Novosti
ŠTO HRVATSKU ČINI (NE)PODUZETNOM?

Manje je poduzeća s novim proizvodima
Objavljeno 16. svibnja, 2019.
Hrvatska ima dobru tehnološku opremljenost poduzeća, ali nema novih proizvoda s kojima konkurira na tržištu. Poduzetnička okolina u Hrvatskoj još uvijek djeluje na poduzetničku aktivnost više ograničavajuće nego stimulirajuće. Dio je to zaključaka iz najnovijeg istraživanja "Global Entrepreneurship Monitor (GEM)" za Hrvatsku - Što čini Hrvatsku (ne)poduzetničkom zemljom?", koje je u srijedu predstavljeno u riječkom kampusu, u organizaciji Sveučilišta u Rijeci i Hrvatske udruga banaka. U 2018. godini Hrvatska je sudjelovala 17. put u istraživanju, nositelj istraživanja je Centar za politiku razvoja malih i srednjih poduzeća i poduzetništvo uz tim koji, kao i proteklih godina, dolazi sa Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, uz prof. dr. Slavicu Singer, voditeljicu tima.


Lani su nastavljene već uočene pojave - imamo znatno više poduzeća koja ulažu u najnovije tehnologije, ali ima manje poduzeća s novim proizvodima, zbog čega su na tržištu izložena većoj konkurenciji. Pokazatelj konkurentnosti pozicionirao je Hrvatsku (24,6 %) malo ispod EU prosjeka (27,7 %). Zbog nedostatka novih proizvoda većina poduzeća još uvijek ne može izići s domaćeg tržišta. Hrvatska je još uvijek znatnije "muška" zemlja po poduzetničkoj aktivnosti.
- Po poduzetničkoj aktivnosti zaposlenika Hrvatska je u vrhu EU-a, ali tu skrivenu komponentu poduzetničkog kapaciteta zemlje nedovoljno prepoznaju poslodavci - upozorila je Singer. D.Kuštro
SLAVONIJA - NISKA POZITIVNA PERCEPCIJA
Najintenzivniji rast poduzetničke aktivnosti pokazuju Dalmacija te Istra, Primorje i Gorski kotar. Najveći pad poduzetničke aktivnosti je u Lici i Banovini, gdje je i razina poduzetničke aktivnosti najniža, ali istovremeno se poboljšava motivacijski indeks. U cijelom promatranom razdoblju najniža pozitivna percepcija o prilikama je u Lici i Banovini te Slavoniji i Baranji, a najviša u Istri, Primorju i Gorskom kotaru te u Dalmaciji.