Novosti
PLAN HRVATSKOG TURIZMA

Prepoznatljivost hrvatskog turističkog brenda porasla za 50 posto
Objavljeno 7. ožujka, 2021.
Prepoznatljivost hrvatskog turističkog brenda i ponude posljednjih je sedam godina na stranim tržištima porasla za 50 posto, čime je ispunjen cilj iz dosadašnjeg Strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma, a novi se, za razdoblje 2021. - 2025., priprema i trebao bi biti gotov do jeseni, ističe direktor HTZ-a Kristjan Staničić.

Takav porast snage i prepoznatljivosti hrvatskog turističkog brenda, ili, točnije, s razine 3,3 u 2013. na 5,0 u 2020., pokazao se u redovitom godišnjem istraživanju HTZ-a "Brand Tracking", provedenom krajem prošle godine na deset europskih tržišta na ukupnom uzorku od pet tisuća ispitanika od 18 do 65 godina koji su lani bili na godišnjem odmoru s bar dva noćenja u inozemstvu, a isto planiraju i u idućih pet godina. Tim istraživanjem se, kako u razgovoru za Hinu naglašava Staničić, utvrđuje i razina usvajanja i asocijacije vezane uz turistički brend Hrvatske te pozicija u odnosu prema brendovima i imidžu konkurentskih destinacija - Španjolske, Grčke, Turske i Italije. Tu Hrvatska ima najbolji rezultat u atributima netaknutosti prirode i "vrijednosti za novac", u čemu joj je slična samo Turska.

Uz Hrvatsku kao turističku destinaciju vežu se i karakteristike sigurnosti i popularnosti te pogodnosti za obiteljski odmor, a u odnosu prema konkurentima najmanje se pozicionira kao destinacija masovnog turizma, što Staničić ocjenjuje pozitivnim.

Španjolska je, primjerice, bolje od Hrvatske prepoznata kao destinacija za mlade, a uz Italiju i kao lakše dostupna.

"Generalna percepcija odlika ponude među konkurentima Hrvatsku pozicionira najbliže Grčkoj, koju možemo smatrati i najdirektnijim konkurentom, posebice što je u 2021., za sada (u ožujku), hit u potražnji. Turska se nameće cijenom, no istovremeno nosi i teret masovnog turizma, a Španjolska i Italija više se vežu uz visokokvalitetni smještaj, dobru gastronomiju i ponudu za starije. Italiju prati i atribut skupoće", iznosi Staničić neke od nalaza iz istraživanja. H
NAJBOLJE U AUSTRIJI, POLJSKOJ, ČEŠKOJ...
Hrvatska se kao turistička destinacija bolje prepoznaje u Austriji, Poljskoj, Češkoj i Mađarskoj te u generalnim okvirima prosjeka i u Njemačkoj, a u Ujedinjenoj Kraljevini, Švedskoj, Italiji, Francuskoj i Nizozemskoj nešto slabije i na tim tržištima ima prostora za dodatne aktivnosti jačanja brenda. Najmanje na stranim tržištima turističku Hrvatsku prepoznaju po visokokvalitetnom smještaju te kao jeftinu, trendy i destinaciju masovnog turizma, i u segmentu gastronomske i ponude za starije.
Možda ste propustili...

JEDNO OD NAJPREPOZNATLJIVIJIH LICA HRVATSKE TELEVIZIJE

Preminuo novinar Damir Matković

U IPSOSU VRLO ZADOVOLJNI ODRAĐENIM

Izlazna anketa gotovo pogodila rezultate izbora