Ekonomija
INICIJATIVI 30% PRISTUPILO 16 TVRTKI

Udio žena na čelu tvrtki i dalje u padu
Objavljeno 14. rujna, 2019.
Postoje dokazi da su uspješnije one tvrtke gdje su žene i muškarci podjednako često voditelji, kazala je Deranja

Šesnaest vodećih tvrtki i medijskih kuća pristupilo je jučer HUP-ovoj Inicijativi 30%, a posebna gošća bila je predsjednica Uprave Jimmy CHOO za Sjevernu i Južnu Ameriku i Kanadu, Tanya Golesic.Inicijativu 30% utemeljili su 2018. Hrvatska udruga poslodavaca, Veleposlanstvo Kanade te 14 tvrtki (Atlantic Grupa, Croatia osiguranje, Ericsson Nikola Tesla, Hrvatski Telekom, Importanne Grupa, IN2, Jadran Galenski Laboratorij, MPG, Pliva, Phillip Morris Zagreb, PricewaterhouseCoopers Hrvatska, Zagrebačka pivovara, Tehnomont i Wiener osiguranje). Riječ je o dobrovoljnoj inicijativi koja zagovara veću zastupljenost žena, od najmanje 30 %, na upravljačkim pozicijama.

Brojne analize i iskustva iz prakse potvrđuju da balans na upravljačkim pozicijama omogućava tvrtkama da više iskoriste potencijale svojih zaposlenika. “Nažalost, udjeli žena u upravljačkim strukturama i dalje ili stagniraju ili rastu sporo. A u Hrvatskoj bilježimo i silazni trend. Posljednja istraživanja u kojima Selectio prati udjel žena u upravama društava u sastavu indeksa CROBEX pokazuju da je on u 2019. znatno pao, na samo 14,5 %, u odnosu prema 19,7 % krajem 2018. Prema indeksu Svjetskog ekonomskog foruma Gender Gap za 2018., Hrvatska je na ljestvici država po smanjenju rodne nejednakosti na 59. mjestu, što nas svrstava u skupinu zemalja kojima će biti potrebne 124 godine da dođu do potpune ravnopravnosti. Time ne možemo biti zadovoljni. Postoje dokazi da su uspješnije one tvrtke u kojima postoji balans, gdje su žene i muškarci podjednako često voditelji, šefovi..., članovi uprava i nadzornih odbora”, kazala je predsjednica HUP-a Gordana Deranja. Priključenje novih tvrtki članica Inicijativi 30% pozdravile su i Emily Nicholson, otpravnica poslova Veleposlanstva Kanade, te Nataša Mikuš Žigman, državna tajnica Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta kao izaslanica predsjednika Vlade Republike Hrvatske.
“Zadovoljstvo je vidjeti ovako velik broj hrvatskih kompanija zainteresiranih za Inicijativu 30%, koja zastupa veću zastupljenost žena u upravnim odborima”, izjavila je Emily Nicholson, otpravnica poslova Veleposlanstva Kanade.


Inicijativi 30% pristupil su i: 24 sata, A1 Hrvatska, Addiko Bank, Adria Media Zagreb, Deloitte Hrvatska, Energia Naturalis, Ernst & Young, Hanza Media, Hrvatska radiotelevizija, IBM Hrvatska, Lider media, Media servis Global, NOVA TV, N1, RTL i Specijalna bolnica Sv. Katarina.
Posebna gošća događaja bila je Tanya Golesic, predsjednica Uprave Jimmy CHOO za SAD, Kanadu i Južnu Ameriku, koja je, uz ostalo, istaknula: “Ljudi su ono što tvrtke čini uspješnima. Ako nemate prave ljude, nema ni uspjeha.”
Joe Bašić, predsjednik Uprave MPG Southeast Europe: “Ova inicijativa dobar je primjer gdje mi kao mala grupa ljudi možemo učiniti velike promjene. U MPG-u je broj žena porastao s 33 % na 45 %, ponosni smo na to jer žene imaju više razumijevanja i drukčiji pristup poslu.” Zdenka Rupčić

Pogreške su dio poslovanja, iz njih treba učiti
Na panel-diskusiji uz Tanyu Golesic govorili su i Lada Tedeschi Fiorio, potpredsjednica Nadzornog odbora Atlantic Grupe, koja s 1. listopada 2019. preuzima funkciju članice Uprave za poslovni razvoj i strategiju Atlantic Grupe, i Joe Bašić, predsjednik Uprave MPG Southeast Europe. Lada Tedeschi Fiorio je izjavila: “Ne postoji čarobna formula za uspjeh kompanije, ali je potrebna kvalitetna strategija koja se fokusira na snage kompanije i potrebe potrošača. Pogreške su dio poslovanja, potrebno je o njima razgovarati i iz njih učiti.”
Tanya Golesic

predsjednica Uprave Jimmy CHOO za SAD, Kanadu i Južnu Ameriku

“Ljudi su ono što kompanije čini uspješnima. Posao i strategija proizlaze iz toga, ako nemate prave ljude, ne možete imati ni uspjeha”
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

SPECIJALISTI ZA INTERNET STVARI

Dio svojeg poslovanja iz Njemačke sele u Osijek

2

NOVI RIZICI

Digitalne valute prijetnja stabilnosti

3

PROIZVODE PREDSTAVLJAJU IZLAGAČI IZ OSAM ZEMALJA

Na 23.sajmu SASO gotovo 900 brandova