Mozaik
FOTOSOFIA 11

Kekin: Najviše vrijedi ona slika koja se poslije razvije i stavi u fotoalbum
Objavljeno 23. lipnja, 2016.

Gotovo 200 kreativnih fotografija nastalo je u samo sedam dana jedanaeste zaredom Fotosofije, besplatnog seminara za naprednu fotografiju koji se održao u Termama Tuhelj pod vodstvom Damira Hoyke, višestruko nagrađivanog umjetničkog fotografa koji već trideset godina stvara, a posljednje desetljeće i prenosi svoje znanje mladim fotografima.

Petnaest odabranih i ove je godine na Fotosofiju stiglo iz cijele Hrvatske, a pridružila im se i seminaristica iz Knjaževca u Srbiji te dva fotografa iz Bosne i Hercegovine - jedan iz Travnika, a drugi iz Sarajeva. Art-fotografija bila je samo jedna od tema koju su seminaristi snimali. Najviše fotografija nastalo je na Celebrity dayu - jednodnevnom snimanju poznatih.

Profesionalci

- Od fotkanja mi je gore šminkanje, to mi je najteži dio snimanja bilo koje vrste. No uvijek je lijepo raditi s profesionalcima koji znaju što hoće. Prvi put sam na Fotosofiji i ovo što sam vidio vrlo je ozbiljno i organizirano, očekivao sam raskalašeniju ekipu, ali ovo je jedna, rekao bih, germanska organizacija koju Hoyka drži strogo pod kontrolom – rekao je Mile Kekin, koji i sam inače rado fotografira, ali samo sa svojim pametnim telefonom. Otkrio je kako vrlo rijetko na mobitelu poslije pogleda što je fotografirao, ali i dalje voli razvijati slike.

- Najviše vrijedi ona slika koja se poslije razvije i stavi u fotoalbum. Posljednju fotografiju sam dao razviti prije dva mjeseca, a sada se spremam opet – otkrio je Kekin.

Osim Kekina, Hoykinim seminaristima pozirali su i pjevač Psihomodopopa Davor Gobac, glumci Vedran Mlikota, Rene Bitorajac, Danijela Pintarić, Lena Bogdanović i Slobodan Stefanović, veslač Damir Martin, gimnastičar Mario Možnik, stolnotenisač Zoran Primorac, pisac Bruno Šimleša, naš proslavljeni rukometaš Vlado Šola, meteorologinja Dunja Mazzoco Drvar te Doris Pinčić i Natko Zrnčić Dim koji su odnijeli pobjedu na utrci na šest kilometara dugoj utrci pod nazivom Fotosofia 11 Run.

Na pitanje kako je došao na zamisao da u fotoseminar ukomponira cross, Hoyka nam je rekao:

­ - Volim trčati i koristim svaki slobodan trenutak da otrčim nekoliko kilometara u komadu. Tada mi često na pamet padaju razne ideje koje poslije realiziram kroz fotografiju ili u nekim drugim područjima života, pa je tako bilo i ovaj put. Utrka nam je bila predah od cjelodnevnih snimanja koja su često trajala do kasno u noć. Svojim seminaristima uvijek kažem: Nemojte snimati klasičan portret, snimite nešto zabavno, nadrealno i likovno atraktivno, budite kreativni – otkrio je Hoyka pod čijim je vodstvom odrađeno i modno snimanje.

Naime, u tih sedam dana mladi su fotografi imali priliku doživjeti i kako izgleda jedan dan u životu modnog fotografa. Uz pomoć Hoyke i Franje Matkovića, jednog od najtalentiranijih mladih hrvatskih modnih fotografa, seminaristi su učili kako komunicirati s modelom, gdje pozicionirati svjetlo i kako izabrati najbolju lokaciju za snimanje.

Kako bi modni tim, koji je činilo desetak stilista, frizera, make-up artista i tri modela, snimanje odradili poput profesionalaca, pobrinula se tvrtka Haddad s najnovijim ljetnim kolekcijama - Geisha's story i Urban desert - nastalim pod palicom kreatorice Zrinke Haddad.

Bez fotošopa

Osim snimanja, seminaristi su i odslušali nekoliko predavanja. Uz Hoykin uvod o fotofilozofiji, predavanje na temu celebrity portreta održao je proslavljeni španjolski fotograf Javier Salas, koji je došao u organizaciji Veleposlanstva Španjolske u Zagrebu. U svoj je karijeri fotografirao brojne svjetski poznate glumce i pjevače poput Antonija Banderasa, Jennifer Lopez i Penelope Cruz koju je portretirao najviše puta u svojoj karijeri.

- Snimao sam Penelope na početku njezine karijere, prije 15 godina, dok je još pohađala satove glume. Došla je ravno s predavanja i rekla da su upravo učili kako se plače i da mi može pokazati. Tako je nastala fotografija u seriji snimanoj za naslovnicu magazina Time. Na njoj je Penelope prikazana u svoj svojoj prirodnoj ljepoti, bez trunke fotošopa - kaže Salas, koji nije pobornik masovne primjene retuširanja.

- Danas ima više fotografa koji su bolji s fotošopom nego s fotoaparatom. Mislim da je to pogrešno. Fotošop je koristan saveznik fotografije i ja ga koristim suptilno. Zato uvijek mladim fotografima savjetujem da se vode idejom 'manje je više' - kaže Salas, koji je na završnoj izložbi radova seminarista imao i svog favorita - rad Osječanke Irene Nače. J.Kn.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike