Osijek
NESVAKIDAŠNJI UPITI

Građani traže i savjete kako da ne plate račune?!
Objavljeno 21. siječnja, 2013.

Vrijeme pritužbi na nižu cijenu s trgovačke police, a višu na blagajni zamijenile su drugi zahtjevi potrošača. U Centar za edukaciju i informiranje potrošača tako su do kraja prošle godine zabilježeni brojni upiti o izbjegavanju plaćanja potrošenih usluga. “Pomozite mi, ja sam to potrošio, ali ne mogu platiti. Kako da izbjegnem plaćanje televizijske pretplate? Potrošio sam novac u roamingu, ali ne mogu platiti, što da radim?,” to su samo neki od pitanja potrošača koji se sve češće informiraju o načinu izbjegavanja plaćanja.

- Definitivno je to posljedica ekonomske krize, a takvih zahtjeva ranije uopće nismo imali, kaže Tanja Popović-Filipović, predsjednica osječkog CEIP-a. Prema vrstama pritužbi zabilježenih u 2012. godini, slijede one o kupnji neispravnih proizvoda. Potrošači se žale na nemogućnost dobivanja povrata novca, ali i tvrde da im trgovci nerijetko ne žele u zakonskom roku zamijeniti kupljeni proizvod. Popović-Filipović tvrdi kako se time krši Zakon o obveznim odnosima, a kad su u pitanju savjeti, dodaje kako potrošačima najčešće savjetuje da traže povrat novca i proizvod kupe negdje dalje. Iako kupljen, a neispravan proizvod, potrošači mogu i dati na vještačenje, naša sugovornica kaže da je to rijetka praksa upravo zbog visoke cijene vještačenja.

Među brojnim pritužbama nisu izostale ni one u vezi sa švicarskim frankom, a u CEIP-u su potrošače preusmjeravali na Udrugu Franak te ih savjetovali da ne potpisuju dokumente koji im nisu razumljivi. Nerazumljive su osječkim potrošačima bile i telekomunikacije. “Ljudi su zbunjeni jer na nekoliko prodajnih mjesta čuju različite pogodnosti. Takve probleme rješavali smo preko Hrvatske agencije za elektroničke komunikacije, naglasila je. M.Mihelić

SVE BAHATIJA PROVEDBA OVRHA

Ovrhe, različite naknade i paušali te nerazumljivo plaćanje kao problem su isticali građani i u osječkoj podružnici Udruge "Potrošač". “Oni koji provode ovrhe ponašaju se bahato i ne razmišljaju da su građani gurnuti na rub egzistencije. Svima smo savjetovali, a činimo to i dalje, da nam se jave na vrijeme te ne čekaju pravomoćnost ovršnog prijedloga. Nismo protiv prisilne naplate duga, ali ovo su već prave zloupotrebe”, kaže Mira Brumerček-Lukačević, predsjednica osječkog "Potrošača" gdje je prošle godine zaprimljeno čak 4.557 pritužbi građana, što je oko tisuću više u odnosu na godinu prije.

Možda ste propustili...

PAZARENJE U CAMPUS CAFFEU 1. LIPNJA

Prijave primaju do subote, 18. svibnja

STROJARSKA TEHNIČKA ŠKOLA

Osmaši zainteresirani za strojarstvo

UTRKA UZ NACIONALNI DAN OSOBA S INTELEKTUALNIM TEŠKOĆAMA

Pobjeda nije važna, bitno je da podržimo jedni druge