Kultura
TREĆI BROD ART U GALERIJI RUŽIĆ

Šeremet tvrdi da umjetnički izraz imaju i neumjetnici
Objavljeno 2. travnja, 2014.
Vlasta Delimar poklonila je svoju fotografiju s Tomislavom Gotovcem

Treći put, u brodskoj Galeriji Ružić preksinoć je predstavljen multimedijalni događaj Brod art, konceptualnog umjetnika Ivana Šeremeta i gostiju, inspiriranih zajedničkim nekooperativnim okruženjem, koje se mijenja.

Iako je riječ o laganim komunikacijama s umjetnošću (artom), Šeremet kaže kako sudionike događanja povezuje činjenica da se na njihove “radove zrcali nepostojanost kao spoznaja o ljudskoj krhkosti i beztemeljnosti - kao način za očuvanje vjere u otvorenost ljudskosti”. Uz akademski obrazovane umjetnike, autor događanja ugostio je i osobe iz drugih segmenata života jer je želio pokazati da umjetnost (ili kreativnost) - postoji i na drugim mjestima. Tako sadržaj nije samo izložba vizualne umjetnosti. “Pozvao sam primjerice kreatoricu Tajanu Jurišić (za sebe kaže da je krojačica) koja se potrudila načiniti nefunkcionalnu odjeću i upravo je to približava tezi koju zastupam”, kaže Šeremet. Također je pozvao gimnazijalce, odlične glazbenike kojima želi dati poticaj za kreativnost. Uz već brodskoj likovnoj publici poznata imena akademskih umjetnika Miroslava Pišonjića, višestruko talentiranog Mladena Lovrića i Gordana Bijelića koji se predstavlja ironičnim radom, Šeremet posebno apostrofira, umjetnički i bračni par, multimedijalne umjetnike Mirnu i Vladimira Marinović-Martini, kod kojih je prepoznao beskompromisnost u stavu - što, kaže, obećava. Mirnin rad (s paperjastim dječjim papučicama koje sadrže sjemenje maslačka, a ono odleti ako se papučice stisnu), najkraće objašnjeno, simbolizira obnavljanje života, dok Vladimirov rad (u interakciji s korisnikom interneta) predstavlja - poticanje na život.

Prvi put Šeremet je u multimedijalno događanje uveo i instituciju gosta, a ove je godine to Vlasta Delimar (točnije njezin rad - fotografija s Tomislavom Gotovcem - poklon Galeriji).

I sam autor sudjeluje na Brod artu s vlastitim radom “Bez naziva”, koji govori sam za sebe. Na zidu, na crvenoj podlozi stoje natpisi “pravda” pisani ćiriličnim pismom, dok ispred stoji stari top uperen - u promatrača.

Marija RADOŠEVIĆ

Krojačica Tajana Jurišić se potrudila načiniti nefunkcionalnu odjeću

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike