Ekonomija
PRIJEDLOG EUROPSKE KOMISIJE

Europska unija razmatra uvođenje poreza na promet za velike tehnološke kompanije
Objavljeno 19. ožujka, 2018.

Velike kompanije koje u Europskoj uniji ostvaruju znatne prihode od digitalnog poslovanja, poput Googlea i Facebooka, mogle bi ubuduće u Europskoj uniji plaćati 3 % poreza na promet, pokazuje prijedlog Europske komisije. Reuters je dobio na uvid prijedlog Europske komisije o uvođenju poreza na promet velikim kompanijama, čiji godišnji globalni prihodi premašuju 750 milijuna eura, a godišnji “oporezivi” prihodi u EU 50 milijuna eura. Prag za prihode ostvarene u EU podignut je s početno predviđenih 10 milijuna eura kako bi se izuzele manje i inovativne kompanije. Porez bi se naplaćivao na usluge digitalnog oglašavanja, čime bi se zahvatile kompanije koje klijentima dostavljaju podatke korisnika, poput Googlea, te one koje na svojim internetskim stranicama nude prostor za oglašavanje, poput društvenih mreža, dakle Facebooka. Plaćale bi ga i internetske platforme koje nude “usluge posredovanja”, poput Airbnb-ja i Ubera, te platforme za digitalnu prodaju, poput Amazona. Veći će udarac porez na promet biti za kompanije koje ostvaruju manje marže i često posluju s gubitkom, što znači da su uglavnom izuzete od obveze plaćanja poreza na dobit, napominje Reuters. Internetski mediji i proizvođači digitalnog sadržaja koji se pri stvaranju nove vrijednosti ne oslanjaju na korisnike, poput Netflixa, bili bi izuzeti od obveze plaćanja novog poreza. H

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike