Regija
UPRIV USPIO

Kneževa rakija dobila oznaku "Izvorno hrvatsko"
Objavljeno 23. veljače, 2018.
Sada su u skupini rijetkih proizvođača izvorne rakije kao što su požeška Viljamovka, vinjak Trenk i Badelova Stara šljivovica

KNEŽEVI VINOGRADI - Prije nekoliko dana Hrvatska je gospodarska komora udruzi UPRIV (Udruga proizvođača rakije iz voće) iz Kneževih Vinograda dodijelila oznaku Croatia creation - Izvorno hrvatsko, za liniju proizvoda Kneževa rakija.

“Upali” u 123

Time je njihova voćna rakija, proizvedena u “suljoškoj” destileriji, svrstana u red 123 hrvatskih proizvoda (i dvije usluge) koji imaju znak izvornosti. UPRIV-ova rakija na taj je način postala jedina baranjska rakija s oznakom izvornosti, našavši se tako u skupini rijetkih hrvatskih proizvođača izvorne hrvatske rakije kao što su požeška Viljamovka, vinjak Trenk i Badelova Stara šljivovica.

- Svrstavanje u skupinu proizvoda koji nose oznaku Izvorno hrvatsko svojevrsna nam je nagrada za desetu obljetnicu postojanja - kaže Davorin Škoflek, dopredsjednik UPRIV-a, naglašavajući kako su nominacijom za ovu oznaku htjeli pokazati razliku između rakija. Kako bi dobili ovu oznaku morali su prezentirati cjelokupni proizvodni proces, čime su dokazali da je njihova rakija doista izvorni hrvatski proizvod. Stručna komisija Hrvatske gospodarske komore to je, nakon analize te razgovora s članovima UPRIV-a, i potvrdila.

- Naša Kneževa linija sastoji se od vrhunskih voćnih rakija. Aduti su nam dunja, kajsija i kruška, ali ne treba zanemariti šljivu i lozu, odnosno likere od oraha i višnje - kaže Škoflek. Važno je istaknuti i “afrodizijačku” Crvenu Martu te još nekoliko sastojaka njihova mozaika koji se može nabaviti na odabranim prodajnim mjestima.

Zadržati kvalitetu

Prioritet im je, nastavlja Škoflek, još se više probiti na morsko tržište, na kojem su već nekoliko godina. Naglašava kako im je količina limitirana isključivo zbog kvalitete proizvoda, pa stoga ne konkuriraju na širem tržištu Europske unije koje, u većini slučajeva, traži jeftin proizvod u velikim količinama.

- Proizvodnju sigurno nećemo povećavati. Želja nam je zadržati dosadašnjuu kvalitetu i nadam se da ćemo u tome uspjeti - naglašava Škoflek. Osim što se baziraju na kvaliteti proizvoda, u UPRIV-u mnogo važnosti pridaju i ostalim sadržajima. Tako su, podsjetimo, otvorili i prvu hrvatsku banku rakije, u kojoj se nalazi osam velikih i 15 malih trezora, a u planu im je deponirati bar 1000 litara rakije, od čega i dio za vlastite potrebe. Podzemna prostorija s trezorima, do koje dovode polumračni hodnici, i prava je turistička atrakcija, a sjajno se uklapa u mistični prostor dijela kušaonice - tvrđave kojom dominira veliki okrugli stol izrađen od stare slavonske hrastovine, oko kojega su poslagane od istog materijala izrađene masivne stolice, poput onih iz povijesnih filmova o kneževima, prinčevima i kraljevima. U jedan je trezor deponirana i šljivovica čiji je vlasnik, “glavom i bradom” - princ Charles, koji je u ožujku pretprošle godine, tijekom posjeta Slavoniji i Baranji, kušao UPRIV-ovu rakiju i njome se oduševio.

Ivica GETTO
Više od 50 nagrada

Dokaz kvalitete proizvoda nastalih u UPRIV-ovoj destileriji brojne su nagrade osvojene za proizvode, kao i za dizajn. Kako ističu, od sada su osvojili 50-ak raznih nagrada, što je za deset godina postojanja poprilična brojka. “Svojevrsnom tradicijom osvajanja odličja na neki način nastavljamo promociju Baranje kao izuzetno zanimljive destinacije. Dokaz je i to da ne sjedimo prekriženih ruku i ne živimo na staroj slavi”, komentira Škoflek.

Do sada samo Belje

Izvorni hrvatski proizvod, što se Baranje tiče, za sada nose samo beljski Baranjski kulen i Baranjska lovačka salama, također proizvedena u Belju.

aduti

DUNJA, KAJSIJA I KRUŠKA

Možda ste propustili...

ULAGANJE OD 570.000 EURA

Nove prostorije za NK Šipovac

PREVENTIVNI PROGRAM “DUGINE BOJE”

Prepoznati tuđe i vlastite osjećaje

Najčitanije iz rubrike