Ekonomija
RAST IZVOZA OSJEČKE KEMIJSKE INDUSTRIJE

Saponia u Srbiji povećala prodaju za čak 124 posto
Objavljeno 17. travnja, 2013.

Vezani članci

HARBURG- FREUDENBERGER BELIŠĆE, SAPONIA I ŠIŠARKA IZ ŽUPANJE

Tri slavonske tvrtke ove godine u borbi za “Zlatnu kunu”

Saponia d.d. Osijek i tijekom prvog ovogodišnjeg tromjesečja nastavila je s visokim, čak 8-postotnim rastom prodaje svojih proizvoda u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, kako na domaćem, tako i na inozemnim tržištima.

Kako saznajemo od Damira Skendera, predsjednika, i Dajane Mrčela, članice Uprave Saponije d.d., ostvaren je i nesvakidašnji rekord – Saponia je prodaju u Republici Srbiji povećala u tom razdoblju za čak 124 posto.

Naime, prošle godine na tržištu te zemlje Saponia je ostvarila izvoz vrijedan približno sedam milijuna eura i on bi bio i osjetno veći da tamošnja domicilna valuta, srbijanski dinar, nije imao nepovoljan tečaj prema euru (povremeno i više od 120 dinara za euro), što je u pitanje dovodilo i tvrtkinu isplativost izvoznog posla.

No, tečaj srbijanske valute od početka ove godine stabiliziran je na 112 dinara za euro, te se očekuje da će se takvi trendovi zadržati u duljem vremenu.

- To nam sada otvara prostore da se snažnije fokusiramo na izvoz u tu zemlju. Zato smo organizirali i snažnu marketinšku kampanju utemeljenu na pet naših proizvoda (Faks, Bioaktiv, Rubel, Arf i Ornel), a kako su ondje još uvijek jako privrženi našim proizvodima, rezultati nisu izostali. Stoga očekujemo da ćemo do kraja godine ostvariti bar 40-postotni ukupni rast prodaje na tom za nas važnom izvoznom tržištu s približno osam milijuna stanovnika, kažu Skender i Mrčela.

Pritom ističu da dodatne marketinške aktivnosti ostvaruju i na ostalih 14 svojih izvoznih tržišta, na kojima zbog već ostvarenog visokog tržišnog udjela teško mogu značajnije povećavati prodaju, a rade i na osvajanju tržišta još dvije nove zemlje. Kad je riječ o izvoznim tržištima, Saponia u ovoj godini teškoće očekuje samo na tržištu Kosova koje će od 1. srpnja, zbog izlaska Hrvatske iz Cefte, početi primjenjivati 10-postotnu uvoznu carinsku stopu na njezine proizvode, a čije su cijene već ionako prenapregnute i donose malu dobit.

Saponijin menadžment planirani dodatni rast prodaje u ovoj godini ostvarit će daljnjim unaprjeđenjem postojećih i plasmanom nekih novih proizvoda. Posebice dobre rezultate na domaćem tržištu i ove godine očekuje u vrijeme turističke sezone za koju se marketinški uvelike priprema, a od početka lipnja tvrtka planira uposliti i dodatnih četrdesetak radnika na određeno vrijeme.

Nikola VUKADINOVIĆ
Kalodont iznad svih očekivanja

Saponijin povratak svojim starim brendovima pokazao se boljim od očekivanja. Ponovno lansiran brend zubnih pasta Kalodont u 13 okusa tržište je dobro primilo. Ovih dana tvrtka plasira i Kalodont s okusom šumskih jagoda, te za njega organizira i dvomjesečnu nagradnu igru koja će započeti u svibnju. Na iznimno odobrenje tržišta naišao je i plasman 100.000 pakiranja Faks helizima u retroplatnenim vrećicama.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike