Ekonomija
IZABRAN SVJETSKI EY PODUZETNIK GODINE

Pipunić: Pokazali smo da možemo konkurirati najvećim poduzetnicima
Objavljeno 12. lipnja, 2017.
Poslovna priča osječkog Žita ocijenjena je jednom od pet najboljih

Sudjelovanjem na EY izboru za svjetskog poduzetnika godine iskazana mi je posebna čast i priznanje te potvrda da smo pokretanjem naših projekata krenuli u dobrom smjeru, a to je između ostalog poboljšanje kvalitete života u našem gradu, regiji i državi. Naša je poslovna priča bila jedna od pet najboljih, a oko koje se žiri dosta “lomio”. Međutim, na kraju im je kanadska poduzetnička priča bila najbolja. Ono što je nama nedostajalo jest što još nismo s proizvodima prisutni u pedesetak zemalja svijeta iz koliko se ove godine natjecalo poduzetnika. No, ovdje valja posebno istaknuti da na ovom natjecanju najmanje profitira osoba, a najviše država iz koje poduzetnik dolazi. Meni je osobito drago i čast mi je da smo pokazali da možemo konkurirati najvećim svjetskim poduzetnicima, a posebno je tu važno da je proizvodnja hrane prepoznata kao biznis budućnosti. Naime, na ovom natjecanju odnosno predstavljanju bilo je poduzetnika koji se bave različitim djelatnostima, od proizvodnje madraca kojim se predstavio jedan japanski poduzetnik, do Francuza, koji proizvodi nakit, Poljaka koji proizvodi cipele, informatičara, proizvođača lijekova i drugih... No, ono što je bitno jest da svi ti poduzetnici proizvode u svojoj zemlji, a svoje proizvode prodaju diljem svijeta, što je u konačnici i nama cilj - kazao je Pipunić, te je dodao kako su jako dobro predstavili Hrvatsku. “Bilo nas je 20-ak i imali smo centralni stol uz žiri, bili smo najglasniji i jedini smo imali zastave”, kaže Pipunić.

Na ceremoniji održanoj preksinoć u Monacu svjetskim EY Poduzetnikom godine proglašen je Kanađanin Murad Al-Katib, predsjednik Uprave tvrtke AGT Food and Ingredients Inc. Tu je titulu Murad Al-Katib osvojio u konkurenciji 59 poduzetnika iz 49 zemalja iz cijelog svijeta, koji su svoje mjesto u finalnom izboru osigurali nakon što su proglašeni nacionalnim pobjednicima.

Među poduzetnicima koji su se našli u konkurenciju za najboljeg na svijetu treću godinu zaredom, kako smo već naveli, našao se i hrvatski predstavnik Marko Pipunić iz osječke tvrtke Žito. Mjesto među svjetskom elitom izborio je pobijedivši na posljednjem hrvatskom izdanju ove globalne nagrade, koja je održana u ožujku. Na istome natjecanju prije dvije godine našli su se Alan Sumina i Zoran Vučinić iz zagrebačke tvrtke Nanobit, a prošle je godine Hrvatsku predstavljao Đuro Horvat, osnivač i direktor tvrtke Tehnix iz Donjeg Kraljevca.

Valja također navesti da se ovaj program u Hrvatskoj održava posljednje tri godine, a u svijetu ga već 31 godinu organizira revizorsko-konzultantska tvrtka EY.

Ovogodišnja završnica održavala se od 7. do 11. lipnja u Monacu. Ovogodišnju hrvatsku delegaciju, uz predstavnike tvrtke EY, predvodili su EY Poduzetnik godine Marko Pipunić, ali i tri člana žirija domaćeg izdanja – Emil Tedeschi, ujedno i predsjednik žirija te poduzetnici Nenad Bakić i Saša Cvetojević. Hrvatski program već je najavljen i za sljedeću godinu, a EY Hrvatska, kao organizator domaćeg izdanja ovog globalnog programa, poziva sve zainteresirane da se uključe te preko web-stranice predlože uspješne domaće poduzetnike kao potencijalne kandidate idućeg, četvrtog zaredom izbora EY Poduzetnika godine u Hrvatskoj.

Zdenka RUPČIĆ
Nagradu je ove godine odnio Kanađanin Murad Al-Katib

Tko je Murad Al-Katib - svjetski poduzetnik godine? Kao prva generacija useljenika koja je podignula poduzetnički duh u ruralnoj Kanadi, Murad Al-Katib iskoristio je priliku da potakne preobrazbu u poljoprivredi, povezavši se s velikim brojem poljoprivrednih proizvođača u proizvodnji mahunarki. Murad je 2003. godine započeo s AGT Food and Ingredients, a od tada je postao najveći vertikalno integrirani lanac opskrbe za leće, slanutak i grašak. Njegova kompanija ima prihode od 1,49 milijardi dolara, s više od 2000 zaposlenika na pet kontinenata. AGT Food and Ingredients godišnje je u posljednjih pet godina povećavala prihode za prosječno više od 100 milijuna dolara. Tvrtka izvozi i čini oko 23 % svjetske trgovine leće, a sa svojim proizvodima je prisutan u više od 120 zemalja diljem svijeta.

Možda ste propustili...

PROGNOZE TRANSFORMACIJA KRIZE SE NIŽU JEDNA ZA DRUGOM I NE NAZIRE IM SE KRAJ

Zašto će se neke tvrtke u idućih šest godina ili spasiti ili uništiti?

POVRĆU LOŠA GODINA, SVE URANILO, KIŠE PREMALO

U plastenicima u travnju 40, zahladnjenje novi stres

U CILJU SMANJENJA PLASTIČNOG OTPADA

Nastavlja se Konzumova kampanja “Jedna manje”

Najčitanije iz rubrike