Kultura
DUŽNOST PREUZIMA SREDINOM TRAVNJA

Baranjac Krunoslav Šokac vodit će LADO
Objavljeno 20. ožujka, 2020.
Tri su temeljna načela po kojima bi ubuduće trebao funkcionirati Ansambl LADO: tradicija, suvremenost, izvrsnost, kaže Šokac

Upravno vijeće Ansambla LADO na sjednici održanoj početkom ožujka većinom je glasova izabralo novog umjetničkog voditelja plesnog ansambla nacionalnog statusa, Ansambla narodnih plesova i pjesama Hrvatske LADO. Andriju Ivančana na tom mjestu zamijenit će Krunoslav Šokac, nekadašnji Ladov plesač- pjevač solist i bivši umjetnički voditelj dubrovačkog Folklornog ansambla Linđo te predavač na Školi za klasični balet u Zagrebu. Upravno vijeće izabralo je Krunoslava Šokca između tri kandidata. U obrazloženju piše da je njegov četverogodišnji program, koliko i traje mandat umjetničkog voditelja, koncepcijski, repertoarno i izvedbeno najcjelovitiji, te da će najbolje prezentirati plesnu, glazbenu, likovnu i literarnu hrvatsku narodnu baštinu.


Tri načela

Tri su temeljna načela, kaže Krunoslav Šokac, po kojima bi ubuduće trebao funkcionirati Ansambl LADO - tradicija, suvremenost, izvrsnost.


LADO je izniknuo iz tradicije - specifični segmenti baštine (ples, glazba, tradicijsko odijevanje) u fokusu su njegova djelovanja, a tradicijom prepoznatom i priznatom u nas i u svijetu su, u njegovih punih 70 godina postojanja, postali i načela zagrebačke škole folklora, tj. scenska primjena koja u velikoj mjeri uvažava plesne, glazbene i odjevne, tradicijom uvjetovane, obrasce. Činjenica da je Hrvatska svjetski fenomen po broju zaštićenih nematerijalnih kulturnih dobara dodatno obvezuje Ansambl LADO u njegovoj misiji očuvanja i prezentiranja baštinjenih glazbeno-plesnih fenomena.


Suvremenost podrazumijeva unaprjeđivanje produkcije (scenografija, rasvjeta, ozvučenje) i korištenje novih tehnologija (multimedijalni umjetnici, world music), praćenje trendova u drugim izvedbenim umjetnostima te uključivanje u aktualnu kulturnu scenu kroz projekte kojima će se LADO dodatno pozicionirati kao jedinstveni kulturni brend.

Krunoslav Šokac dužnost umjetničkog voditelja preuzima sredinom travnja.


Krunoslav Šokac iz Baranjskog Petrovog Sela rođen je 1978. u Osijeku. Diplomirao je etnologiju i povijest na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Od 1997. zaposlen je u Ansamblu LADO kao plesač-pjevač solist. Od 2016. do 2017. umjetnički je direktor FA Linđo, a od 2017. zaposlen je u Školi za klasični balet - Odjel za narodne plesove. Bavi se skupljačkim radom i terenskim istraživanjem tradicijske materijalne i duhovne baštine, posebno na području rodne Baranje, Slavonije, Bačke i Srijema.
Nagrađeni koreograf


Za udrugu Pasionska baština osmislio je tri koncerta kojima je zagrebačkoj publici predstavljeno crkveno pučko pjevanje Hrvata u Podunavlju (Evo Isusa tilo - korizmeni napjevi iz Baranjskog Petrovog Sela i Lipovca, 2011.; Za gri‘ svita - korizma u Baranji, 2014. Jadna staza Adamova - korizmeni napjevi iz Bača, Aljmaša i Bogdanovaca, 2019.). Koautor je koncerta A tambura tako lipo svira... - folklorne tradicije vojvođanskih Hrvata (Zagreb, 2011.). Nosač zvuka Ansambla LADO O, Isuse daj mi suze - korizmeni napjevi Slavonije, Baranje, Srijema i Bačke, čiji je (ko)autor, osvojio je 2013. diskografsku nagradu Porin za najbolji album duhovne glazbe. Urednik je izdanja tri nosača zvuka: Marijo, o mili glas - marijanski napjevi iz Baranje u izvedbi pučkih pjevačica crkve sv. Lovre iz Baranjskog Petrovog Sela (2013.), promotivnog CD izdanja KUD-a Velika Mlaka - Naše selo Mlaka je... (2006.) te albuma Homo u kolo (FA Linđo, Dubrovnik, 2017.). Nekoliko korizmenih napjeva iz Slavonije, Baranje i Srijema uvršteno je u koncert Gospin plač kroz stoljeća (XIV. – XVIII. stoljeće) za koji je Ansamblu LADO 2014. dodijeljena nagrada Ivan Lukačić na 44. varaždinskim baroknim večerima. Autor je više stručnih radova, kao i brojnih koreografija, od kojih se posebno ističu dvije, u izvedbi Ansambla LADO: Ej, sviraj Pavo - pjesme i plesovi Baranje te Bizovačkim sokacima - pjesme i plesovi iz Bizovca. N.Vek.
Krajnji cilj: LADO = centar izvrsnosti
Izvrsnost je kategorija koja je od osnutka LADA imperativ. Velike izvođačke mogućnosti jedinog hrvatskog profesionalnog folklornog ansambla treba dodatno usmjeravati k još većoj izvrsnosti koja se ogleda i u koncertnim izvedbama kao "finalnom proizvodu" i u pozornom kreiranju različitih programa, edukativnim aktivnostima, uvjetima i organizaciji rada izvođačkog dijela i popratnih službi, dobroj komunikaciji zaposlenika te vrhunskim pozornicama i produkciji na kojima treba inzistirati. Sve su to čimbenici bitni za postizanje krajnjeg cilja: LADO = centar izvrsnosti!
Možda ste propustili...

3. FORUM JULIJA KNIFERA NA AUKOS-u

Znamo li zašto je Knifer veliki umjetnik?

AUKOS PREDSTAVLJENA MONOGRAFIJA “STANISLAV MARIJANOVIĆ”

Ako budete dobri, o vama će pisati monografije, ako ne budete - vi ćete ih pisati

Najčitanije iz rubrike