Ekonomija
NEMA NAPRETKA

Bez inovacija je 65 % tvrtki
Objavljeno 24. lipnja, 2016.

Dvije trećine hrvatskih tvrtki ne uvodi inovacije u svome poslovanju, pokazalo je novo istraživanje Državnog zavoda za statistiku provedeno na uzorku od 4498 poduzeća.

Inovativne tvrtke DZS definira kao one koje su uvele inovaciju proizvoda ili procesa ili su imale organizacijsku/marketinšku inovaciju.

- Nešto više od 35 posto poduzeća u razdoblju od 2012. do 2014. uvelo je bar jednu od tih inovacija. Inovativna su gotovo dva od tri velika poduzeća, nešto manje od polovine srednjih i nešto manje od jedne trećine malih. Inovacijske aktivnosti češće su kod proizvodnih poduzeća, u kojima je inovaciju uvelo njih 41 posto, dok je kod uslužnih poduzeća inovaciju uvelo nešto manje od jedne trećine. Manji je udio inovatora proizvoda i procesa od inovatora u organizaciji i marketingu. Te se dvije skupine inovacija uglavnom pojavljuju usporedno u poduzeću - ističu u Državnom zavodu za statistiku.

Inovacijske aktivnosti uključuju znanstvene, tehnološke, organizacijske, financijske i komercijalne korake kojima je svrha uvođenje inovacije. Nabava postrojenja, opreme, softvera i zgrada najčešći je oblik inovacijskih aktivnosti kod većine inovatora proizvoda i procesa (83,9 posto) koje podjednako provode proizvodna i uslužna poduzeća.

Proizvodna poduzeća sklonija su vlastitim aktivnostima istraživanja i razvoja te aktivnostima dizajna, a uslužna nabavi različitih oblika znanja na tržištu, kao što su provjereni postupci (know-how), djela zaštićena autorskim pravom, patentirani i nepatentirani izumi te druge vrste znanja.

Inovacije koje doprinose zaštiti okoliša promatrane su kao one kojima je primarni cilj ekološka korist tijekom proizvodnje i kao one kojima je ekološka korist rezultat korištenja proizvoda ili usluge. Kod ekoloških koristi nastalih tijekom proizvodnje najveći udio u ukupnom broju poduzeća pripada smanjenoj potrošnji energije i CO2.

Eduard SOUDIL/H
NEKI ŽELE I DRŽAVNE POTPORE

Neinovativna poduzeća se, prema razlogu neuvođenja inovacijskih aktivnosti, mogu podijeliti na ona koja nisu imala uvjerljiv razlog za uvođenje inovacija i ona koja su imala namjeru, ali su prepreke bile prevelike. Od poduzeća koja nisu imala motivaciju za uvođenje inovacija najvažniji čimbenik za neinovativnost je slaba potražnja za inovacijama na tržištu, dok s druge strane, najveći udio po važnosti prepreka u uvođenju inovacijskih aktivnosti u poduzećima imaju teškoće u dobivanju državne potpore ili subvencije za inovacije.

Možda ste propustili...

DOSADAŠNJI VEĆINSKI VLASNIK POŽEŠKE KOMPANIJE

Zdravko Alvir prodao svoj udjel u Zvečevu za 6,68 milijuna eura

DOĆI ĆE DO POVEĆANJA CIJENA SVIH VRSTA VOĆA

Štete od mraza u cijeloj Hrvatskoj

EP USVOJIO POJEDNOSTAVLJENJE NACIONALNIH PROVEDBENIH PRAVILA

HPK podržao mjere olakšanja administrativnog opterećenja poljoprivrednika

Najčitanije iz rubrike