Ekonomija
SORIN BRIHAN, GENERALNI DIREKTOR NOVOCOMMERCE INTERNATIONALA

Uspjeh našeg posla odraz je sposobnosti naših djelatnika
Objavljeno 1. travnja, 2015.
Odlučili smo zadržati sve radnike jer su najvrednija imovina koju tvrtka može imati, kaže Brihan

O sječka tvrtka Novocommerce International domaćoj je poslovnoj, a posebice poljoprivrednoj, javnosti dobro poznata kao zastupnik poljomehanizacije, poglavito one pod brendom John Deere kao glavnog principala.

U povodu netom završene akcije Dani otvorenih vrata razgovarali smo sa Sorinom Brihanom, generalnim direktorom Novocommerce Internationala.

Naime, od srpnja prošle godine Novocommerce ima novu vlasničku strukturu  i novo ime- .Novocommerce International.

Uvodno je stoga pitanje što se to promijenilo s dolaskom nove vlasničke strukture?

- Osnovno je to da su se novi vlasnici, kada su došli u Hrvatsku, odlučili zadržati sve zaposlenike starog Novocommercea bez iznimke. Naš prioritet je bio uočiti naše slabosti u odnosu prema našim klijentima, naravno kako bismo ih popravili. Usredotočili smo se na tri glavne teme - logistiku vezanu uz rezervne dijelove, cjenovno pozicioniranje te pokrivanje tržišta i njegovo ponovno osvajanje. Tu novu viziju i strategiju u našem poslovanju provodimo korak po korak, uz brigu za naše osoblje te nastojanje za pravilnom i trajnom provedbom tih promjena.

Prisutni u deset zemalja

Tko su, dakle, novi vlasnici Novocommerce Internationala?

- Novocommerce International dio je Monnoyeura, francuske grupacije s tradicijom dužom od sto godina, specijaliziranog distributera opreme i usluga. Naša grupa ima oko 5000 zaposlenika, a prisutni smo u deset zemalja s različitim aktivnostima u industriji, građevinarstvu, poljoprivredi i u području energetike, uz ostvareni promet veći od 1,5 milijardi eura godišnje. Grupa Monnoyeur poznata je kao jedan od prvih zastupnika Caterpillara, još od 1929. godine. Naše iskustvo u poljoprivrednoj branši dolazi iz Rumunjske, gdje tvrtka Ipso ima 300 zaposlenih uz promet veći od sto milijuna eura godišnje. Smatram kako uz iskustvo duže od 20 godina u poljoprivredi, i u Novocommercu pa i u našoj grupaciji, možemo razviti suvremeni poslovni model kojim ćemo znati odgovoriti na trenutne potrebe hrvatskog tržišta.

Koju poziciju danas na hrvatskom tržištu poljomehanizacije zauzima Novocommerce International; čini mi se kako su gotovo svi vaši konkurenti u posljednjih godina doživjeli poslovni krah, je li to razlog za zadovoljstvo?

- Biti dio međunarodne grupe s jakom financijskom podrškom za Novocommerce International je znak da je danas stabilna tvrtka i pouzdan partner. S ukupno 45 radnika, od kojih je čak 18 mobilnih servisera, mi smo danas najveći trgovac na tržištu.

Vjerujemo u potencijal hrvatske poljoprivrede, i s pravom držim kako je naša uloga da budemo dio njezina daljnjega razvoja. Takav stav dolazi iz toga što smo dio tako jake profesionalne strukture koja je spremna za izazove sutrašnjice.

Visoka razina znanja

Jedna od osnovnih prednosti Novocommerca bila je jaka servisna služba, je li i dalje tako?

- Svaki od servisera specijalist je u svom sektoru djelatnosti ili klasi strojeva. Kada sam osobno došao u ovu tvrtku, prvo što sam sa zadovoljstvom primijetio bila je visoka razina njihova poznavanja materije i specijalizacije. Iako trenutno na tržištu vlada vrlo niska potražnja, odlučili smo zadržati sav naš kadar kao najvredniju imovinu koju tvrtka može imati.

Jedna od uloga NC-a je bila i da hrvatskom selu prenosi tehnološke inovacije u poljoprivredi preko Johna Deera kao svoga osnovnog principala, je li tome i danas tako?

- Doista, zastupnici smo vrhunskih brendova u svijetu, a njihovi konstruktori ulažu puno u razvoj proizvoda i novih tehnologija. Svako tržište ima svoju specifičnost i za to je jako važna uloga dobavljača, odnosno zastupnika. On, s jedne strane, tržištu promiče nove proizvode i tehnologije, no, s druge strane, i prenosi povratne informacije od kupaca na proizvođača. To je ujedno i naš princip rada. Promjena tradicije i navika proizvođača nije nimalo lak zadatak, ali nastojimo kontinuirano informirati i nuditi našim kupcima ideje i rješenja za njihove farme.

Rješenje za svakog poljoprivrednika

Kako ocjenjujete situaciju i snagu hrvatskog agrara u situaciji relativno malih proizvođačkih površina i financijske (pre)zaduženosti.

- Promjenu u strukturi poljoprivrednih gospodarstava očekujemo u sljedećim godinama, neki od malih proizvođača zasigurno će se udružiti i tako povećati svoje posjede ili će pak diverzificirati svoju proizvodnju kako bi bili što konkurentniji na svome tržištu. Novocommerce International zajedno je s Johnom Deerom razvio sustav financiranja koji klijentima nudi mogućnost kupnje novih strojeva i tehnologija uz vrlo povoljne uvjete plaćanje. To se događa u situaciji u kojoj puno naših kupaca očekuje sredstva europskih fondova, ali vidimo kako je to nov proces i nije primjenjiv za sve poljoprivrednike. No mi dolazimo s rješenjima za svakog poljoprivrednog proizvođača.

Kako ste zadovoljni Danima otvorenih vrata i hoće li i nastavno biti sličnih manifestacija?

- Dani otvorenih vrata vrsta su događaja koji mi se, osobno, najviše sviđa. To je trenutak “istine i poštenja”, kada smo otvorili kupcima svoja vrata da dođu i vide tko smo. To je pravi trenutak za naše kupce kako bi saznali više o nama i stekli povjerenje u naše sposobnosti da ih uslužimo u skladu s njihovim očekivanjima. Poseban trenutak za nas bio je posjet skupine studenata s Poljoprivrednog fakulteta, interakcija s njihovim interesima i znatiželjom bila je pravi užitak. Ne manje vrijedno je i to što su u svemu tome svoj lepršavi doprinos svojom nazočnošću dala i djeca naših kupaca i zaposlenika. Zaključno - veliki “da” u budućnosti za ovu vrstu događaja, u kojem klijenti pronalaze rješenja za svoje potrebe, gdje su pronašli partnera kojemu mogu vjerovati i gdje se mogu osjećati kao članovi velike obitelji.

Dario KUŠTRO
TKO JE SORIN BRIHAN?

Kao školovani inženjer strojarstva, počeo je karijeru u Institutu za zavarivanje u rumunjskom Temišvaru. Karijeru nastavlja u grupaciji Monnoyeur, gdje radi posljednjih 20 godina. Nakon prvih pet godina dolazi na poziciju voditelja prodajnog tima. Od tog trenutka, kao voditelj različitih aktivnosti unutar grupacije, bio je uključen u sektore industrije, građevinarstva i prijevoza. Prvi kontakt sa svijetom poljoprivrede ostvaren je u tvrtki Ipso Rumunjska, a, ubrzo nakon što je ondje bio imenovan generalnim menadžerom za Hrvatsku, grupacija je preuzela i lokalno zastupstvo za John Deere. - Prihvatio sam ovo kao izazov i moj je cilj uvesti najprihvatljivija rješenja za hrvatsko tržište po načelima međunarodne prakse i iskustva sličnih trgovaca - rekao je Sorin.

5000

zaposlenika ima ukupno francuska grupacija Monnoyeur, u čijem je sastavu Novocommerce International

1,5

milijardi eura godišnji je prihod Monnoyeura

45

radnika, od kojih čak 18 mobilnih servisera, zaposleno je u Novocommerce Internationalu

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike