Osijek
UREĐENJE ZGRADE AERODROMA

Zbog Schengena grade se dodatni ulazi i izlazi za putnike
Objavljeno 16. rujna, 2014.

Nakon završetka prve faze u sklopu milijun i pol kuna vrijednog projekta temeljite adaptacije i proširenja objekta Zračne luke Osijek, ovih dana završen je glavni izvedbeni projekt za drugu fazu, za koju bi radovi trebali krenuti početkom iduće godine.

U prvoj fazi, 850 tisuća kuna "teškoj", djelatnici tvrtke Gradnja zamijenili su stolariju i obojili sjeverno, istočno i zapadno pročelje, sanirali krov objekta, ulaze i izlaze djelomice prilagodili schengenskom režimu te sredili policijske i carinske kućice. Pravi potez, ističe, pak bilo je obogaćenje ugostiteljske i trgovačke ponude. "Ljetos smo otvorili dvije trgovine, jednu prije granične kontrole i jednu iza granične kontrole. Iza granične kontrole je zapravo nekadašnji duty free shop, a zove se travel retail, odnosno, u slobodnom prijevodu - putnička maloprodaja. To smo otvorili mi kao zračna luka, bez vanjskih partnera, a ponudili smo proizvode lokalnih obiteljsko-poljoprivrednih gospodarstava, dakle domaće proizvoda. Posrijedi su uglavnom tzv. poklon-paketi s vinom, rakijom, medom i slično", naglašava Domagoj Marinić, direktor Zračne luke Osijek. "Inače, najvažnije je da smo zamijenili kompletnu vanjsku stolariju te stakla na svim prozorima i vratima na zgradi koji praktički nisu mijenjani otkada je ona sagrađena, dakle od 1980. godine. Objekt je odmah dobio puno ljepši izgled, a nova stolarija i stakla donijet će i značajne uštede na, primjerice, grijanju. Nakon što nam je stigao ugovor iz resornog Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture za dalje sufinanciranje adaptacije putničke zgrade, krenuli smo u glavni izvedbeni projekt. Izradio nam ga je Zavod za urbanizam i izgradnju Osijek d. d. i zadovoljni smo kako bi to sve trebalo izgledati", kaže Marinić, uz napomenu kako sve financira Ministarstvo. Objašnjava kako "prilagodba schengenskom režimu", odnosno pravnim odredbama, ponajprije znači gradnju dodatnih ulaza i izlaza. "Umjesto dosadašnjeg jednog ulaza i izlaza za putnike, morat ćemo imati najmanje dva, po jedan za domaće i međunarodne letove. Paralelno s tim, radit ćemo na ishođenju svih potrebnih dozvola i suglasnosti za planirano, minimalno proširenje zgrade, pri čemu bi gabariti trebali ostati više-manje isti. Zadovoljan sam kako bi to sve skupa trebalo izgledati. Slijedi još niz zahvata, a planirana je i jedna međuetaža iznad sanitarnog čvora i operativnog centra, gdje će se preseliti uredi i prostor za carinu, kao i sagraditi VIP prostorije za kabinsko osoblje. Vjerujem da ćemo iduće godine krenuti u radove", dodaje.T.Levak

Panoramski kafić na krovu – preskup

Prvotno je bilo planirano da se postojeći kafić iz prizemlja preseli na krov zgrade i postane panoramski cafe-bar s vidikovcem. "Za sada smo odustali od toga da on postane panoramski jer bi investicija poprilično poskupjela. Naime, nosivost krova zgrade nam je 150 kilograma po četvornom metru, a mora biti 300 kilograma, dakle dvostruko više, i to je jako skupo u ovom trenutku. Možda to napravimo jednom, kasnije", objašnjava Marinić. Kafić će stoga biti premješten na sjeverozapadnu stranu, a terasa će biti na sadašnjoj zelenoj površini.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike