Autoglas
OBITELJ NA OKUPU

Vozili smo: Fiat Tipo hatchback i karavan
Objavljeno 10. svibnja, 2016.
Nova kompaktna obitelj talijanskog proizvođača udara na konkurenciju prostorom, opremom, sjajnim omjerom uloženog i dobivenog, kao i niskim troškovima održavanja

Na krilima uspjeha četverovratne verzije koja je, neuobičajeno, prva predstavljena, Fiat je na ženevskom salonu predstavio još dvije karoserijske verzije koje smo sad imali prigodu i isprobati kroz slikovite pejzaže sjeverno od Torina.

Modelima s pet vrata i karavanom (SW), Fiat se na velika vrata vraća u klasu koju je potpuno zapustio u protekloj generaciji kompaktnog vozila, a ovakvu gamu posljednji put su imali koncem devedesetih s Bravom i Mareom.

Uživo je bolji

Očito je kako se žele ponovno približiti ne samo privatnim nego i poslovnim kupcima, zbog čega su na predstavljanju posebno naglasili kako im je, između ostaloga, naglasak stavljen na niski TCO (total cost of ownership), uz mogućnosti „preslagivanja“ modela ovisno o potrebama poslovnih kupaca. Oba nova modela karakterizira ono što Fiat propagira kroz čitavu svoju povijest, a to su jednostavnost, osobnost i funkcionalnost, sve zajedno upakirano u sjajnu ponudu za uloženi novac.

Kao i limuzina, i hatchback i karavan krasi dinamičan dizajn, a nakon viđenog i voženog, možemo reći kako uživo izgledaju znatno bolje nego na fotografijama. Uživo, prednja maska i svjetla s LED tehnologijom djeluju moćno i uvjerljivo, jednako kao i stražnji kraj koji odaje solidnost i prostornost kabine.

U svojih 4,37 duljine, 1,79 širine i 1,50 m visine, hatchback nudi obilje prostora naprijed i straga uz prtljažnik volumena 440 litara. Skladno nadograđeni karavan je dulji za 20 cm, dok mu je volumen prtljažnika 550 litara. Treba spomenuti i pravilan oblik prtljažnog prostora u obje verzije, a što mu povećava upotrebljivost.

Interijer se u nekim elementima razlikuje od interijera limuzine, pogotovo u dizajnu gornjeg dijela prednje armature na kojem se sad nalazi tablet, ali i materijalima koji su korišteni i mekši su na dodir. Tri su paketa opreme, poznatih naziva Pop, Easy i Lounge.

Motori

Ponuda benzinskih, turbodizelskih i dual-fuel (benzin-LPG) motora norme Euro6, raspona je od 95 do 120 KS. Benzinsku ponudu čine 1.4 s 95 KS, 1.4 T-Jet sa 120 KS te isti taj motor u bi-fuel izvedbi. Svi su sa 6-brzinskim mjenjačima. U ponudi je i 1.6-litreni sa 110 KS koji se nudi isključivo s automatskim mjenjačem. Turbodizeli su 1.3 s 95 KS i 1.6 sa 120 KS, slabiji s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem, dok snažniji može biti opremljen s ručnim 6-stupanjskim ili s DDCT mjenjačem s dvostrukom spojkom. Potrošnja i emisija CO2 su niske, najniža vrijednost je 89 g/km.

Obitelj Tipo dizajnirana je u Italiji, u Fiat Style Centru, a razvijena u suradnji s turskim Tofasom u jednom od najvećih razvojnih centara grupacije Fiat-Chrysler u kojem radi više od 2000 ljudi. Razvoj je trajao tri godine, a testna vozila su prevalila ukupno više od 8,7 milijuna kilometara u svim mogućim i nemogućim uvjetima kako bi automobil bio spreman za prodaju u više od 50 država. Proizvode se u jednoj od najmodernijih tvornica automobila današnjice, Tofas u Bursi, a na naše tržište stižu u rujnu (hatchback) odnosno u prosincu (SW), kada će biti poznate i cijene.

 

Iz Torina: Mato PAVLIČEVIĆ
Moderna vremena

Mnogo je toga što boravak i vožnju čini ugodnima. Standardna oprema je solidna u svim izvedbama, a posebno ugodno iznenađenje je inovativni sustav Uconnect 7" HD LIVE system sa 7-inčnim dodirnim ekranom u boji, osjetljivim na dodir tako da se koristi poput tableta. Najnovija generacija uključuje i hands-free Bluetooth sučelje, audiostreaming, čitač teksta, glasovne komande, AUX i USB utičnice, komande na volanu te uz doplatu i stražnju kameru i TomTom 3D navigaciju.

440

litara je volumen prtljažnika

Tipo na naše tržište stiže u rujnu, a karavanska verzija u prosincu. Cijene još nisu poznate.

Možda ste propustili...