Regija
ERASMUS+ RUŠI OBRAZOVNE I DRUŠTVENE PREPREKE

Baranjci surađuju sa Slovencima, Grcima i Poljacima
Objavljeno 19. prosinca, 2016.

DARDA - Kostimiranom dramskom bajkom Zaljubljeni vuk Marije Fekete-Sullivan, koju su odigrali učenici 7. i 8. razreda u OŠ Darda je otvoren Božićni sajam i predstavljen Erasmus+ KA2 projekt “Kroz umjetničke sposobnosti do razvijenih osnovnih vještina” započet 1. rujna. Do kraja kolovoza 2018. darđanski će osnovci surađivati s poljskom srednjom školom “Jan Twardowski” iz Rozogacha, slovenskom OŠ Toma Brejca iz Kamnika te 1. OŠ iz Schimatarija, Grčka, koja je u studenom bila prva škola koja je ugostila sudionike projekta. U Schimatariju su učenici radili u glazbeno-plesnoj, dramskoj i likovnoj skupini. Zajednički su stvarali predstavu Ptice, prema Aristofanovome tekstu.

- Radionica je pokazala da je malo potrebno da bi ljudi, koji se nikada prije nisu sreli, bez problema napravili sve što je zamišljeno, družili se i postali prijatelji - kazala je Nataša Mesić Muharemi, školska knjižničarka, koordinatorica i međunarodna administratorica projekta.

- Bili smo smješteni u obiteljima domaćina. Upoznali smo njihov život, kulturu i tradiciju, grčke slastice isouvlaki, najpopularniji grčki specijalitet brze hrane - pričale su osmašice Petra Drgalić, Lucija Alilović i Sara Janković.

- S učenicima i njihovim roditeljima kontaktiramo preko društvenih mreža - domeću sedmaši Gustav Kujundžić, Anela Považanj i Tin Janoš.

- Puno toga možemo prenijeti u naše zajednice i poticati druge da se uključe u takve projekte, jer se umor brzo zaboravi nakon predivnih trenutaka koje smo ondje proveli - istaknula je Andreja Dorić, profesorica biologije i kemije, koja je, kao i učenici, bila oduševljena posjetom Tebi, Tanagri, Halkid i, naravno, Ateni.

Da su bili među mnoštvom nepoznatih ljudi, različitih, a opet sličnih, slaže se i ravnatelj Janoš Boni, koji pretkazuje i izvrstan nastavak suradnje.

Potrudit će se biti dobrim domaćinima u travnju sljedeće godine, pokazati gostoprimstvo i sve ljepote slavonsko-baranjskoga kraja te predstaviti darđansku školu na najbolji mogući način.

U neformalnim druženjima s kolegama iz ostalih zemalja stekli su spoznaje o standardu učitelja i njihovoj suradnji s roditeljima učenika, koliko su opremljene škole pa do toga osjeća li se još uvijek kriza u društvu, smanjuje li se broj djece u školama, koje probleme imaju nove generacije učenika. R.I.

SLIČNI PROBLEMI

“Zanimljivo je bilo čuti da su nam mnogi problemi slični”, zaključuje Mesić Muharemi o rezultatima projekta. A njegov je cilj okupiti učenike i učitelje koji se suočavaju s obrazovnim, socijalnim i imigrantskim teškoćama, kojih ni Schimatari nije pošteđen, jer je primio veliki broj učenika Indijaca i njihovih obitelji.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike