Kultura
“BIJELI JELEN” NA 18. NAJ, NAJ, NAJ FESTIVALU

Tamara Kučinović: Ne znam u čemu je kvaka
Objavljeno 5. travnja, 2018.

Lijepo kad znaš da predstava ima neki svoj lijep put i ima odjek - zadovoljno redateljica Tamara Kučinović komentira najnoviji uspjeh (više puta nagrađivane) predstave “Bijeli jelen” - sudjelovanje na 18. Naj, naj, naj festivalu u Zagrebu. Ovu sjajnu predstavu Dječje je kazalište Branka Mihaljevića premijerno postavilo 28. listopada 2016. i u godinu i pol dana pobrala je više nagrada: ansambl predstave (koji čine: Kristina Fančović, Srđan Kovačević, Edi Ćelić, Ivana Vukićević, Đorđe Dukić, Areta Ćurković, Inga Šarić, Gordan Marijanović, Tamara Kučinović), prošle godine nagrađen na Festivalu glumca nagradom “Nevenka Filipović”, a na Festivalu profesionalnih kazališta HC Assitej u Čakovcu iste godine za scenografiju i kostimografiju nagrađena doc. art. Zdenka Lacina, redateljica Tamara Kučinović i majstor rasvjete Igor Elek za oblikovanje svjetla.

- Nisam se nadala ničemu kada sam radila “Bijelog jelena”, no s tom sam predstavom imala poseban odnos i put. Imala sam snažan osjećaj što želim od te predstave, što želim istražiti i o čemu želim govoriti. Sa svakom predstavom je drukčije. Tu sam jednostavno zbog nekog razloga htjela naći suštinu slobode koju imaju životinje (unutrašnje slobode) i predati to publici - pojašnjava redateljica, dodajući da nije znala hoće li uspjeti u tome - jer je to rizik istraživanja.

- Ali sam imala golemu podršku ansambla, kazališta i autorskog tima. Drago mi je i raduje me ako publika prepozna ili osjeti to. Samo zato što je divan osjećaj zajedništva i slobode u kazalištu. Draž te predstave je neki kolektiv, poezija, vizual i jednostavnost životinjskog postojanja. Ne znam u čemu je kvaka. To je ljepota ovoga posla. Čak ni nakon procesa ne znaš recept za dobru predstavu - kaže Tamara, priznajući da ako bi moglo sve ispočetka, ne bi znala kako bi ovaj put.

Kazališno istraživanje

- Svaki proces mijenja čovjeka. Možda bih sada nešto potpuno drugo. A možda i ne bih. Ne znam - dodaje sa smješkom redateljica Kučinović, čija predstava nudi kazališno istraživanje životinjskog svijeta u šumi koji kroz glavni lik djevojčice Anke postaje metafora djetinstva.

Gradsko kazalište Žar Ptica od 4. do 8. travnja organizira tradicionalni međunarodni, a ove godine i punoljetni, 18. Naj, naj, naj festival koji će ove godine ugostiti četiri strane i devet domaćih predstava. Izbornica je Željka Turčinović.

Stručni žiri sastavljen od eminentnih kazališnih kritičara odabrat će i nagraditi najuspješnije predstave – skulpturom Zlatna Žar ptica, u deset kategorija.

Festival je otvorila predstava domaćina “Durica – male ljubavi”, u kojoj je prvi put u kazalištu za djecu dramatiziran strip autora Ivice Bednjaneca, a tematizira prijateljstvo u dinamičnom stripovskom redateljskom  rukopisu.

Pozorište “Boško Buha” iz Beograda predstavlja se klasičnim naslovom za djecu, Pepeljuga, koja u redateljskoj interpretaciji teatralizira Zlo kao  karikaturu pa djeluje kao potpuna suprotnost Dobru u liku Pepeljuge, pa se mala publika lako identificira s porukom koju nosi ova predstava.

Koprodukcija Kazališne družine Pinklec iz Čakovca i LOFT-a zove se “S razlogom”, a problematizira život kao put koji se sastoji od patnje, prepreka, izazova i ljubavi. Inovativna je predstava obogaćena onomatopejskim dijalogom i jakom vizualnošću. Također u produkciji Pinkleca, publika će gledati “Preko sedam mora, preko sedam gora”, poznatog dramaturško–redateljskog tandema Jelene Kovačić i Anice Tomić, a tema je aktualna i bolna: prekinuti životi djece u recentnoj migrantskoj krizi.

Gradsko kazalište Trešnja predstavlja se  predstavom ”Zora riđokosa”, čija tema otvara gorući problem socijalne nejednakosti koji se zrcali u problematičnim sudbinama napuštene djece.

U koprodukciji sisačkog Doma kulture Kristalna kocka vedrine i karlovačkog Zorin doma, dolazi predstava “Tko nema u vugla, googla”, urbanu ljubavnu komediju za mlade.

Začudni svjetovi

Predstav “Pinokio” Roseland Musical kazališta iz Barcelone donosi nam Pinokija 21. st., nadahnutog Collodijevom pričom, koja je nastala prije gotovo dva stoljeća. Predstava je rađena u žanru spektakla, kombinirajući ples, glazbu, vizualnu umjetnost i nove tehnologije te stvarajući jedan začudan svijet blizak današnjem vremenu.

Državno kazalište za djecu iz Sankt Peterburga (Theatre at the Narva gates) predstavlja se predstavom ”Kantervilski duh”, u kojoj se jedna američka obitelj, smještena u starom engleskom dvorcu, bori s duhom. Bizarni, multimedijalni teatar sjena u kreativnom je odnosu s realističkom atmosferom engleskog podneblja.

Predstava “Brod i mjesec” teatra La Baracca-Testoni Ragazzi namijenjena je najmlađima. Jednostavne riječi i radnje u interpretaciji mlade glumice stvaraju predodžbu svijeta sačinjenu od svjetla, zvuka i pokreta.

U produkciji ZeKaeM-a gledamo ”Alisu u zemlji čudesa”, ispričanu na vizualno, glazbeno i likovno atraktivan način na temu odrastanja.

U koprodukciji Kazališta Virovitica i zadarskog Kazališta lutaka predstava je “Nevidljiva”, koja na komičan i šarmantan način govori o generacijskom nesporazumu u kojem su glavni protagonisti roditelji i djeca.

Kazalište Prijatelj dolazi na festival s predstavom ”Priča o Bogici ili nije sramota biti siromašan”. Socijalna diskriminacija česta je pojava u današnjem surovom kapitalističkom društvu pa ova predstava ima potrebu progovoriti o pravim vrijednostima, kao što su prijateljstvo i ljubav te ih afirmirati kroz kazalište.

Narcisa VEKIĆ

zlatna

ŽAR PTICA BIT ĆE DODIJELJENA U 10 KATEGORIJA

Tamara Kučinović

redateljica

Svaki proces mijenja čovjeka. Možda bih sada nešto potpuno drugo. A možda i ne bih. Ne znam.

Možda ste propustili...

PROMOCIJA KNJIGE JULIJANE ADAMOVIĆ “OČE, AKO JESI” U KLUBU KNJIŽARE NOVA

Veličanstven roman o ženama i muškarcima

DRUŠTVO HRVATSKIH KNJIŽEVNIKA OBJAVILO REZULTATE NATJEČAJA

Poznati finalisti za nagradu “Anto Gardaš”

AUKOS PREDSTAVLJENA MONOGRAFIJA “STANISLAV MARIJANOVIĆ”

Ako budete dobri, o vama će pisati monografije, ako ne budete - vi ćete ih pisati

Najčitanije iz rubrike