Autoglas
NOVITETI POD REFLEKTORIMA

AutoGlas na 85. Salonu automobila u Ženevi
Objavljeno 10. ožujka, 2015.
Ženeva, središte i sjedište brojnih međunarodnih organizacija, financijskih institucija i moći, ovih je dana središte globalnog automobilskog svijeta

V eć 85., jubilarni, put ženevski salon odredio je što će se u automobilskom svijetu nositi u budućnosti.

Kada bi u nekoliko rečenica trebalo objasniti po čemu je ovogodišnja Ženeva specifična, mogli bismo reći da se sve promijenilo.

Pogledajmo samo stvar iz novinarske perspektive, nas koji već godinama i desetljećima posjećujemo sajmove i pratimo razvoj ne samo automobilske industrije već usput i tehnike, tehnologije, povezivanja i dijeljenja informacija. Nekad smo printane press-materije i fascikle, glomazne i teške, slali poštom, kurirskim službama, trpali u prtljažnike automobila, dok danas sve to doslovno stane u džep. Tek nekoliko linkova na posjetnicama na web-adrese s kojih se mogu skinuti svi potrebni podatci.

Njemačka rapsodija

S druge strane, automobilski svijet trenutno živi i caruje u Njemačkoj. Volkswagen grupa izložila je i osvojila sve što se moglo. Passat je proglašen europskim automobilom godine, kao iF gold award, jednu od najvažnijih dizajnerskih nagrada.

Heinz-Jakob Neussen, direktor razvoja Volkswagen grupacije, koji je u ime kompanije primio nagradu, naveo je nove inovativne karakteristike Passata. “Novi Passat posjeduje širok raspon tehnologija, poput sistema za konekciju, sistema za pomoć pri vožnji, različite efektivne pogonske spojeve, pa sve do ovog priključnog GTE hibrida. Ovaj automobil može prijeći 50 kilometara koristeći isključivo struju, bez emisije plinova. Pruža veliku udobnost korisnicima i vozačima i zabavan je za vožnju", istaknuo je Neussen.

S druge strane, neki, nekad ugledni i jaki proizvođači, svoj nastup sveli su samo na čisto pokazivanje kako još uvijek egzistiraju. Doista, sve se promijenilo, recesija jest učinila svoje. Neki su se izvukli, neki su krenuli krupnim koracima naprijed, a neki kao da su zaboravili koji im je pravi posao. Passat na žalost nije stigao biti u konkurenciji za HR auto za 2015., ali je u konkurenciji za europski auto godine uvjerljivo pomeo konkurenciju. Uopće ne sumnjamo da će isto učiniti na hrvatskom i drugim europskim i svjetskim tržištima i dodatno pridonijeti čvrstom prvom mjestu Volkswagena.

Novosti ima i u grupaciji PSA. Osim nekoliko osvježenih modela i prototipova, najvažnija novost je da DS postaje samostalni brend, a na automobilima im više neće stati i Citroenov “chevron”. Ujedno, ove godine slavi se i 60 godina modela DS.

Oporavak tržišta

Mnogi su pozornost obratili na električne automobile. Gotovo svi proizvođači razvijaju ovaj segment, netko s manje, a netko, poput Nissana, s mnogo više uspjeha. Upravo su u Nissanu napravili najveći iskorak, pogotovo s modelom Leaf. “Ovo je tehnologija budućnosti. A to su prepoznali i kupci koji su prošle godine kupili 160.000 Leafa, što je rekordna brojka”, rekao je Paul Willcox, predsjednik Nissana za Europu. Iako još nema infrastrukture za punjenje ovakvih automobila, a i kapaciteti baterija su nedovoljno razvijeni, straha za budućnost električnih automobila - nema. Ta optimistična najava još uvijek nema pokriće u prodajnim brojkama. Naime, prošle je godine u Europi prodano 12,5 milijuna vozila, što je rast od 5,6 posto u odnosu na 2013. godinu. Samo 75.000 tih vozila imalo je neku vrstu električnog pogona.

Ipak, svjetsko tržište automobila se, prvi put nakon 2007. godine, oporavlja. Rast bi bio još izraženiji da nije ukrajinsko-ruske krize. Rusija je prije Krima i sukoba na istoku Ukrajine bila jedno od najbrže rastućih svjetskih tržišta.

Što je sve novoga donijela ovogodišnja Ženeva donosimo vam u našoj fotogaleriji, a u tjednima i mjesecima koji slijede imat ćemo priliku još jednom vidjeti, isprobati i istestirati većinu od 40 svjetskih i 80 europskih premijerno prikazanih automobila na europskim i našim cestama.

Iz Ženeve: Mato PAVLIČEVIĆ i Mirko VUKOTIĆ
Svijet stiže u Zadar

U Ženevi smo doznali i jednu lijepu novost, svjetska prezentacija novog BMW-a Grand Tourer bit će sredinom travnja u Zadru, trajat će dva tjedna, kad će svakodnevno čarter-letovima iz Muenchena stotine novinara pohoditi grad svetog Krševana.

Goodyearova budućnost

Goodyear je prikazao dva idejna modela guma budućnosti. Prvi model je BH 03, guma koja sama svoju deformaciju i vibracije pretvara u električnu energiju. Guma je namijenjena električnim automobilima. Naime, BH03 struju će proizvoditi neovisno o tome je li vozilo u pokretu ili je parkirano. U slučaju ove gume otpada i fraza da nije dobro parkirati automobil na suncu tijekom vrućih ljetnih dana. BH03 traži upravo to, jer će se energija prikupljena dok je automobil parkiran akumulirati i iskoristiti za napajanje akumulatora električne energije. U vrijeme vožnje i trenje, koje inače troši gume kakve poznajemo danas, prikupljat će energiju, a isto će se događati i tijekom "savijanja" materijala od kojih je BH03 napravljen. Druga inovacija, Triple Tube model konceptne gume, ovisno o stanju na cesti, dodaje ili ispušta zrak iz zračne komore te tako vozačima omogućuje veću prilagodljivost i bolje vozne značajke.

Rimac uz Koenigsegg

U Ženevi je i ove godine bio Mate Rimac, mladi poduzetnik koji je prije nekoliko godina oduševio autosvijet svojim električnim automobilom Concept One. Ovaj put, Rimac je bio na štandu švedskog proizvođača ekstremnih automobila Koenigsegg, pored hiperautomobila Regera. Riječ je o nevjerojatnom proizvodu i, s 1500 konjskih snaga i 2000 Nm poteznog momenta, jednom od najsnažnijih serijskih automobila na svijetu. No, zanimljivije od ubrzanja od 0 do 400 km/h za 20 sekundi je to što je na razvoju ovog nevjerojatnog automobila radila i hrvatska tvrtka Rimac automobili. Inovacije ugrađene u Regeru tako su omogućile da se iz automobila potpuno izbaci klasični mjenjač, a novi Koenigsegg Direct Drive Transmission ili KDD naglasak stavlja upravo na prednosti električnog pogona, iako se od motora s unutarnjim izgaranjem nije odustalo. Rimac je proizveo upravljačku elektroniku i baterijski sustav koji može isporučiti 500 kW snage te primiti 150 kW tijekom takozvanog regenerativnog kočenja. Naravno, u sportskom automobilu naglasak mora biti na težini, a upravo tu dolaze Rimčeve inovacije. Tako je umjesto pola tone baterija, koliko bi težile klasične baterije koje omogućuju ovakve performanse, Rimac proizveo battery-pack od 9,27 kWh koji teži 115 kilograma te zauzima skromnih 67 litara volumena. Domet samo na struju deklariran je na 50 kilometara nakon čega se uključuje petlitreni V8 benzinac.

130 svjetskih premijera izloženo je na 85. salonu automobila u Ženevi

700.000 posjetitelja očekuju organizatori do 15. ožujka

16 švicarskih franaka (oko 110 kuna) cijena je ulaznice