Autoglas
PREMIJERA

Opel MOKKA X -
avanturistica
za sve terene
Objavljeno 27. rujna, 2016.

Nova Opel MOKKA X možda je mala veličinom (kratka je samo 4,28 metara), ali ovaj je subkompaktni SUV definitivno velik po popularnosti. Otkada je predstavljena 2012., osvojila je više od 600.000 kupaca. Opel je sada dodao neke značajne sitnice koje su ovaj prodajni hit učinile još privlačnijim.

Prednjim dijelom dominira vodoravna rešetka u obliku krila i dominantna oštra linija dvostrukog krila LED prednjih svjetala za dnevnu vožnju. Vizualno to rezultira širim, robusnijim i mišićavijim stavom. Bočni dio karoserije zadržava svoje skulpturalne i elegantne detalje i sportski dojam dok su donji dijelovi karoserije mišićavi i atletski oblikovani s dodatkom Opelove uobičajene „oštrice“ koja se podiže prema stražnjem dijelu.

Iznutra je kabina Opel MOKKE X posve redefinirana. Nova ploča s instrumentima organizirana je oko vodoravno usmjerenih elemenata, pa sada izgleda jednostavnije i čišće kao i oštrije i preciznije u izvedbi. Središnji je dio iznova razvijen oko dodirnih zaslona u boji dijagonale 7 i 8 inča koji pripadaju informacijsko-multimedijskim sustavima nove generacije.

Sustav pogona na sve kotače dostupan je u kombinaciji s dobro poznatim 1,4-litarskim benzinskim motorom sa 103 kW/140 KS (potrošnja goriva u NEDC-ovom ciklusu: gradska vožnja 8,3 – 8,21 l/100 km, otvorena cesta 5,6– 5,51 l/100 km, kombinirano 6,5 – 6,41 l/100 km; 152 – 1491 g/km CO2) i supertihim dizelskim motorom 1.6 CDTI koji je oduševio struku sa 100 kW/136 KS (potrošnja goriva u NEDC-ovom ciklusu: gradska vožnja 5,2 – 5,01 l/100 km, otvorena cesta 4,4 – 4,21 l/100 km, kombinirano 4,7 – 4,51 l/100 km; 124 – 1191 g/km CO2). U oba slučaja dolazi sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem.

Opel se pobrinuo i za potrebe kupaca koji žele varijantu pogona na sve kotače sa šesterostupanjskim automatskim mjenjačem kombinirajući pametan sustav s novom generacijom 1,4-litarskog motora ECOTEC Direct Injection Turbo s vrha ponude sa 112 kW/152 KS (potrošnja goriva u NEDC-ovom ciklusu: gradska vožnja 7,9 – 7,81 l/100 km, otvorena cesta 5,7 – 5,61 l/100 km, kombinirano 6,5 – 6,41 l/100 km; 150 – 1481 g/km CO2) koji je prvotno predstavljen s novom Opel Astrom.

Milan BUGARIĆ
Paljenje bez ključa

Opel MOKKAX može se podičiti i time da je najudobniji, kako na dugim putovanjima autocestom tako i avanturističkim izletima izvan utabanih staza. Ovaj je svestrani automobil za sve terene opremljen još jednom značajkom koja pridonosi udobnosti: otvaranju i pokretanju bez ključa. Vozač ne mora aktivno pritisnuti gumb na ključu vozila kako bi otključao ili zaključao automobil – samo ga mora držati u džepu ili torbi i pritisnuti gumbić na bilo kojoj kvaki na vratima kako bi omogućio ili onemogućio pristup putničkoj kabini ili prtljažniku svog vozila. I pokretanje/paljenje vozila izvodi se bez ključa.