Objavljeno 22. srpnja, 2021.
Globalni kontejnerski prijevoz još se nije stabilizirao, izvijestio je njemački ekonomski institut IfW, upozorivši da bi neravnoteža mogla izazvati poremećaje u nabavnim lancima i potaknuti rast cijena. Njemački institut prati dolazak i odlazak brodova u 500 luka te prati kretanje brodova u 100 pomorskih regija. "Zapanjuje podatak da je obujam prijevoza tereta u Crvenom moru, pokazatelj europsko-azijske trgovine, već nekoliko tjedana više od 10 posto ispod očekivane razine", istaknuo je istraživač IfW-a Vincent Stamer. Tako dugotrajan i značajan pad nije zabilježen još od prvog vala koronavirusa, naglasio je Stamer. "I dalje primjećujemo zapanjujuću neravnotežu u međunarodnom transportu", konstatira, dodajući da će se to vjerojatno odraziti na opskrbnim lancima i potaknuti rast cijena. IfW je također utvrdio da je gužva u glavnim kineskim lukama malo popustila, dok je u američkim ponovno sve veća.
H