Svijet
CRNA KUTIJA OTKRILA DETALJE LETA 4U9525

Kopilot namjerno srušio Airbus 320
Objavljeno 27. ožujka, 2015.
U Lufthansi nemaju ideju što je potaklo Lubitza da sruši zrakoplov i ubije 150 ljudi

Vezani članci

STRUČNJACI ZA NESREĆE JOŠ NEMAJU ODGOVOR

Terorizam još nije isključen kao uzrok pada zrakoplova

Andreas Lubitz, kopilot zrakoplova Germanwingsa, koji se srušio u utorak u francuskim Alpama, namjerno je usmjerio zrakoplov prema tlu, usmrtivši pri tome 150 osoba.

Otkrile su to snimke iz crne kutije zrakoplova koje su preslušali istražitelji. Prema tim snimkama istražitelji su utvrdili kako je kapetan zrakoplova Patrick Sonderheimer u jednom trenutku izišao iz kabine te da ju je kopilot zaključao i onemogućio kapetanu ulazak.

Kako su priopćili istražitelji, kapetan je uzalud pokušavao ući u kabinu dok se avion obrušavao prema tlu. Kopilot je očito zabarikadirao vrata kabine. Piloti su vikali jedan na drugoga na njemačkom jeziku. “Čovjek izvana prvo je lagano kucao na vrata, ali nije bilo odgovora. Zatim je vrata udario snažnije, opet bez odgovora”, izjavio je istražitelj, dodavši kako zvukovi upućuju na to da je pilot pokušavao razbiti vrata kako bi se vratio u pilotsku kabinu.

“Smrt je nastupila odmah. Zrakoplov je udario u planinu pri brzini od 700 kilometara na sat. Na samom kraju snimke čuju se samo krici”, izjavio je jučer francuski tužitelj Brice Robin.

Andreas Lubitz zaposlen je u rujnu 2013. godine, a imao je iza sebe 630 sati leta, objavila je Lufthansa, koja je vlasnica Germanwingsa. Iz te kompanije također ističu da je pilot Patrick Sonderheimer, inače otac dvoje djece, imao više od deset godina iskustva te više od 6000 sati leta na letjelicama Airbusa. Prvi čovjek Germanwingsa Thomas Winkelmann kazao je jučer da u Lufthansi uopće nemaju ideju što je potaklo Lubitza da sruši zrakoplov i ubije 150 ljudi. “Ovo je za nas velika katastrofa, najveća u povijesti kompanije. Smatramo da imamo najbolje pilote na svijetu i ovo što se dogodilo za mene je neshvatljivo. Trebat će nam jako mnogo vremena da razriješimo ovaj misterij”, kazao je, dodavši kako kod Lubitza ništa nije nagovještavalo da bi mogao napraviti nešto tako jer je prošao sve psihološke i liječničke testove i bio potpuno spreman za letenje.

Istražitelji su nakon nesreće nastavili s pretragom na teško dostupnim mjestima u francuskim Alpama. Pokušavaju pronaći tijela svih poginulih i doći do tragova koji će im otkriti zašto je zrakoplov pao, a sada istražuju i nove okolnosti koje otkriva snimka iz pilotske kabine. Segolene Royal, francuska ministrica prometa, rekla je da je posada posljednju poruku kontroli leta poslala u 10.30, a avion je u Alpe udario u 10.48 sati. Zrakoplov je normalno letio na visini od 11.500 metara i odjednom je pao na visinu od 1800 metara te je udario u planinu.

Eduard SOUDIL
POZIV ZA POMOĆ NIJE UPUĆEN

Australski portal News.com.au objavio je razgovor sa stručnjakom za zrakoplovstvo Ronom Bartschom, koji smatra kako je pilotova sabotaža uvjerljivo objašnjenje za nesreću zrakoplova Germanwingsa. Kako kaže, nije neobično da jedan od pilota uzme pauzu da ode na zahod i iziđe iz kabine, ali je neobično da mu drugi pilot nije otvorio vrata kada je kucao. Također, neobično je da prije pada nije poslan poziv u pomoć. "Znamo da 'mayday' poziv nije upućen, a to bi moglo biti objašenjenje o namjernom činu jednog od pilota. U slučaju da je pilot bio u nesvijesti, posada može ukucati hitan kod i ući u kabinu, ali ako pilot želi da vrata kokpita ostanu zaključana, može poništiti taj kod i spriječiti otvaranje vrata”, rekao je Ron Bartsch.

Možda ste propustili...

JEZIČAC NA VAGI I U SLJEDEĆEM SAZIVU EUROPSKOG PARLAMENTA

Liberali ne žele s ECR-om

OŠTEĆENA OPREMA I RANJEN NAJMANJE JEDAN RADNIK

Rusija napala ukrajinska energetska postrojenja u tri regije

ZAKONODAVCI AMERIČKE DRŽAVE TENNESSEE ODLUČILI

Učitelji smiju nositi oružje

Najčitanije iz rubrike