Autoglas
PROLJEĆE NA KOTAČIMA

Uštedite - provjerite klima-uređaje i amortizere
Objavljeno 25. ožujka, 2014.
Dolaskom proljeća i viših temperatura, vrijeme je za detaljan pregled klima-uređaja i amortizera. Preveniranjem (pregledom) mnogi će vozači u konačnici jeftinije proći

Smrdi, ne hladi dovoljno, ili je jednostavno prestala raditi. Nemali broj vozača suočio se s ovim problemom prilikom uključivanja klima-uređaja za temperature iznad 20 stupnjeva, koje su nas grijale proteklog tjedna.

Tek tada vozač postane svjestan uređaja koji je “suho zlato” u vrijeme ljetnih paklenih vrućina. Klima-uređaje potrebno je servisirati svake dvije godine da ovih problema više ne bude. Provjeru klima-uređaja najpametnije je prepustiti serviserima koji će klimu spojiti sa strojem koji izvlači preostali rashladni plin i ulje. Slijedi vakuumiranje (izvlačenje vlage), a potom vraćanje ulja i plina u sustav te njegova nadopuna novim plinom i uljem. Neugodan miris znak je da je vrijeme za dezinficiranje ventilacije, a to se može obaviti posebnim antialergijskim sprejem. Inače, tijekom zime i nekorištenja klima-uređaja nakuplja se vlaga u filteru koja nakon nekog vremena omogući razvoj plijesni koja - smrdi. Dezinfekcijom sustava i promjenom filtera problem se brzo rješava. Proljeće je vrijeme kada većina servisa u svojoj ponudi imaju popust na servis klima-uređaja i tu priliku trebalo bi iskoristiti. Bolje je prevenirati (i proći jeftinije), nego “gasiti požar” hitnim servisom (koji je mnogo skuplji) za vrijeme paklenih ljetnih vrućina. Počinje li vam automobil “plesati” i poskakivati po cesti, udarci preko “džombi” odjekuju poput bombe, a u zavojima se vozilo zanosi - pregledajte amortizere. Serviser će tada na tzv. “šok-testeru” provjeriti vrstu kvara, a zatim odmah nedostatak otkloniti. Amortizeri se uvijek mijenjaju u paru. Te poslove obavljaju specijalizirane radionice. Popravci u kućnoj radinosti su riskantni, jer amortizer može ozlijediti osobu koja nema svu opremu.

Oštećeni amortizeri produljuju duljinu kočenja, a postoji opasnost i od akvaplaninga. Riječ je o pojavi kada vozilo svojom težinom ne može istisnuti vodu na putu ispod gume i tada dolazi do klizanja vozila i mogućeg slijetanja s ceste.

Pokvareni amortizeri mogu se prepoznati po tome što vozilo oscilira nakon prelaska izbočine, ili se pri niskim brzinama (oko 30 km/h) na lošim cestama pojavljuje buka. Ostali znakovi upozorenja nejednako su trošenje guma i povećana abrazija guma. Redovita kontrola u većini slučajeva riješit će ove probleme.M.Bugarić

Popravci u kućnoj radinosti su riskantni, jer amortizer može ozlijediti osobu koja nema svu opremu