Ekonomija
NOVA FAZA PROJEKTA KUPUJMO HRVATSKO

Proizvod prema zemlji podrijetla bira 97 posto potrošača EU
Objavljeno 27. travnja, 2015.
Organizira se suradnja domaćih tvrtki - proizvođača i potencijalnih kupaca

Nakon 17 godina uspješne provedbe projekta Hrvatske gospodarske komore - Kupujmo hrvatsko, kojim se kod potrošača promovira kupnja domaćih proizvoda, od ove godine projekt je ušao u novu fazu na način da se promiče i organizira suradnja hrvatskih proizvođača s isto tako domaćim tvrtkama - mogućim kupcima proizvoda (business-to-business).

Proteklog tjedna u Poreču je održana prva takva akcija pod nazivom Kupujmo hrvatsko - Hrvatski proizvodi za hrvatski turizam. Cilj joj je bio izravno povezati proizvođače i krajnje kupce. Osim toga održana je i edukacija za srednje škole i fakultete o važnosti potrošnje domaćih proizvoda za hrvatsko gospodarstvo.

- Potrošači žele biti informirani, imati jasnu i potpunu informaciju o proizvodu, žele siguran i kvalitetan proizvod, koji čuva okoliš i jasnu informaciju o podrijetlu proizvoda - rekla je voditeljica Odjela za kvalitetu HGK Nevenka Gašparac. Potvrđuju to i istraživanja u EU prema kojima se čak 97 posto potrošača izjasnilo da odluku o odabiru proizvoda prilikom kupnje ima zemlja podrijetla. Čak 93 posto potrošača daje prednost proizvodima iz EU kada je riječ o istoj kvaliteti i cijeni, njih 33 posto provjerava podrijetlo proizvoda i donosi odluku o kupnji. “Proizvođači i distributeri žele naglasiti prednosti, biti prepoznatljivi i razlikovati se od ostalih, a u konačnici i imati zadovoljnog kupca”, dodala je Gašparac.

I istraživanje HGK, objavljeno na web-stranicama Komore, pokazalo je kako je čak 96 posto ispitanika čulo za akciju Kupujmo hrvatsko, koja je pokrenuta još 1997. godine sa željom da se prepoznaju, označe i izdvoje kvalitetni hrvatskih proizvodi. Takvim su se proizvodima počeli dodjeljivati znakovi Izvorno hrvatsko i Hrvatska kvaliteta. U sklopu projekta vizualnog označavanja počela je i akcija Kupujmo hrvatsko u cilju nacionalne homogenizacije strateških gospodarskih interesa zemlje te podizanja nacionalne svijesti o vlastitim vrijednostima. Također 96 posto ispitanika podržava akciju, a 82 posto vidjelo je ili čulo reklamu za akciju. Da će preporučiti prijateljima, poznanicima i članovima obitelji kupnju hrvatskih proizvoda odgovorilo je 76,3 posto anketiranih, a 75,6 posto ispitanika spremno je izdvojiti nešto više novca za kvalitetan hrvatski proizvod jednake kvalitete kao strani. Čak 88,6 posto smatra da treba kupovati hrvatske proizvode kako bi se na taj način pomoglo hrvatskom gospodarstvu. Na važnost podrijetla proizvoda pozornost obraća 70,7 posto anketiranih, a 55,6 posto ispitanika obraća pozornost na znak Hrvatska kvaliteta.

“Edukacije su potrebne jer se njima podiže svijest o potrebi njegovanja navike kupovanja hrvatskih izvornih i kvalitetnih proizvoda jer se i na taj način čuvaju radna mjesta i potiče održivi razvoj okruženja”, zaključuje Nevenka Gašparac.

Igor MIKULIĆ
ZNAK HRVATSKA KVALITETA NOSE 143 PROIZVODA, A 88 ZNAK IZVORNO HRVATSKO

Znak HGK nosi 231 hrvatski proizvod, njih 143 znak Hrvatska kvaliteta, a 88 znak Izvorno hrvatsko, navodi HGK. Pravo uporabe znaka Izvorno hrvatsko dodjeljuje se hrvatskim proizvodima koji posjeduju iznadprosječnu kvalitetu, a nastali su kao rezultat hrvatske tradicije, razvojno-istraživačkog rada, inovacije i/ili invencije. Pravo uporabe znaka Hrvatska kvaliteta dodjeljuje se proizvodima koji posjeduju iznadprosječnu kvalitetu, a proizvedeni su na području Hrvatske.

Možda ste propustili...

I NA MJESEČNOJ I NA GODIŠNJOJ RAZINI

Broj zaposlenih u industriji je pao

U EU-U U OŽUJKU BEZ POSLA BILO GOTOVO 13,26 MILIJUNA GRAĐANA

Hrvatska je po nezaposlenosti mladih ispod prosjeka, najniža stopa je u Njemačkoj i Češkoj

Najčitanije iz rubrike