Regija
PROPISI I PRAKSA

U pravilniku vrtića mora biti odredba o prednosti upisa djeteta s poteškoćama
Objavljeno 30. kolovoza, 2017.
Iz Ministarstva obrazovanja poručuju da je svaki vrtić za dijete s poteškoćama ako ima kadrovske i materijalne uvjete

ĐAKOVO  - Da je slovo zakona jedno, a praksa nešto drugo pokazuje i odgovor na naš upit o upisima djece s poteškoćama u razvoju u vrtiće resornom ministarstvu gdje se uzastopce izmjenjuju riječi “trebao” i “morao”. Naime, kada smo prije nekoliko dana pisali tekst u kojemu istražujemo u koji vrtić roditelj može upisati dijete s poteškoćama u razvoju, uputili smo upit Ministarstvu znanosti i obrazovanja, u kojemu smo pitali tko je dužan primiti dijete s poteškoćama u razvoju, na što smo dobili sljedeći dogovor: “Svaki dječji vrtić trebao bi u programe rada s djecom rane i predškolske dobi uključiti dijete s teškoćom, ako za to ima kadrovske i materijalne uvjete. U pravilu svi dječji vrtići kao javne ustanove u skladu s odredbama članka 20. Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju u svoje pravilnike o upisu djece u dječji vrtić moraju unijeti odredbe o prednosti upisa koji se odnose na djecu s posebnim potrebama (teškoćama)”, navode u Ministarstvu.

Na pitanje što vrtić mora osigurati za takvo dijete odgovoreno je: “Prema odredbama Pravilnika o vrsti stručne spreme u dječjem vrtiću, svaki dječji vrtić bi za djecu s teškoćama uz odgojitelje i stručne suradnike trebao osigurati i osobu (trećeg odgojitelja) ovisno o trajanju programa za to dijete i ovisno o teškoći koja je utvrđena prema Zakonu o posebnom tijelu vještačenja. Najčešće sredstva za treću osobu koja radi isključivo s djecom s teškoćama osigurava osnivač dječjeg vrtića, odnosno jedinica lokalne samouprave.”

Pitali smo i što je s djecom s poteškoćama u razvoju koja trebaju krenuti u predškolu, na što je iz Ministarstva pojašnjeno da je “program predškole obvezatan za svu djecu u godini dana prije polaska u osnovnu školu, a za djecu s teškoćama preporuka je da se dvije godine prije polaska u osnovnu školu s njima provode aktivnosti prema kompetencijama kako bi se pripremili za lakše uključivanje u osnovnoškolski sustav odgoja i obrazovanja.”

Kao veliki problem, podsjetimo, đakovački vrtići spomenuli su popunjenost skupina do posljednjeg mjesta, uz koje idu i liste čekanja, a pedagoški standardi, kako su nam pojasnili, donose svoje propise. Pri upisu djece u vrtić, pa tako i djece s poteškoćama u razvoju, vrtići se moraju pridržavati Državnih pedagoških standarda koje propisuje Ministarstvo znanosti i obrazovanja. U čl. 22. st. 3 stoji: “U odgojno-obrazovnu skupinu može se uključiti, na temelju mišljenja stručnih suradnika dječjeg vrtića, samo jedno dijete s lakšim teškoćama i tada se broj djece u skupini smanjuje za dvoje djece.” Čl. 22. st. 4 kaže: “U odgojno-obrazovnu skupinu može se uključiti samo jedno dijete s većim ili kombiniranim teškoćama ako je nedostatan broj djece za ustroj odgojne skupine s posebnim programom i tada se broj djece smanjuje za četvero.” U jednoj skupini ne može biti veći broj djece s poteškoćama u razvoju zbog sigurnosti djece, kako djece s teškoćama u razvoju, tako i zdrave djece, te zbog mogućnosti provođenja programa

I tako u istoj priči imamo s jedne strane dupke pune skupine, uz to i liste čekanja, a s druge strane dijete s poteškoćama koje “uzima” čak četiri mjesta zdravoj djeci. Na trećoj je pak strani Ministarstvo koje tvrdi da dječji vrtići, kao javne ustanove, moraju unijeti odredbe o prednosti upisa koje se odnose na djecu s posebnim potrebama (poteškoćama).

Maja MUŠKIĆ

problem

VRTIĆI SU POPUNJENI DO POSLJEDNJEG MJESTA

Možda ste propustili...

IVICA JAŽIĆ PRENIO ISKUSTVA S HODOČAŠĆA

U 32 dana prepješačili 890 km

U KUĆI BARANJSKOG KULENA 25. SVIBNJA

Festival kulena bit će baranjski brend

Najčitanije iz rubrike