Osijek
NIZOZEMSKA I BELGIJSKA INVESTICIJA

U brodogradilištu u Dalju gradit će se luksuzne jahte
Objavljeno 3. ožujka, 2018.
Investitor je kupio zemljište najboljeg geostrateškog položaja, a brodogradilište bi trebalo biti završeno za dvije godine

Za oko dvije godine osječku će regiju obogatiti moderno i veliko brodogradilište, specijalizirano za proizvodnju luksuznih jahti. Grad Osijek stvorio je preduvjet za početak tog konkretnog projekta, u koji su uključeni nizozemski i belgijski investitori, a koji je jučer predstavljen u gradskoj upravi.

Radi se o suradnji privatnog poduzeća u stopostotnom hrvatskom vlasništvu i investitora iz Nizozemske i Belgije, koji će napraviti brodogradilište kakvog nema u krugu od 900 kilometara. Dugoročni je plan proizvodnja potpuno opremljenih brodova, za koje želimo da budu konkurentni i visokokvalitetni hrvatski izvozni proizvod – objasnio je dogradonačelnik Boris Piližota, dodavši da je prvi kontakt s investitorom Grad uspostavio još u listopadu 2017., kad je tražena pogodna lokacija. Kako postoji niz ograničenja u vezi s dubinom korita Drave i potrebama za gradnju brodova te veličine, zajednička je odluka investitora i Grada bila pozicija na Dunavu, u Dalju, i to zbog odličnog geostrateškog položaja. To konkretno znači, rekao je Piližota, isporuku brodova do Crnog mora, ali i sjeverne Europe u samo dva tjedna, a tu je i odlična cestovna povezanost te blizina Zračne luke Osijek, kao i sve izvanredne mogućnosti Industrijske zone Nemetin.

To su potvrdili i investitori Birol Ernalbant, Ivan Birač i Leonardo Grubelić, dodavši da je zemljište na području Dalja kupljeno te da će se ondje proizvoditi posebni brodovi.

- Mi možemo izgraditi brodove svjetske kvalitete, a ponuditi konkurentne cijene. Nije plan gradnja puno brodova u određenom razdoblju, već četiri ili pet visoke kvalitete koje ćemo prodavati po visokim cijenama. Želimo zaraditi, ali nema naše zarade bez zarade ljudi koji ovdje žive i rade – objasnio je Ernalbant, rekavši da će se nakon istražnih zemljanih radova nastaviti dizajn i rekonstrukcija samog brodogradilišta. Do njegove izgradnje, za oko dvije godine, vrijeme će se iskoristiti za obuku ljudi ne samo iz Nizozemske, rekao je Ernalbant, nego i s ovog područja.

- Želimo da se ljudi koji su otišli vrate i da svoje znanje iskoriste ovdje. Trebamo stručnjake koji u brodogradnji rade vani, oni ne pripadaju drugim zemljama – poručio je nizozemski investitor. Inače, riječ je o zapošljavanju od oko 140 osoba.

Marija MIHELIĆ
DUGOROČNI PLANOVI

S ovom je investicijom zbog prirode posla, odnosno proizvodnje gotovih proizvoda, povezan niz drugih investicija. Kako proizvodnja obavezno mora imati prateću industriju, poput stolarije, drvne industrije, hidraulike, opremanja interijera i dr., pogodna je Industrijska zona Nemetin. Dugoročno, tu je i potreba za uvođenjem dodatnih zračnih linija između Osijeka, Nizozemske i Belgije, a važna je i suradnja s domaćim i međunarodnim obrazovnim institucijama. Brodogradnja, rekao je Piližota, iziskuje određenu struku, bez obzira na to je li riječ o SSS ili visokoobrazovanom kadru.

Možda ste propustili...

OBLJETNICA SMRTI DR. FRANJE TUĐMANA

Utemeljitelj hrvatske države

EDUKACIJA U CENTRU ZA PODUZETNIŠTVO

Razvijanje vještina za uspješno vođenje posla

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

NEODGOVORNI SUVLASNICI

U zgradi ima tri lokala,
a ne plaća pričuvu!?

2

NOVE VJEŠTINE ZA NOVE IZAZOVE

Liječeni ovisnici educiraju se za tražena zanimanja

3

PODJELA HUMANITARNE POMOĆI U ‘‘RIJECI LJUBAVI’’

Udvostručili pakete života da
nitko za Božić ne bude gladan

oglas