj brodogradilišta 3. maj te napominje da njegov odlazak uopće nije upitan kad se formira novi nadzorni odbor Uljanik grupe. Izrazio je uvjerenje da Štrajkaški odbor neće spriječiti rad brodovlasnikovih radnika, servisera i montažera na polarnom kruzeru, jer bi to značilo novi nenadoknadivi udarac za Uljanik, napomenuvši da to pritom nema nikakvog utjecaja na imenovanje novog nadzornog odbora i uprave u sljedećih nekoliko dana.
Najčitanije iz rubrike