Novosti
TROŠKOVI KAMPANJE U OSIJEKU

Šimić izdvaja 200.000, a
Vanek samo tisuću kuna
Objavljeno 17. svibnja, 2017.
150 tisuća kuna HDZ planira utrošiti na promidžbu Ivane Šojat

Vezani članci

U NEDJELJU NA BIRALIŠTA

Na lokalnim izborima 9000 manje kandidata

U predizbornoj kampanji devet kandidata za gradonačelnika Osijeka, do sada su, prema prikupljenim podatcima, za promidžbu najviše novca potrošili - po sto tisuća kuna - Miroslav Šimić, kandidat Mosta nezavisnih lista, i Kristijan Šimičić, kandidat stranke Biraj bolje.

Za promidžbu Šimičića i liste za Gradsko vijeće Osijeka Biraj bolje prikupljeno je ukupno 103.500 kuna donacija. Donatori su tvrtke Edukos, Omnis Educatio, Pitaya Solutions, Air tractor i Temple dynamics te više fizičkih osoba. Dosadašnji troškovi kampanje za gradonačelnika i za Gradsko vijeće, izjavio nam je Šimičić, dosegnuli su 99.771 kunu.

Miroslav Šimić u utorak je na konferenciji za novinare izjavio kako je do sada u kampanji za gradonačelnika i Gradsko vijeće utrošeno oko sto tisuća kuna. Uglavnom je riječ o promidžbi preko plakata i u medijima, ali i kampanji koja se odvija na ulicama grada.

- Nastavit ćemo s tom kreativnom kampanjom na ulicama, zbog koje smo već pohvaljeni od strane medija. Planiramo u kampanji potrošiti ukupno 200 tisuća kuna. Najveći dio izvora financiranja kampanje dolazi iz stranačke blagajne Mosta, a jedan dio i od donatora - kazao je Šimić.

Nešto manje novca - 150 tisuća kuna - u planu je HDZ-a da se utroši na promidžbu svoje kandidatkinje Ivane Šojat. Ona nam je istaknula kako je do sada u kampanju utrošeno nešto manje od 70 tisuća kuna. Kandidat stranke Desno Anto Đapić ukupno će za kampanju potrošiti stotinjak tisuća kuna. Do sada je, kazao nam je Đapić, utrošeno u njegovu i promidžbu liste za Gradsko vijeće 62 tisuće kuna.

Ivan Vrkić, koji je službeno kandidat za gradonačelnika grupe birača, prema izvješću o rashodima u kampanji koje je na svojoj internet-stranici objavio 11. svibnja, potrošio je ukupno 70.205 kuna. U svojoj izjavi od 6. svibnja Vrkić je najavio kako u predizbornoj kampanji namjerava potrošiti 55 tisuća kuna vlastitih sredstava, obiteljske ušteđevine i prihoda od dohotka. Dobio je i donacije od osam osoba, istaknutih članova osječkog SDP-a i HNS-a, koje su ukupno donirale 49 tisuća kuna. Najviše - po 15 tisuća kuna, donirali su kandidat za zamjenika gradonačelnika Boris Piližota i europarlamentarka Biljana Borzan.

Predstavnica grupe birača, odnosno udruge Snaga Slavonije i Baranje Danijela Lovoković u kampanju za gradonačelnicu utrošit će, kako nam je kazala, do 70 tisuća kuna. Od toga je 25 tisuća kuna vlastite ušteđevine, dok su ostalo donacije. Do sada je, kaže, na medijsku promidžbu i plakate utrošeno oko 50 tisuća kuna.

Kandidat HDSSB-a Dragan Vulin u kampanji bi prema planu koji je HDSSB objavio 8. svibnja trebao potrošiti 68.380 kuna. Čitav iznos za Vulinovu kampanju osigurala je stranka. Jurica Jukić, kandidat stranaka Promijenimo Hrvatsku, Bandić Milan 365, Naprijed Hrvatska, AM-a i SDAH, u kampanji ima na raspolaganju 20 tisuća kuna, a do sada je utrošio 15 tisuća. Najskromnije su u kampanji stranke Gogo i Pametno. U promidžbu svoga kandidata za gradonačelnika Miroslava Vaneka potrošit će - tisuću kuna. A ukupan trošak izdvojen za lokalne izbore, s izdvajanjem za kampanju liste za Gradsko vijeće, dosegnut će devet tisuća kuna.

Igor MIKULIĆ
DONACIJE DO 30 TISUĆA KUNA

Valja istaknuti kako do sada utrošena sredstva u promidžbu kod većine kandidata neće biti i konačna. Kampanja traje još tri dana, a u vjerojatnom slučaju drugog kruga izbora za gradonačelnika potrajat će za dva kandidata sve do 2. lipnja. Donacije u novcu kandidatima se mogu uplatiti sve do završetka izborne promidžbe, dakle za većinu kandidata do 19. svibnja u 24 sata, a za dvojac koji će proći u drugi krug još dva tjedna duže. Ukupna dopuštena vrijednost donacija pravne i fizičke osobe kandidatu ne smije prelaziti iznos od 30 tisuća kuna.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike