Ekonomija
VRIJEDNOST 33,027.818 EURA

Podravka sklopila ugovor o stjecanju 51,55 posto dionica Žita d. d. Ljubljana
Objavljeno 22. travnja, 2015.

Podravka je jučer u Ljubljani s konzorcijem prodavatelja sklopila ugovor o stjecanju dionica društva Žito, prehrambena industrija d. d. Ljubljana, jednog od najvećih i najpoznatijih prehrambenih proizvođača u Sloveniji koji ima i vrlo veliku prepoznatljivost na tržištima jugoistočne Europe. Konzorcij prodavatelja čine Slovenski državni holding d. d. te Modra zavarovalnica d. d., KD Kapital, d. o. o., KD Skladi, d. o. o., Adriatic Slovenica, d. d. i NLB Skladi, d. o. o., priopćili su iz Podravke. Temeljem sklopljenog ugovora Podravka će, nakon odobrenja nadležnih agencija za zaštitu tržišnog natjecanja te po ispunjenju ugovornih uvjeta, steći većinski paket od 51,55 posto redovnih dionica Žita po cijeni od 180,1 euro po dionici, odnosno za cjelokupan iznos od 33,027.818 eura. Navedenom akvizicijom Podravka, kako se navodi u priopćenju, konsolidira svoj položaj te postaje lider u nekoliko dodatnih kategorija proizvoda – čime se značajno poboljšava tržišna pozicija. Nakon završetka ove transakcije, Grupa Podravka će se svrstati u sam vrh prehrambene industrije na tržištu Slovenije s ukupnim prihodom na godišnjoj razini od oko 900 milijuna kuna. Ukupni konsolidirani godišnji prihod Grupe Podravka će nakon preuzimanja Žita iznositi oko 4,5 milijardi kuna. „Akvizicijom Žita stvaramo novog prehrambenog lidera na tržištu Slovenije sa značajnim potencijalom rasta na brojnim tržištima na kojima je Podravka prisutna. Ovo predstavlja snažan iskorak u internacionalizaciji poslovanja, pri čemu tržište Slovenije postaje jedno od Podravkinih najznačajnijih tržišta. Žito je kompanija s vrlo kvalitetnim proizvodima, prepoznatljivim markama, uređenim sustavom poslovanja te marljivim i sposobnim zaposlenicima koji su sve to godinama stvarali. Namjera nam je prije svega učiniti ovu kompaniju još uspješnijom i boljom te iskoristiti sve sinergijske učinke koje smo u ovom spajanju prepoznali“, izjavio je prilikom potpisivanja ugovora Zvonimir Mršić, predsjednik Uprave Podravke. Podravka i Žito imaju vrlo komplementaran asortiman proizvoda – riječ je o prehrambenim proizvodima koji imaju sličan model proizvodnje, prodaje, promocije, distribucije i logistike. Žito u svome portfelju ima široku paletu prepoznatljivih marki proizvoda, koje drže ili vodeću ili pak drugu poziciju na tržištu, poput krovne marke Žito (brašno i pekarski proizvodi), Zlato polje (riža, tjestenina, mlinarski proizvodi), Maestro (monozačini), 1001 cvet (čajevi), Natura (žitarice i mahunarke), Gorenjka (čokolada), Šumi (bomboni).(Z.R.)

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike