Objavljeno 8. rujna, 2023.
Ministarstvo obrazovanja kontinuirano potiče i provodi aktivnosti koje se tiču financijske pismenosti i jačanje kompetencije od najranije dobi. Pa tako se to odnosi i na generaciju Z, koja obuhvaća mlade rođene od sredine devedesetih, do (otprilike) 2012. godine. Generacija Z posebna je jer je gotovo sama od sebe - digitalno pismena. Ova generacija prva je koja će odrasti i nove tehnologije poput virtualne stvarnosti smatrati normalnim. Preferiraju komunikaciju porukama, a ne "licem u lice". Previše vremena su na računalima. Samouki su i kreativni, no čini se da i njima nedostaje financijskog obrazovanja.
Na digitalnu pismenost generacije Z treba nadograditi financijsku, poručuju iz Ministarstva financija, koji u suradnji s fakultetima ekonomije po cijeloj Hrvatskoj tijekom Europskog tjedna novca (uobičajeno u drugoj polovini ožujka) organiziraju predavanja iz financijskog obrazovanja.
Pokazalo se kako su brojne ovrhe glavne posljedice slabe financijske pismenosti.
Stoga je kolegij poduzetništvo uveden u kurikulum za srednje i osnovne škole, gdje učenici uče kako razmišljati i djelovati poduzetnički, a uče i osnove financijske pismenosti. Od 2015. godine, kada je donesen prvi nacionalni strateški okvir za poboljšanje financijske pismenosti, uvedena je financijska pismenost kroz sve etape obrazovanja.
Dario Kuštro