Novosti
NOVA KORISNIČKA PRAVA

Ako na vrijeme ne
otklone kvar - odšteta
Objavljeno 1. srpnja, 2016.
Od ponedjeljka kvarovi moraju biti uklonjeni za najviše pet dana

Od ponedjeljka vrijede izmijenjena pravila u odnosu na prodaju preko sredstava daljinske komunikacije i izvan poslovnih prostorija operatora, a svi kvarovi na opremi koju je operator ustupio korisniku na korištenje ili iznajmio za vrijeme trajanja ugovora (npr. modem) moraju biti uklonjeni za najviše pet dana. U suprotnom korisnik ima pravo raskinuti ugovor bez plaćanja naknade za prijevremeni raskid. Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) podsjeća kako se odredbe izmijenjenog Pravilnika o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga počinju primjenjivati od ponedjeljka, 4. srpnja, a iste donose nova korisnička prava i obveze operatorima.

Jedna od novina je i ta, kako bi se u cijelosti izbjegli slučajevi prijevara i krađa identiteta prilikom zasnivanja pretplatničkih odnosa, u kojima je glavni cilj prevaranata domoći se skupih uređaja, a pretplatu “prepustiti” korisniku s ukradenim identitetom, isporuka uređaja moći će se obaviti samo na adresu korisnika. Također, ako operator omogućava sklapanje ugovora preko interneta, onda mora jasno navesti i način raskida ugovora, koji mora uključivati i raskid preko interneta, odnosno elektroničkim putem. Obveza operatora da korisnicima moraju osigurati minimalnu brzinu širokopojasnog pristupa internetu od 70 posto maksimalno ugovorene brzine, kao i obveza da u slučajevima kvarova dužih od 24 sata, operatori korisniku uvijek moraju ponuditi smanjenje računa ili drugi oblik odštete, no to će se pravilo primjenjivati od 1. siječnja 2017. V.T.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike