Novosti
SAMO GODINU DANA OD UVOĐENJA E-UPISA

Drugi strani jezik više nije prednost pri upisu u prvi razred srednje škole
Objavljeno 27. veljače, 2014.

Vezani članci

NORMIRANJE RADA NASTAVNIKA

Pravednije normiranje za više od 36.000 učitelja

OSIJEK - Godinu dana od uvođenja e-upisa u srednje škole Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta mijenja pravila upisa. Smanjuje se broj programa za koje će osmaši moći konkurirati, sada će se moći prijaviti na šest programa u šest škola. Pravo na izravan upis imat će učenici koji su kao pojedinci na državnim i međunarodnim natjecanjima u znanju osvojili prvo, drugo ili treće mjesto, i to u svim višim razredima osnovne škole.

Prošle godine izravno su se upisivali samo učenici koji su osvojili prvo mjesto, i to samo u sedmom i osmom razredu. Učenici koji kao članovi skupine na natjecanju u znanju od 5. do 8. razreda osvoje prvo mjesto dobit će tri dodatna boda, drugo mjesto članu skupine nosi dva, a treće jedan dodatni bod. Uspjesi na sportskim državnim i međunarodnim natjecanjima i osvojena prva tri mjesta nosit će od jednoga do tri boda.

Više se neće vrednovati drugi strani jezik koji je dosad nosio jedan dodatni bod, a za pohađanje šest razreda osnovne glazbene škole ili četiri razreda osnovne plesne škole više se neće dobiti dva, nego jedan bod. Novi kriteriji za upis donose novosti i za buduće gimnazijalce te strukovnjake koji upisuju četverogodišnje programe. Naime, za upis u te programe vrednuju se: prosjek svih zaključnih ocjena svih nastavnih predmeta na dvije decimale u posljednja četiri razreda obrazovanja i zaključne ocjene u posljednja dva razreda osnovnoga obrazovanja iz hrvatskoga jezika, matematike i prvoga stranog jezika te triju nastavnih predmeta važnih za nastavak obrazovanja.I.Š.Kučić/V.Latinović

Poplava odlikaša

Dane Končar, ravnatelj OŠ Višnjevac, smatra da promjena kriterija neće bitno utjecati na odluke osmaša. “I dosad su djeca imala nekoliko željenih i ciljanih škola i programa i rijetko je to bilo deset. Što se bodovanja tiče, većina naših učenika nema problema sa svladavanjem srednjoškolskog gradiva, što potvrđuje da je znanje važnije od ocjena”, kaže Končar. Mirjana Bagarić, prof. matematike i fizike, smatra da bi osmaši trebali polagati klasifikacijske ispite, umjesto da im se zbrajaju ocjene od petog od osmog razreda. “Svi učenici sada 'ganjaju' ocjene, pritisak na učitelje je velik i zato imamo 'poplavu' odlikaša”, ističe prof. Bagarić.

Možda ste propustili...

NOVI ZAŠTITNICI NAŠEG ZRAČNOG PROSTORA

Šest Rafalea sletjelo u Veliku Goricu

PREDLOŽILI RASPISIVANJE USTAVOTVORNOG REFERENDUMA

Most traži referendum o zastupnicima nacionalnih manjina

Najčitanije iz rubrike