Kolumne
Putničke svaštarije Piše: Slobodan Kadić
Koliko para – toliko muzike. Pa u hotel.
Datum objave: 1. ožujka, 2017.

Putovanja započinju planiranjem. Kada kupim zrakoplovnu ili neku drugu putničku kartu, sate i sate provedem planirajući svaki dio putovanja kako se ne bih našao u neobranom grožđu. Treba dobro proučiti satnice prijevoza, osiguranje, troškove i budžet te sve upisati u rokovnik, u vodič ili u mobitel, a kako bi bilo blizu oka. Hoću li odsjesti u hotelu, motelu ili apartmanu? Kako kada! Danas neću o hostelima jer su oni zasebna kategorija i potpuno novi svijet doživljaja i iznenađenja koji nekim putovanjima stavljaju zlatnu točku na i.

Dakako da se moraju pročitati i iskustva drugih putnika te ocjene smještajnih kapaciteta na forumima i specijaliziranim stranicama poput TripAdvisora. Sve je to izuzetno važno kako bi putovanje bilo ugodno, a povratak kući bio začinjen osmijehom zadovoljstva. Cijene smještaja variraju od destinacije do destinacije i ovisno o vremenu putovanja. Dok u SAD-u najjeftiniji hostel ili nekakva sobica rezervirana preko Airbnb-a stoji pedesetak dolara, luksuzni se hotel s pet zvjezdica u Tajlandu pokatkad može dobiti i za stotinjak kuna. Samo treba “ubosti” pravo vrijeme i pratiti akcije na internetskim divovima koji se zovu booking.com ili hotels.com. Ne, to nije reklama, jer svaki ozbiljan putnik zna da su to stranice s pomoću kojih se može puno uštedjeti i od putovanja dobiti ono najbolje. Postoje tu i brojne zamke pri rezerviranju, pa budite posebno oprezni kod ostavljanja broja kreditne kartice kao rezervacije jer se na dužim putovanjima često dogodi da morate mijenjati satnicu i vrijeme dolaska u hotel. Ako se još jedan dan želite izležavati na plaži u Grčkoj prije puta u Albaniju, zašto ne? Samo ne zaboravite promijeniti rezervaciju, otkazati je i napraviti novu. Gotovo nikada ne rezerviram hotele koji traže polog jer sam se zbog svoje brzopletosti nekoliko puta dobro opekao, pa sada pušem i na hladno! Visoke su cijene hotela u Africi, u Dubaiju, Dohi, Japanu, SAD-u, Skandinaviji, Kanadi, Australiji…, a dobro možete proći u jugoistočnoj Aziji, Ukrajini, Turskoj, Kolumbiji… Cijene u većini hrvatskih tzv. hotela koji se još nisu prilagodili 21. stoljeću - načelno su visoke, a kvaliteta usluge niska, pa se nemojte iznenaditi ako noćenje bez doručka i spavanje na škripavom krevetu s rupičastom plahtom platite tristotinjak kuna. To je hrvatski standard koji traje i traje. Čast iznimkama koje imaju kalendar.

Ako ste početnik, ne bi bilo loše da se odlučite za neki lanac hotela i učlanite u njihov program lojalnosti. Boraveći u hotelima istoga lanca, diljem svijeta skupljate ili nagradne milje (ako ste npr. i korisnik programa lojalnosti neke zrakoplovne kompanije poput Miles and More ili Star Alliance) ili bodove koje poslije možete zamijeniti za besplatna noćenja te razne druge pogodnosti. Kao zlatni, dijamantni ili platinasti korisnik brojnih lanaca hotela možete uživati u VIP statusu, višoj kategoriji soba (pa čak i ako platite najjeftiniju), piću dobrodošlice, besplatnom korištenju bazena, saune ili teretane… Sve sam to isprobao, pa toplo preporučujem informiranje o programima Accor (za Ibis, Mercure, Novotel, Sofitel, Pullman…), Hilton, Hyatt ili možda Club Carlson (za hotele Radisson). Ako sve češće putujete, nećete pogriješiti izaberete li jedan od njih. Pogriješiti možete jedino ako putujete neinformirani i nespremni jer poslije možete žaliti što svoje skupo putovanje niste iskoristili do maksimuma. Upravo planiranje putovanje može učiniti i jeftinim. Ako Veneciju posjetite u ljetnim mjesecima, više ćete uživati u svom novcu jer su hoteli tada jeftiniji nego u doba karnevala kad hotelijeri jednostavno polude od visokih cijena i velikog broja gostiju s istoka koji ne štede “peglanjem” kartica kako bi pogled iz njihove sobe gledao na Kanal Grande. Primjera je bezbroj.

I ne zaboravite da je poslovica - koliko para, toliko muzike i dalje aktualna. Pa tko voli, nek izvoli.