Kolumne
Putničke svaštarije Piše: Slobodan Kadić
Kako najjeftinije do zračne luke?
Datum objave: 7. rujna, 2017.

Mnogi aerodromi imaju odlično organiziran javni prijevoz do grada i obratno, dok se na nekima treba vraški potruditi kako biste za što manje novca stigli do odredišta. Kako je svijet velik, pozabavit ću se samo nekim bližim zračnim lukama iz kojih i u koje putnici iz Hrvatske najviše putuju. Što se cijene tiče, pravila nema, osim što su zračne luke u koje lete niskobudžetne aviokompanije uglavnom udaljenije od grada pa je samim tim i gradski prijevoz ili taksi – skuplji. Putnici bi morali biti spremni na sve, pa uvijek sa strane imati koji euro viška jer se većina tih karata plaća isključivo gotovinom ili debitnim karticama (Berlin). Uglavnom se radi o vlakovima, autobusima, malim autobusima i metrou. Za one koji se odluče za brži prijevoz do hotela, odlična je, ali i najskuplja opcija – taksi. Pritom ne mislim na Uber jer se tim načinom prijevoza može dosta uštedjeti, ali tek kad se povežete na aerodromsku wifi mrežu (što zna biti komplicirano) ili kupite sim karticu lokalnog operatora mobilne telefonije. Nakon dugogodišnjeg iskustva putovanja, sasvim pouzdano mogu reći da su azijske i afričke zračne luke više naklonjene taksijima i privatnim transferima, pa sam na čekiranje pristizao i rashodovanim motociklom, kotlićima okićenim tuk-tukom (živopisni motocikl s prikolicom u nekim azijskim zemljama), a jednom i traktorom Bjelorusom (davno u Ukrajini). Vozili su me i pijani taksisti, posebno u Moskvi, ali i previše trijezni triput provjeravajući da prtljažnik s mojom prtljagom slučajno nije zaključan! Životinje me još nisu dovozile, a kako je krenulo s putovanjima u Aziji i Africi, vjerojatno ću uskoro dojahati na konju ili „dovesti“ se kao gospodin na slonu?! Kada se čovjek nalazi na putovanju, život piše čudne priče, pa ni jedan od navedenih scenarija nije nemoguć.

Prijevoz

Mnogi naši čitatelji na osječku Klisu stižu svojim automobilima ili ih dovoze prijatelji i susjedi, možda parkiraju prije rampe u šaš i trstiku kako ne bi platili parking. Neki plate parking po odlasku, iako ta suvremena rampa u većini slučajeva dnevno ne izdrži toliko dizanja pa se pokatkad mogu i besplatno „provući“ . Ipak, oni putnici koji dolaze iz drugih mjesta mogu koristiti i prijevoz u organizaciji Zračne luke Osijek koji u dogovoru s jednim taksi-poduzećem košta 70 kuna, a polazak je s parkirališta osječkog Željezničkog kolodvora. Sa Zagrebom i novom zračnom lukom – situacija je jednostavnija. Autobusi tvrtke Pleso prijevoz svakih pola sata povezuju F. Tuđmana i Autobusni kolodvor za 30 kuna. Dnevna dvosmjerna karta košta 40 kuna, a u autobusima sam uvijek plaćao gotovinom, iako na njihovoj web-stranici piše da prihvaćaju i kartice, što bi za turiste bila odlična vijest. U to još uvijek ne vjerujem jer znam koliko vozači i kondukteri vole keš. Zagrebački električni tramvaj (ZET) vozi na autobusnoj liniji 290 na trasi Kvatrić – Zračna luka, a treba kupiti dvije karte po 4 kune i ponijeti vedro raspoloženje jer bi se nakon dosta stanica i gužvi u neko doba dana, ono moglo naglo pogoršati. Organizirani shuttle prijevoz Autotransa postoji na relaciji Zračna luka Rijeka – Rijeka i obratno za 50 kuna u jednom smjeru, a u Splitu je pokraj aerodroma stajalište autobusnih linija 37 i 38 koje voze do centra, Trogira i Kaštel Starog. Autobusi Atlasa voze iz dubrovačke zračne luke do Pila i Autobusnog kolodvora nakon svakog redovnog leta za 40 kuna.

Povezanost

Ako kojim slučajem iz Pečuha doputujete vlakom u Budimpeštu radi odlaska do Ferihegy zračne luke, najjeftini prijevoz je metroom do zadnje stanice Kobanya Kispest (M3 linija) te presjedanjem na autobus 200E koji prometuje od 4 do 23 sata. Treba kupiti dvije karte koje ukupno koštaju oko razumnih 15 kuna. Iz središta grada s Deak tera odnedavno prometuje i autobus 100E koji košta dvadesetak kuna. Beogradski aerodrom Nikola Tesla nalazi se 18 kilometara od centra grada, a autobusom A1 možete do njega za 19 kuna s Trga Slavija ili GSP linijom 72/607 za 6 kuna (na kiosku) ili 10 dinara (u autobusu).

Povezanost najvećih europskih aerodroma (Frankurt, London, Pariz, Amsterdam) s autobusnim i željezničkim kolodvorima i metroom izuzetno je dobra. U Londonu očekujte više cijene, a sve ostalo se da pretrpjeti. I ne zaboravite da dobro planirano putovanje donosi sreću i zadovoljstvo pa u zračnu luku dođite i nekoliko sati ranije kako biste obavili sve formalnosti i s mirom poletjeli. Jedno je sigurno, ako zakasnite, zrakoplov vas neće čekati!

U zračnu luku dođite i nekoliko sati ranije kako biste obavili sve formalnosti i s mirom poletjeli.