Kultura
IZLOŽBA O 145 GODINA ŽELJEZNICE OSIJEK-BUDIMPEŠTA

Prije sto godina Osijek je imao pet željezničkih kolodvora
Objavljeno 14. svibnja, 2016.
Izložba je prenesena iz Kulturnog centra “Jozsef Attila” u Budimpešti

Još krajem 19. stoljeća vlakovi su vozili na relaciji Osijek - Budimpešta, a danas, 150 godina poslije, ta željeznička linija više ne postoji.

Možda nešto promijeni izložba pod nazivom “145 godina željeznice Osijek - Budimpešta”, otvorena u zgradi Glavne straže Muzeja Slavonije u Osijeku, čiji je autor Vlado Pest, a može se pogledati do 12. lipnja.

- Izložbu prenosimo iz Budimpešte, gdje je bila otvorena prošle godine u Kulturnom centru “Jozsef Attila”, u XIII. okrugu Budimpešte, s kojim Osijek ima dugogodišnju pobratimsku suradnju. Osijek je prošle godine izgubio željezničku vezu sa Budimpeštom, no nadamo se da će se ta veza vratiti - rekao je Denis Detling, ravnatelj Muzeja Slavonije.

Možda tomu pomogne Antonio de Blasio, generalni konzul Republike Mađarske u RH, koji je također bio na izložbi. Na dolasku mu se zahvalio autor Vlado Pest, koji je istaknuo da je velik dio izloženih fotografija iz fundusa Muzeja Slavonije. Postav izložbe pripremio je muzejski kustos Grgur Marko Ivanković, koji potpisuje tekst na katalogu za izložbu.

- Ova izložba otvara nostalgiju za putovanjima - rekla je Ljerka Hedl, otvarajući izložbu u ime Grada. A s obzirom da je autor Vlado Pest profesionalni turistički vodič, publiku je proveo kroz ovu izložbu. “Osijek je 1908. godine imao pet željezničkih kolodvora, više od nekih europskim metropola toga doba. Zgrada kolodvora imala je lijep restoran, ponos cijele zgrade, pa smo zato odabrali i fotografiju pod nazivom Kolodovorska jestviona”, objasnio je Pest.

Organizatori su izložbe Muzej Slavonije i Udruga za poljepšanje grada “Moj Osijek”, fotografije su pripremljene i tiskane u Foto artu, pokrovitelj je izložbe Grad Osijek, a potporu je dala Osječko-baranjska županija.

Vesna LATINOVIĆ
SVE JE POČELO 1870. GODINE

A sve je počelo davne 1870.-e godine. Tada je, ispričao je Pest, prvi vlak krenuo s Južnog kolodvora u Budi, dijelu Budimpešte. Grgur Marko Ivanković u katologu piše da je taj događaj utjecao na gospodarski i urbanistički razvoj Osijeka, kao i na promjenu vizure grada. Također, zgrada kolodvora “dodatno je prisnažila da taj dio grada u potpunosti preuzme ulogu središta Osijeka, koju ima i danas”, zapisao je Ivanković.

Najčitanije iz rubrike