Autoglas
VOZILI SMO: ID. BUZZ

VW-ov hit desetljeća stigao je u Hrvatsku
Objavljeno 14. ožujka, 2023.
Lani smo ga upoznali samo statično, sad smo ga isprobali: Električna inkarnacija legendarnog Bullija nikoga neće ostaviti ravnodušnim

Retroautomobili su već četvrt stoljeća hit, pogotovo oni napravljeni kako treba i s pričom. Najnoviji model koji igra na kartu nostalgije je Volkswagen ID. Buzz. Podsjeća na simpatičan izgled VW-ovih kombija T1 i T2, što je posebno vidljivo kod dvobojnih verzija. Nezamislivo se puno toga promijenilo otkad je originalni Bulli prvi put prije više od 70 godina ušao u srca milijuna vozača diljem planeta. Jedino što nije simpatično je - cijena.



Povezivost


Današnji VW ID. Buzz jaše na valu popularnog zanimanja za električne automobile i pokreće ga gotovo nečujni motor koji napaja pozamašan baterijski paket. To bi moglo malo obeshrabriti ljubitelje klasičnog Transportera, pogotovo njegovih kamperskih verzija, jer je karakteristično brujajući zrakom hlađeni motor tog oldtimera bio veliki dio njegova šarma. No napraviti ID. Buzz električnim posve je prikladno za današnje vrijeme kao i godine koje dolaze.


Ispod simpatične karoserije koristi istu MEB platformu i pogon kao i drugi električni Volkswageni, uključujući VW ID4. To ponavlja način na koji je Type 2 koristio mehaniku prvog velikoserijskog Volkswagena, Bube. Dizajneri su "muški" odradili posao, sprijeda je poput ratkape veliki logo VW (kao nekad), a na nekadašnji model podsjećaju i tri odzračnika na stražnjem bočnom nosaču krova. Simpatičnost i atraktivnost nitko mu ne može poreći. S druge strane, u odnosu na njegova "dalekog rođaka", iznutra je sve osim rudimentaran.

U kabini imate osjećaj kao da sjedate u premium automobil. Zaslon osjetljiv na dodir od 10 inča standardno dolazi s ID Buzzom, ali zapravo je isti kao onaj u VW ID 3. Ima mnogo značajki - uključujući Android Auto i Apple CarPlay. Opcijski navigacijski sustav Discover Pro nudi zaslon veličine 12". Ovisno o verziji, App-Connect (uključujući App-Connect Wireless) za povezivanje smartphonea i DAB+ (digitalni radioprijam) dolaze u sklopu serijske opreme.

Bežično punjenje telefona standardno je u cijelom rasponu. Opremljen je i jedinicom za online povezivost (OCU), u koju je integrirana SIM kartica (eSIM). Koristi OCU za pristup sve opsežnijem spektru online usluga i funkcija vozila We Connect i We Connect Plus. Funkcije We Connect dostupne su besplatno i bez ograničenja vremena korištenja.


Dvoja klizna vrata minibusa dolaze u sklopu serijske opreme (uz doplatu su električno pokretana), a za sada je Buzz dostupan samo kao petosjed. Duža verzija sa sedam sjedišta trebala bi se pridružiti ponudi kasnije tijekom godine. I ovakav ima daleko više prostora za noge i glavu straga nego što ćete pronaći u bilo kojem električnom SUV-u slične cijene.

Baterije


Električni pogon je ono što ga najviše razdvaja od njegova prethodnika, ali i konkurencije koja je, dizajnerski rečeno, u odnosu na njega - dosadna. Elektromotor je integriran u stražnju pogonsku osovinu i razvija 150 kW (204 KS) uz maksimalni okretni moment od 310 Nm. Napaja se iz kompaktne litij-ionske visokonaponske baterije s 12 modula, smještene u podnici vozila, dok su razni dodatni agregati integrirani u prednjem dijelu vozila. Baterija je snage 82 kWh bruto, odnosno 77 kWh neto.

Ovako pogonjen, ID Buzz do "stotke" stigne za hitre 10,2 sekunde, dok je krajnja brzina (kao i na većini električnih automobila) limitirana na 145 km/h. Troši od 21,7 do 20,5 kWh/100 km, tako da je također prema standardu WLTP doseg verzije s pet sjedala do 423 km.

Visokonaponska litij-ionska baterija puni se preko priključka u stražnjem dijelu na suvozačevoj strani. Ako se bateriju puni kod kuće, na poslu na wallboxu ili na putu na javnim mjestima za punjenje AC snagom punjenja od 11 kW, ona će biti ponovno potpuno napunjena (0 – 100 posto) za sedam sati i 30 minuta. Na putu ID. Buzz može se puniti na DC stanicama za brzo punjenje snagom punjenja do 170 kW. U tom se slučaju baterija puni s pet na 80 posto kapaciteta za oko 30 minuta.

Same kočnice su predvidljive i omogućuju vam glatko usporavanje, za razliku od nekih drugih električnih automobila gdje papučica kočnice nema pravi osjećaj. Sve što je dobro i košta, putnička izvedba u Hrvatskoj starta s cijenom od 63.745 eura.

Mato PAVLIČEVIĆ
STRUJNO PUNJENJE NIJE MU PROBLEM
Modeli ID. Buzz Pro i ID. Buzz Cargo izlaze iz tvornice u Hannoveru s najnovijim Volkswagenovim softverom. Trenutačno je to ID. softver 3.2 koji, između ostalog, omogućuje funkciju punjenja “Plug & Charge” na kompatibilnim DC stanicama za brzo punjenje. Osim toga, dostupna je opcijska utičnica od 230 V za napajanje većih električnih uređaja, koja je smještena u konstrukciji suvozačeva sjedala. Za razliku od vozila s motorima na unutarnje izgaranje, priključak od 230 V u električnom ID. Buzzu može se koristiti i kada je pogonska jedinica isključena. No kakva je ova električna senzacija na cesti? Super je lak za vožnju i, bez brige o promjenama stupnjeva prijenosa, posebno opuštajući u prečesto histeričnom gradskom prometu. Regenerativno kočenje automatski prilagođava svoju snagu prema konfiguraciji ceste i prometu.

Ima jako puno prostora za prtljagu

 

U stražnjem dijelu nalazi se klupa s tri sjedala djeljiva u omjeru 40:60, čiji se nasloni mogu preklopiti. Osim toga, dva elementa klupe mogu se pomicati po dužini do 150 mm kako bi se prema potrebi stvorilo više prostora za noge ili dodatni prostor za prtljagu. Iza velikog stražnjeg poklopca – s pet osoba u vozilu – nalazi se prtljažnik veličine 1121 litre (natovaren do gornjeg ruba naslona u drugom redu sjedala). Ako se drugi red sjedala preklopi, volumen utovara povećava se na 2205 litara. Na prednjoj strani nalazi se sklopivi pretinac od 1,4 litre.



 

Možda ste propustili...

ČLAN UPRAVE NJEMAČKOG PROIZVOĐAČA AUTOMOBILA OTVORENO KAŽE

Ručni mjenjači BMW-a idu u mirovinu