Regija
MINISTARSTVO OBRAZOVANJA ODOBRILO PROJEKT SŠ MARKA MARULIĆA

Slatinski srednjoškolci u cijelosti kreiraju svoj podcast Št@ ima?
Objavljeno 24. veljače, 2024.
SLATINA - Kako bi zadovoljilo potrebe učenika u skladu s njihovim sklonostima, sposobnostima i interesima, Ministarstvo znanosti i obrazovanja svake godine raspisuje poziv za financiranje projekata koje u sklopu izvannastavnih aktivnosti provode osnovne i srednje škole. Slatinska Srednja škola Marka Marulića već niz godina osmišljava projekte za koje dobiva financijska sredstva upravo kroz ovaj poziv, a najnoviji projekt odobren školi u okviru izvannastavnih aktivnosti koji će Ministartsvo financirati jest školski podcast Št@ ima.

Projekt su prijavili profesori Sanja i Darko Špoljarić, ali oni kažu da su njihovi učenici prava pokretačka snaga projekta. Prema njhovim riječima, potrebe koje su iskazali učenici i nastavnici Srednje škole Marka Marulića ove godine bile su vezane uz opremanje malog školskog studija za snimanje podcasta, audio ili videosadržaja koji kao vrsta digitalnog medija obično ima format serije, a pojedine epizode pokrivaju različite teme ili razgovore. Kao medijski oblik, podcast je u novije vrijeme sve popularniji među srednjoškolskom populacijom jer je lako dostupan i nudi niz različitih tema među kojima svatko može pronaći ono što ga zanima.

– Naša škola prepoznala je podcast kao vrlo zanimljiv medijski sadržaj u kojemu se nude razne mogućnosti za učenike. Brojne su prednosti korištenja podcasta u nastavi, ali škola je odlučila pokrenuti vlastiti podcast koji u potpunosti kreiraju učenici za učenike – kažu pokretači projekta i dodaju da podcast pod imenom Št@ ima? obrađuje teme aktualne učenicima škole, ali i njihovim vršnjacima, pa su upravo učenici zaslužni za sve faze – od osmišljavanja tema, planiranja strukture i formata podcasta, do obrade zvuka i postavljanja na hosting platforme. Učenici samostalno uređuju epizode, kreiraju vizualne materijale, a zanimljivo je da su čak i glazbu za uvodnu i odjavnu špicu napisali i odsvirali sami učenici. Na taj način oni razvijaju komunikacijske i istraživačke vještine, kreativnost, kritičko promišljanje i samopouzdanje te im se tako pruža mogućnost korištenja snimljenih podcasta kao svojevrsnog portfolija u budućem obrazovanju ili na tržištu rada, a istovremeno se privikavaju na jezičnu i sadržajnu korektnost objavljenih priloga, pa i na eventualnu odgovornost za objavljene neprimjerene medijske sadržaje.

– Učenici snimaju i objavljuju nove epizode svaki drugi petak. Dosad su snimili osam epizoda s temama koje njih zanimaju, a obradili su ih učenici Hana Jukić, Anja Koić, Hana Lovreković, Gita Špoljarić, Sara Antolović i Kristijan Škrnički. Rad na obradi zvuka povjeren je Gabrieli Kovačević, Benjaminu Bore Laziću, Noi Nemetu i Loreni Oužecky, a Mateja Podolski zadužena je za promociju podcasta na društvenim mrežama. Budući da je sve u podcastu originalno i da su autori svih sadržaja učenici, tako je i logo podcasta djelo učenice Hane Lovreković, dok je autorica originalne glazbe Gita Špoljarić uz pomoć Dine Boronjeka – kaže prof. Sanja Špoljarić, glavna i odgovorna urednica podcasta.

Budući da je i marketing, kao i cjelokupna promocija podcasta, također jedna od aktivnosti kojom učenici usvajaju brojne nove vještine i znanja, za posjet njihovu podcastu nude poveznicu https://podcast_staima.buzzsprout.com/. Petar Žarković
Učenici samostalno uređuju epizode, kreiraju vizualne materijale, napisali su i odsvirali glazbu za špicu

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

NA KROVOVE POGONA POSTAVLJENA SUNČANA ELEKTRANA, JEDNA OD NAJVEĆIH U SLAVONIJI I BARANJI

Grad-Export na struji će godišnje uštedjeti 140.000 eura

2

DOK SE ČEKA PRIMOPREDAJA OBNOVLJENE ZGRADE

Sud dvorište želi urediti u parking, dobiva nova vozila

3

NOVI USPJEH MLADOG POVJESNIČARA

Ivano Bocor drugi put državni prvak