Ekonomija
PRIZNANJE TVRTKI „SANTINI“ D.O.O. VINKOVCI

Od garaže '92. do obiteljskog biznisa s 30-ak zaposlenih
Objavljeno 18. prosinca, 2012.

Obiteljska tvrtka „Santini“ d.o.o. Vinkovci bila je jedna među 20-ak tvrtki s krajnjeg istoka Slavonije kojima je Hrvatska gospodarska komora (HGK) nekidan uručila priznanje za dva desetljeća kontinuiranog, ali i uspješnog poslovanja.

Izvršni direktor Antonio Petković, sin vlasnika inače, poznatog nogometnog trenera, kaže kako je to u isto vrijeme i potvrda dobrog poslovnog smjera, kao i dobrodošao poticaj – u vremenima recesije – za nastavak rada u dosadašnjem ritmu, pa i nove izazove u biznisu sutra.

Možete li danas reći kako je obiteljski posao počeo, prije 20 godina? I čime se „Santini“ bavi?

Naša tvrtka osnovana je u veljači 1992. godine, trgovačko smo poduzeće, a glavna djelatnost je prodaja rezervnih dijelova za poljoprivrednu i građevinsku mehanizaciju, kamione, autobuse. Osim toga, još su tri segmenta – benzinska postaja, zatim prodaja elektromaterijala za industriju i kućanstva, te trgovina sportske i HTZ opreme. Radimo na dvije lokacije u Vinkovcima i Mirkovcima. Otac Mile Petković osnovao je tvrtku u obiteljskoj kući, sam i s vlastitom ušteđevinom, a i danas je 100-postotni vlasnik. Pokrenuo ju je iz garaže i onda se polako probijao na tržištu.

Od garaže '92. kako je tvrtka sada pozicionirana?

- Danas je to tvrtka s 28 zaposlenih. Taj broj varira, plus/minus 2-3 zaposlena. U onim dobrim vremenima prije recesije bilo je više od 50 milijuna kuna prihoda, sada je to dosta manje, međutim, uspjeli smo unatoč takvim okolnostima poslovanja zadržati dobre bonitete. Nismo ni smanjivali broj zaposlenih, dapače ove smo godine uposlili troje novih radnika. „Santini“ je u kategoriji malih poduzeća, no s istoka Slavonije u posljednje vrijeme širimo našu djelatnost i na područje Zagreba, Dalmacije…

Koliko je obiteljski biznis trpio zbog krize posljednjih godina?

Utjecaj krize se i te kako osjetio. No, poduzimali smo interne uštede, na tržištu je općenito došlo do pada marži, trebalo se pozicionirati pa i zadovoljiti manjom dobiti. Istina, u recesiji je manje kupaca, javio se i velik problem s onima koji ne plaćaju dok je dio kupaca „nestao“ zbog vlastite smanjene aktivnosti ili propasti. Nastojimo zbog takve slike tržišta približiti se i novim klijentima. Iako je u poljoprivredi stanje teško, taj dio djelatnosti pokazuje se kao najbolji segment jer kod nas, u Slavoniji, iz agrara kupaca koliko-toliko uvijek ima.

Sanja BUTIGAN
MNOGO PLANOVA ZA BUDUĆNOST

Imate li novih planova za buduće poslovanje?

Dakako, planski gledamo naprijed. U suprotnom, ne bismo ni kroz ova dva desetljeća došli gdje smo sada. Uvijek pokušavamo naći nešto novo, probat ćemo se okrenuti i određenim proizvodima za industriju, a razmišljamo i o dodatnim koracima iz našeg sadašnjeg sektora. Priznanje za 20 godina uspješnog rada zasigurno mnogo znači mojem ocu i sestri, koja je u obiteljskom poduzeću duže od mojih tek 4-5 godina. To je znak uvažavanja sredine u kojoj radimo, dojma koji smo kao tvrtka ostavili i, vjerujem, pokazatelj znanja i sposobnosti u obiteljskom biznisu.

Najčitanije iz rubrike