Osijek
ALARMANTNI PODACI STRUČNJAKA S INSTITUTA IVO PILAR:

Svaki učenik s nastave izostao dva i pol tjedna
Objavljeno 10. studenog, 2011.
Osječko-baranjska županija je iznad hrvatskog prosjeka prema izostancima učenika. Oni izostaju 34 sata više od prosjeka u RH, kažu stručnjaci Instituta Ivo Pilar!
Da je broj izostanaka velik potvrđuju i u Upravnom odjelu za prosvjetu, kulturu, sport i tehničku kulturu Osječko-baranjske županije - učenici su izostali s nastave gotovo 2,5 milijuna školskih sati u školskoj godini 2009./2010., a sličan je trend zabilježen i prije godinu dana. “U toj školskoj godini učenici osnovne škole izostali su 1,2 milijuna sati. U prosjeku je svaki od 27.274 učenika izostao 44,7 sati, što je u odnosu na prošlu školsku godinu povećanje od 1,2 sata tjedno. Od toga je velika većina opravdanih izostanaka, 42,7 sati”, kaže Ksenija Zbožil, pročelnica Upravnog odjela za društvene djelatnosti.
Srednjoškolci su izostajali dvostruko više – njih 13.844 prikupilo je 1,1 milijun sati izostanka, odnosno 84,1 sat po učeniku, što je također povećanje. “To znači da tijekom školske godine svaki učenik puna dva i pol tjedna u prosjeku nije pohađao nastavu”, objašnjava pročelnica Zbožil.
Iako su u većini u pitanju opravdani izostanci, to je problem na kojemu se mora raditi, zaključila je naša sugovornica. I u osječkim srednjim školama priznaju da su im izostanci velik problem, no koliko je doista pravih opravdanih sati (primjerice zbog bolesti) teško je reći. Ipak, osječki srednjoškolski ravnatelji, pedagozi i profesori slažu se da su glavni krivci za velik broj izostanaka roditelji koji opravdavaju sate koji su očigledno neopravdani.
Maja Akšamović Andrić, pedagoginja u Ekonomskoj i upravnoj školi, kaže: “Smatram da je jedan od razloga povećanog broja izostanaka činjenica da roditelji opravdavaju izostanke. Jer učenik ne bi izostao da roditelj ne stoji iza njega. Stoga smo uveli novu strategiju da roditelji osobno moraju doći u školu i objasniti zašto učenik nije bilo na nastavi te potpisati ispričnicu, i to u roku tri dana. Međutim, većina roditelja podržava svoju djecu u izostancima, opravdavaju njihove realno neopravdane izostanke, iako profesori apeliraju na njih da to ne čine. Uz to, upozoravamo ih da ćemo njihovo dijete, ako je izostalo jednu trećinu školskih sati, poslati na ispit”.
Naime, Nastavničko vijeće te škole donijelo je odluku da učenika koji izostane više od 150 sati upute na razredni ispit. “Na taj smo način izostanke u proteklih godinu dana smanjili s prosječnih 99 na 80”, kaže pedagoginja.

Vesna LATINOVIĆ

MARKIRANJE ZA BOLJU OCJENU
Ravnateljica Treće gimnazije Snježana Barabaš-Seršić kaže da kako učenik prelazi u viši razred, tako postaje veći maher u izmišljanju opravdanja za bježanje iz škole. “Učenici se dogovore s roditeljima da ih opravdaju, jer nisu naučili gradivo, a ne žele kvariti ocjenu. To kalkuliranje i markiranje za bolju ocjenu najevidentnije je u četvrtom razredu. Iako se u zadnjih pet godina broj izostanaka smanjuje, mi i dalje uporno razgovaramo s učenicima koji izostaju i njihovim roditeljima. Čim se učenik ne pojavi u školi zovemo telefonom roditelje, upozoravamo učenike ukoliko su izostanci učestali, provjeravamo ispričnice, a izostanke smo uvrstili i u samovrednovanje učenika. To znači da oni sami sebe vrednuju, uključujući i svoje izostanke”, kaže ravnateljica Barabaš-Seršić.
1,1
milijun sati izostanka nakupilo je 13.844 srednjoškolaca
45
sati tijekom godine izostao je u prosjeku svaki osnovac
Ksenija Zbožil
pročelnica Upravnog odjela za društvene djelatnosti
Iako su u većini u pitanju opravdani izostanci, to je problem na kojemu se mora raditi
Snježana Barabaš-Seršić
ravnateljica Treće gimnazije
Učenici se dogovore s roditeljima da ih opravdaju, jer nisu naučili gradivo, a ne žele kvariti ocjenu
Najčitanije iz rubrike