Novosti
AUTOCESTA BANJA LUKA - SPLIT

Od Osijeka do Splita
autom za samo 4,5 sata
Objavljeno 31. listopada, 2014.
Nakon što se krene s gradnjom, za završetak radova treba će pet do sedam godina

Bosna i Hercegovina planira gradnju autoceste koja bi povezala Banju Luku i Split.

Za dodjelu koncesije za gradnju dionice kroz Federaciju BiH bilo je zainteresirano nekoliko inozemnih kompanija, a posao će prema svemu sudeći financirati investitori iz Kine, potvrdili su u srijedu predstavnici bosanskohercegovačkih javnih poduzeća koja grade i održavaju ceste. Izgradnjom autoceste na koridoru 5C, koji će preko Doboja, Zenice, Sarajeva i Mostara povezivati Osijek i Ploče, Republika Srpska gradi autocestu na tzv. paralelnom koridoru čija bi sjeverna povezna točka, u konačnici, bila na autocesti Zagreb - Beograd, kod Okučana, a južna na autocesti Zagreb - Dubrovnik, kod Splita. Projekt koji je predstavljen u Banjoj Luci predviđa gradnju autoceste u dužini od 186 kilometara od čega bi oko 22 kilometra trebalo izgraditi od Splita do granice s BiH kod mjesta Čaporice. Uz takvu bi suvremenu prometnicu Split i Dalmacija preko BiH i graničnog prijelaza Gradiška dobili najkraću vezu s autocestom koja povezuje Zagreb i Beograd, a time i sa središnjom i istočnom Europom. To bi i put od Osijeka do Splita skratilo na četiri i pol sata vožnje autocestom. Preliminarna je procjena kako bi taj dio projekta stajao približno milijardu i pol eura. Direktor javnog poduzeća "Ceste Federacije BiH" Filip Vujeva potvrdio je kako su i tom entitetu zainteresirani za ovu prometnicu te kako je već izrađena projektna dokumentacija za dionicu kroz FBiH. "Nadam se da ćemo zajedničkim snagama krenuti u realizaciju ovog projekta", kazao je Vujeva. Za sada nije poznato kada bi gradnja počela, a ministar prometa RS Nedeljko Čubrilović mogao je samo reći kako bi za završetak radova trebalo pet do sedam godina. Dionica autoceste od Banje Luke do Laktaša već je izgrađena, a uskoro bi trebala bi biti završena i dionica do Gradiške, odnosno granice s Hrvatskom.

Vuk TEŠIJA
Osiguran novac za dio kroz RS

Direktor poduzeća "Autoputevi Republike Srpske" Dušan Topić, ustvrdio je kako je zanimanje za ovaj projekt iskazalo nekoliko tvrtki, no izdvojila se kineska pod nazivom "Sinohydro". Na mrežnim je stranicama moguće pronaći podatak kako je riječ o tvrtki sa sjedištem u Pekingu koja trenutačno izvodi 486 infrastrukturna projekta u 72 države diljem svijeta i čija je ukupna vrijednost 43 milijarde američkih dolara. "Oni su već osigurali potporu kineske 'Exim' banke", kazao je Topić, dodajući kako je riječ o kreditnom aranžmanu kojim bi se za sada osiguralo financiranje gradnje nešto manje od 100 kilometara euroceste na dionici kroz RS.

Banja Luka - Kupres

Prema planovima, trasa dionice buduće autoceste trebalo bi da ide od mjesta Glamočani, nedaleko od Banje Luke, preko Kola i platoa Manjače te dalje zapadno od Mrkonjić Grada do mjesta Baraći i dalje prema granici s FBiH. Tako je predviđeno Prostornim planom RS-a, uz varijantu da se dionica autoceste od Baraća, kod Mrkonjić Grada, usmjeri ili prema Glamoču, ili prema Kupresu.

Možda ste propustili...

U PREGOVORIMA O VLASTI - DAN STANKE

Plenković: Znao bih za anketu da postoji

SDP NA GODIŠNJICU SMRTI ODAO POČAST RAČANU:

Bio je veliki državnik i još veći čovjek