Novosti
PROF. MIRIAM GOLL:

Profesor od učenika ne može očekivati da napreduje ako to nije spreman i sam činiti
Objavljeno 4. listopada, 2014.
Moj je stav da od učenika nikada ne treba odustati

U nedjelju, 5. listopada, u više od 100 zemalja svijeta, pa tako i u Hrvatskoj, obilježava se Svjetski dan učitelja.

Bila je to prigoda za razgovor s Miriam Goll, prof. engleskog i njemačkog jezika u osječkoj Drugoj gimnaziji (jezičnoj), koja je jučer na svečanosti u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu promovirana u zvanje profesora savjetnika. Izabela Potnar Mijić, viša savjetnica Agencije za odgoj i obrazovanje, koja je provodila uvid u stručno pedagošku dokumentaciju prof. Goll, za njezinu uspješnost u radu s učenicima dala joj je najbolju ocjenu - izvrstan.

Prof. Miriam Goll kaže da status profesora savjetnika, najviši u prosvjetarskoj struci, doživljava kao zaokruženu puninu svoje profesionalne karijere. Profesor na taj način, dodaje, dobiva uvid u sve ono što je radio posljednjih pet godina, ali to ujedno potiče na praćenje suvremene metodologije, odlazak na seminare i slično.

- Smatram da profesor od učenika ne može očekivati da uči i napreduje ako to nije spreman osobno činiti, stoga moram biti ogledalo onog što tražim od učenika - kaže naša sugovornica.

Ona posjeduje vrsno umijeće planiranja nastavnih sati, njezina je nastava zanimljiva i poticajna, jer potiče učenike na razmišljanje i izricanje vlastitog mišljenja, a svakome od njih obraća se pojedinačno imenom.

- To je vjerojatno teško prosvjetarima koji svoj posao gledaju kroz novac. Međutim, ako je karijera sastavni dio tvog života, i sve što radiš, radiš iz perspektive nastave, onda nije teško. Uvijek polazim od toga da ne mogu nešto raditi ako je to meni dosadno, jer će onda i mojim učenicima biti dosadno. To se, jednostavno, osjeća. Na seminaru u Danskoj dobila sam dobru životnu pouku. Jedan je predavač tada rekao da iskustvo pokazuje da učenik uči samo zbog profesora. To znači da učenik voli predmet ovisno o profesoru koji mu predaje i to ga prati cijelo školovanje. Dakle, ako uspijem zainteresirati učenika, on će taj predmet raditi - objašnjava prof. Goll.

Ova vrsna profesorica radila je na brojnim projektima. Tako je u suradnji s Izop-institutom iz Berlina vodila projekt ekološkog sadržaja Umwelt baut Brücken te međunarodni Comenius projekt New European Challenges in Life Sciences, a oba su proglašena najboljima u svojoj kategoriji. “To je bio kontakt s profesorima iz desetak zemalja, prilika za upoznavanje različitih metoda i uvjeta rada. Također, izrađivali smo module koji bi se trebali praktično primjenjivati u nastavi. Ukratko, bilo je to nezamjenjivo iskustvo”, kaže prof. Goll.

Osim obrazovnom naša sugovornica mnogo pozornosti poklanja i odgojnom radu s djecom. To posebno dolazi do izražaja u njezinu vještom upravljanju razrednim odjelima, kao i činjenici da se kao razrednica bori za svakog svog učenika. O tome kaže: “Iza svakog učenika kojemu sam razrednik stoji roditelj, kojemu je to dijete najsvetije i najvažnije. Meni su djeca povjerena na skrb, ali i zato da ih usmjerim da sutra dođu do željenog zanimanja i karijere. Također, roditelj treba biti siguran da se s njegovim djetetom netko kvalitetno bavi. To je za mene velika osobna odgovornost. Svjesna sam da radim s mladim ljudima, koji imaju svoje želje i planove, a dolaze iz različitih životnih uvjeta, pa su to izazovi za mene kao razrednika. Stoga je moj stav da od učenika nikada ne treba odustati. Treba mu pristupati principijelno, ali uz poštovanje.

Zaključuje da su prosvjetari već prošli kroz brojne reforme i krize, pa će tako proći i ovu, a svojim kolegama, učiteljima i profesorima, poručuje: “Naša profesija njeguje duh, stoga ga nikad nemojte izgubiti.”

Vesna LATINOVIĆ
BITI NASTAVNIK JE POZIV

Komentirajući položaj nastavnika u današnjem društvu, prof. Goll kaže: “Svi znamo kolike su plaće prosvjetara. Međutim, onaj tko želi kvalitetno obavljati svoj posao, mora to zanemariti. Jer biti nastavnik, to je poziv, a ne zanimanje. Smatram da je kvalitetan profesor nezamjenjivo bogatstvo za svaku zemlju, jer ni jedna civilizacija nije preživjela bez kvalitetnih profesora. One zemlje koje ne ulažu u profesore, dovode svoju nacionalnu budućnost u pitanje. To sam shvatila u Indiji, gdje učenici uče napamet, jer nemaju knjiga, ali i u Danskoj, Japanu ili Velikoj Britaniji, gdje u razredu ima pet učenika, koji imaju kvalitetnog profesora.”

Hrvatska ima kvalitetne profesore

Hrvatsko školstvo, bez obzira na brojne probleme, naša sugovornica ocjenjuje kvalitetnim. “Na jednom skupu UNESCO-ovih škola, među kojima je i moja, Druga gimnazija, visoki predstavnik te međunarodne institucije rekao je da Hrvatska ima iznimno kvalitetne profesore. Uostalom, naše učenike i studente žele na kvalitetnim svjetskim sveučilištima, jer imaju široko obrazovanje”, ističe prof. Goll.