Objavljeno 23. svibnja, 2017.
NOSKOVCI - Sve što je do sada učinjeno na uređenju zapuštenog zdanja nekadašnjeg ljetnikovca grofa Draškovića u Noskovcima, Općina Čađavica, ukazuje na ozbiljnost namjera i daljnjih projekata Javne ustanove za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode i ekološkom mrežom Virovitičko-podravske županije. Zahvaljujući toj ustanovi, Općini, Županiji te Razvojnoj agenciji VIDRA, ljetnikovac sagrađen početkom 19. stoljeća i okružen skupinom stabala koja su zaštićena kao spomenik parkovne arhitekture od 1969. godine, pretvoren je u jedinstveni Informativno-edukacijski centar i hostel vrlo prikladnog naziva Dravska priča. Nakon opsežne pripreme, naime, na poziv za dostavu projektnih prijedloga “Promicanje održivog razvoja prirodne baštine” prijavljen je novi ključni projekt za razvoj turističkih i edukativnih sadržaja u tom objektu, baziranih na održivom korištenju prirodne baštine. Projekt naziva “Posjetiteljski centar Dravska priča – interaktivan, inovativan i svima pristupačan doživljaj prirode” vrijedan je 13,790.113 kuna, od kojih se 85 posto sufinancira iz Europskog fonda za regionalni razvoj. Projektni partneri Javne ustanove su Razvojna agencije VIDRA, Županija i županijska Turistička zajednica, a suradnici su Odsjek za biologiju Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Osijeku i Udruga osoba sa invaliditetom Slatina. Prema riječima ravnateljice JU Tatjane Arniold Sabo, okosnica za razvoj interaktivnih sadržaja u sklopu Posjetiteljskog centra je Regionalni park Mura-Drava i centar će na dosad neviđeni način predstaviti floru i faunu toga parka te o njima educirati posjetitelje. Predviđeno je uređenje perivoja, a unutarnji i vanjski prostori centra bit će prilagođeni osobama s invaliditetom. U potkrovlju zgrade bit će izrađen zimski vrt, gdje će se prezentirati vodena staništa Regionalnog parka Mura-Drava.
Veliku važnost u projektu ima edukacija vodiča te izrada različitih programa škole u prirodi i terenske nastave, za što će dodatno biti nabavljena potrebna oprema. Kako bi Dravska priča bila “ispričana” ciljnim skupinama, značajna sredstva bit će uložena u njezino brendiranje i promoviranje. Ako projekt bude odabran za financiranje, njegova bi provedba mogla početi već ove godine. P.Žarković